Optimera din ”Gold find” och bli rik

goldfindFör ett par veckor sedan skrev vi om svenske Verity och hans imponerande Minecraft-version av New Tristram.

Den här gången har han experimenterat med Gold Find-funktionen för att ta reda på hur attributet egentligen fungerar.

Experimentet bestod av att Verity vid upprepade tillfällen spelade genom området The Royal Crypt. Han krossade alla vaser, plundrade alla stenar och dödade alla monster för att räkna ut hur mycket guld han fick per runda.

Med 0% GF
Average total gold per run: 525
Gold stack drop range: 3-20
Med 215% GF
Average total gold per run: 1640
Gold stack drop range: 9-63

Anledningen till att han valde just det här området är pga att det alltid ser likadant ut och att antalet objekt (ca 150 st vaser osv) är tillräckligt konsekvent för att utföra ett test av det här slaget. Experimentet resulterade i följande formel.

B * ((GF / 100) + 1) = GD
B = Base gold dropped (at 0% GF).
GF = Total % gold find equipped.
GD = Gold dropped with gold find gear equipped.

Klicka er vidare till forumet för att ställa frågor direkt till Verity. En mer ingående förklaring av experimentet finns i klippet nedan.