New York Times provspelar Diablo 3

För sju år sedan skrev författaren Neil Strauss en artikel i NY Times som lärde oss ”The Game”, dvs konsten att ragga tjejer. Idag skriver en annan journalist på samma tidning om ett annat spel, nämligen Diablo 3. Med årets sämsta överbollning går vi vidare med vad som gör artikeln så intressant.

”In Diablo II, released in 2000, you had to sit in any of hundreds of chat channels for hours, advertising the deal you sought. If your prospective partner was in another channel, you might never find him.

Blizzard knows that just won’t cut it anymore. Today’s players will demand simple yet powerful tools to create their own bustling virtual economy without the tedium. Call it an advanced sort of auction house.

Once Diablo III arrives, millions of players will generate items of randomized treasure every day. That can make eBay look like a flea market.”

Säga vad man vill men med tanke på att journalisten spenderade en timme hos Blizzard och förmodligen var i kontakt med utvecklarna känns det inte orimligt att dra slutsatsen att han vet vad han talar om.

Även om han inte direkt bekräftar så höjer han åtminstone värdet på aktierna för att Diablo 3 kommer att ha något slags auktionshus för att underlätta byteshandeln mellan spelarna. Vad tror ni?

Klicka här för att läsa artikeln i sin helhet.