Betan – en storymässig skenmanöver?
Flux från Diablo Incgamers påstår sig ha hittat bevis som tyder på att betan är en särskilt konstruerad spelsekvens som skiljer sig avsevärt från det fullständiga spelet.
En ingående analys av hans argument finns att beskåda här. Nedan följer några av punkterna på hans lista:
- Flera delar av nivåerna hoppas över i betan
- Hela uppdrag och nivåer har tagits bort
- De 3 speciella föremålen presenteras utan story eller relevanta quests
- Tempelriddarens uppdrag känns påskyndat och ofullständigt
- Händelser presenteras i fel ordning
- Stora förändringar har gjorts för monster som spawnar och föremål som droppar
- Platsen och tidpunkten för Skeleton king har flyttats från där spelare kommer att möta honom i det färdiga spelet
Det ligger mycket i det han säger. Frågan är om betan i själva verket är en storymässig skenmanöver för att inte avslöja handlingen i det färdiga spelet?
Incgamers tipsar även om ett kort videoklipp på hur Diablo 3 hade kunnat se ut i det verkliga livet. Vi utfärdar en varning för påkostade specialeffekter!
