Blåfärgat lördagsgodis
En användare på det officiella battle.net-forumet frågade vad ”finslipning av ett spel” (den fas som Diablo 3 för tillfället verkar befinna sig i) faktiskt betyder på Blizzards språk. Bashioks svar är något överraskande och indikerar att man fortfarande jobbar på de stora systemen istället för att finslipa de små detaljerna.
It’s making sure everything is perfect. We’re not really in a strictly polishing phase yet though, although certainly that’s true for some areas of the game. Still, we’re in the process of working on some rather large game system changes, some of which we’ll be sharing shortly before or with the next beta patch.
Utifrån detta kan man fråga sig hur länge, och framför allt hur pass nära inpå releasen betatestingen av Diablo 3 kommer att pågå?
We probably won’t end beta until shortly before release, and traditionally we’ve tried to announce release dates about two months before release. I couldn’t speculate how invites might ramp up or down when the beta finally comes to a close, it definitely is not coming to a close yet though.
Bashiok kommenterade även det framtida demot och testversionen av Diablo 3.
We’ll probably make a trial edition at some point. It’s sort of a demo I suppose, but it’s a bit better because it’s essentially the full game just with locks put on certain areas. So you’d be able to jump into multiplayer games with your friends, but maybe you wouldn’t be able to play beyond a certain place and wouldn’t have access to all the game systems (certainly not auction houses) but if you choose to buy the game all that stuff just unlocks.
Många betatestare har efterfrågat en inbyggd klockfunktion i spelet, likt den som finns i World of Warcraft. Blizzard arbetar på att implementera en klocka men eftersom funktionen inte anses vara av hög prioritet kan det hända att vi får se den först i den färdiga versionen av Diablo 3.
We’re already working on implementing an in-game clock, and the current design is to have it associated with the mini-map (but that of course may change before release). Since it’s not a critical feature, though, it may or may not be added to the beta.
Även chatten behöver förbättras för att bli mer användarvänlig. I dagsläget trängs all text i samma chatt-ruta, bland annat meddelanden från spelare, dialog från NPCs och information om vilket material du får när du bryter ner föremål via salvaging. En lösning kan vara olika färger på respektive text.
We’re looking into a few different chat issues at the moment, and the impact that salvaging has on the chat window is something we feel could be improved. We’re considering a variety of solutions for this, but don’t have any plans to share just yet. We’ll look into better defining the different types of messages that appear in the chat window through color.