Intervju: Alex Mayberry & Wyatt Cheng
Den nyzeeländska spelsajten gameplanet.co.nz har intervjuat två utav Blizzards många skarpa hjärnor, Alex Mayberry och Wyatt Chaeng, som båda två deltagit i utvecklingen av vårt efterlängtade Diablo 3.
Alex Mayberry, senior producer på Blizzard, berättar om utmaningarna med att hitta rätt tempo i spelet samt om fördelarna med slumpvisa miljöer och föremål.
Wyatt Cheng, till vardags teknisk designer och därmed huvudansvarig för klass och skill-designen för Diablo 3, förklarar mer om de olika monstertyperna i spelet samt om balanseringen av skills, runstenar och PvP. Han svarar även på frågan om det finns något man kan göra för att öka sina chanser att komma med i betan.
Gameplanet: Is there anything that anyone can do to increase their chances of getting in on the beta? Are you looking for particular types of machines that people have?
Cheng: You know, I’m not super-familiar with the beta selection process, I’m not involved with that. I do know that they want a variety, and I know there’s some luck involved.
