Du är inte inloggad.

Nyhet

Mycket har hänt sedan vår sajt och forumet såg dagens ljus för snart 10 år sedan. Under det gånga decenniet har vi tillsammans med er lyckats skapa 1134 nyhetsinlägg, 65 447 foruminlägg och attrahera 2 842 medlemmar. För detta är vi glada och enormt tacksamma. Det har varit roligt att diskutera och vädra åsikter kring allt som har med Diablo och Blizzard att göra. Men… Att hålla ett forum uppe kräver tid, pengar och teknisk utvecklarvilja. På grund av detta har vi bestämt oss för att stänga ner forumet och flytta till Discord; en plattform bättre lämpad för interaktion mellan communitymedlemmar. Huruvida nedstängningen av forumet blir permanent återstår att se. Själva hemsidan förblir naturligtvis orörd och fortsätter att rapportera om Diablo efter bästa förmåga. Framtiden för Diablo-serien ser onekligen ljus ut. För närvarande befinner sig Diablo 4 och Diablo: Immortal under utveckling samtidigt som det ryktas om en animerad Netflix-serie. Vi hoppas att tillsammans med er bygga upp en lika engagerad community på Discord som vi en gång lyckades åstadkomma på forumet. Må looten vara med er! //Kajan

#1 2014-03-01 13:49

k4rst3n
Skribent
Från: Göteborg
Registrerad: 2013-11-12
BattleTag: k4rst3n#2267

Garanterad legendary flyttas fram

skeletonkingJust nu är man garanterad en legendary första gången man dödar Butcher, Belial, Azmodan och Diablo. Genom att använda funktionen Reset Quests, som nollställer allt i Story mode, har en bugg tillåtit att man kan få garanterade legendaries genom att döda Skeleton King. Detta anser utvecklarna vara lite för bra och har bestämt sig för att flytta fram den garanterade legendaryn till självaste Diablo.

So, here's a few quick updates from the design team (almost verbatim).

• We will be fixing the bug with the Skeleton King in an upcoming patch ("the bug" = he drops a guaranteed Legendary item each time you kill him after using the Reset Quest feature). This not an intended bonus of Reset Quest.

•    
  • While we are fixing the bug with the Skeleton King, we've definitely heard player feedback that it's nice to receive a guaranteed Legendary item for killing a boss after using the Reset Quest feature. We as developers like it, too, but feel that the Skeleton King is the wrong place for it. So, we're going to add that guaranteed Legendary drop to Diablo. Again, this would be a bonus for using the Reset Quest feature and playing the campaign all the way through.

•    
  • We're also revisiting drops for all Act bosses after using Reset Quest. We agree that seeing all blues drop just feels bad. =/

We don't have the details all figured out yet, but that's the general idea.

#2 2014-03-01 13:52

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Re: Garanterad legendary flyttas fram

Låter som ett sunt beslut. Buggarna röjs undan i hisnande fart smile

#3 2014-03-01 16:46

Nightswipe
Medlem
Registrerad: 2012-03-02

Låter faktiskt som ett klokt val av Blizz att spelet patchades såpass tidigt som det gjorde så att ändringar hinner ske, även om nyhetens behag inte blir lika stort vid rosens release wink

#4 2014-03-02 03:14

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Tur man gjorde SK idag då med alla dom lvl 60 chars man har då. Fick till och med dubbel med min dh.
Så nu blir det att plocka resten av bossarna med. Kul att ta upp dom gammla gubbarna igen och kolla hur dom funkar nu.

#5 2014-03-02 09:30

Clatsy
Medlem
Registrerad: 2012-11-12
BattleTag: Clatsy#1246

glöm inte att garanterad legendary för endbossar gäller enligt följande. så ingen blir förvånad av att inte få leg med sin lvl 60 gubbe på alla andra bossar än buggade Skeleton King.

"As of patch 2.0.1 the first time you kill a major boss (Butcher, Belial, Azmodan, and Diablo) you're guaranteed to find a Legendary item, but only for characters below level 60. Characters who killed these bosses prior to patch 2.0.1 will still get their guaranteed Legendary the first time they kill one after the patch, but only if they are level 59 or below. "

#6 2014-03-02 21:07

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
BattleTag: Discoknekt#2627

Jag gillar att man får garanterad legendary vid dödandet av bossar. Det får en att eventuellt gå ifrån Adventure Mode för att spela igenom kampanjen senare när RoS kommer.

Fråga: Någon som vet hur det skulle fungera om vi säger att jag börjar om på level 1, från början på kampanjen. Sen joinar en kompis (också level 1) men jag har hunnit till t.ex. Fields of Misery och är nu level 10. Skulle han då fortfarande få garanterad legendary, eller måste alla spela tillsammans, från början..?

#7 2014-03-02 21:33

Garage
Medlem
Registrerad: 2012-11-10
BattleTag: Garage#2106

Jag testade resetta quests idag. Fick bara legendary av SK. Vet inte hur detta skulle kunna exploitas, man behöverdra genom hela spelet för att utnyttja för att göra samma sak igen. Eller har jag missat något?    Kul feature att det skulle ge garanteradleg på Diablo smile

#8 2014-03-02 21:33

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Han får då också garanterad legendary, men han måste göra de questen senare för att kunna resetta quests.

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svenskadiablo.se/public_html/forum/include/parser.php on line 798

#9 2014-03-02 21:37

Garage
Medlem
Registrerad: 2012-11-10
BattleTag: Garage#2106

Twilice skrev:

Han får då också garanterad legendary, men han måste göra de questen senare för att kunna resetta quests.

Ja precis, samma med SK. Det går inte att trycka resetta, köra SK och resetta igen utan att först spela genom hela spelet emellan. Ellergör jagnågot fel?

#10 2014-03-02 21:52

Clatsy
Medlem
Registrerad: 2012-11-12
BattleTag: Clatsy#1246

nä precis alla quests i alla akter måste spelas igenom innan möjligheten att "reset quest" blir möjlig igen. Man behöver inte resetta tillsammans allt är knutet till den personens account och just den karaktären som man gjort det på.

#11 2014-03-02 22:11

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
BattleTag: Discoknekt#2627

Okej, tack för svar! Då ser jag inte heller riktigt varför man inte kan låta det vara kvar på SK. Eller åtminstone varje slutboss. Om man måste spela igenom ALLA quests har jag också svårt att se hur det skulle kunna missbrukas.

#12 2014-03-02 23:29

KriegHammer
Medlem
Registrerad: 2011-10-23
BattleTag: KriegHammer#2987

Fattar inte alls varför folk bryr sig så mycke om legendaries :S

#13 2014-03-03 01:01

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

KriegHammer.. när Blizzard patchar till alla repetitiva XP-exploits kommer du också att rikta din blick på legendaries wink

#14 2014-03-03 01:35

KriegHammer
Medlem
Registrerad: 2011-10-23
BattleTag: KriegHammer#2987

kajan skrev:

KriegHammer.. när Blizzard patchar till alla repetitiva XP-exploits kommer du också att rikta din blick på legendaries wink

Inte när alla legendaries som droppas kommer bli obsoleta om 21 dagar tongue

#15 2014-03-03 13:07

Antiloop
Medlem
Registrerad: 2014-02-12

Jag tycker är så fortfarande. Eller bara jag som haft tur tro? jag dödat skeleton king par gånger jag fått Legendary varje gång.

Men jag svag för gula rare items. Jag har alltid tyckt att dem varit snäppet bättre.

Senast redigerad av Antiloop (2014-03-03 13:08)