Du är inte inloggad.

Nyhet

Mycket har hänt sedan vår sajt och forumet såg dagens ljus för snart 10 år sedan. Under det gånga decenniet har vi tillsammans med er lyckats skapa 1134 nyhetsinlägg, 65 447 foruminlägg och attrahera 2 842 medlemmar. För detta är vi glada och enormt tacksamma. Det har varit roligt att diskutera och vädra åsikter kring allt som har med Diablo och Blizzard att göra. Men… Att hålla ett forum uppe kräver tid, pengar och teknisk utvecklarvilja. På grund av detta har vi bestämt oss för att stänga ner forumet och flytta till Discord; en plattform bättre lämpad för interaktion mellan communitymedlemmar. Huruvida nedstängningen av forumet blir permanent återstår att se. Själva hemsidan förblir naturligtvis orörd och fortsätter att rapportera om Diablo efter bästa förmåga. Framtiden för Diablo-serien ser onekligen ljus ut. För närvarande befinner sig Diablo 4 och Diablo: Immortal under utveckling samtidigt som det ryktas om en animerad Netflix-serie. Vi hoppas att tillsammans med er bygga upp en lika engagerad community på Discord som vi en gång lyckades åstadkomma på forumet. Må looten vara med er! //Kajan

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/svenskadiablo.se/public_html/forum/include/parser.php on line 878

#1 2013-03-28 16:49

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

SvenskaDiablo.se firar 2 år!

Mycket har hänt på SvenskaDiablo.se sedan sidan slog upp sina portar den 28 mars 2011. Idag, 730 dagar och drygt 800 nyhetsuppdateringar senare, firar vi två år som Sveriges främsta samlingsplats för Diablofans.[singlepic id=10 w=320 h=240 float=right]

Under dessa år har vi bland annat hunnit att dela ut 225 beta-nycklar till Diablo 375 till StarCraft 2 och 75 till World of WarCraft. Vi har också lyckats attrahera 1922 forum-användare som tillsammans har skapat 3231 trådar och skrivit hisnande 48 428 inlägg. Vi får heller inte glömma Sveriges enda (?) Diablo 3-klan och vår Facebook-sida som i dagsläget huserar 1200 inbitna Diablofans.

Men det hela började egentligen mycket tidigare än så. Några av er kommer kanske ihåg vår julkalender där 24 personer fick tillgång till den tidiga betan av Diablo 3?

Eller gångerna då vi tävlade ut Diablo III: Collectors Edition, Book of Cain, musmattor och t-shirts? Vi har figurerat i både radio och TV samt anordnat skattjakterserietävlingar och kostymtävlingar för de extra påhittiga. Verkliga priser till verklighetens folk, som en politiker skulle säga.

Under tiden har vi också hunnit återknyta våra diabloii.nu-kontakter med Blizzards representanter, som vi sedan haft det stora nöjet att träffa på både mässor, releasefester och slutna press-evenemang. Vi går en spännande framtid till mötes med både expansioner och nya titlar hägrande i horisonten. En sak är säker, det kommer att hetta när nya betor (till nya spel) ska delas ut.

svenskadiablo_collectorsFör att fira SvenskaDiablos tvåårsjubileum vill jag i egenskap av sidans grundare rikta ett stort tack till alla våra medlemmar och de tusentals besökare som väljer att besöka sidan varje vecka. Utan er hade det inte varit lika roligt, och framför allt inte ens möjligt.

svenskadiablo_bookofcainAvslutningsvis vill jag sätta pricken över i:et genom att tävla ut ett iPhone-skal med Diablo 3-motiv, ett exemplar av Book of Cain och ytterligare en Collectors Edition av Diablo 3 (du kan enkelt uppgradera ditt befintliga Diablo 3 till ett Collectors Edition och ta del av innehållet med hjälp av koden som finns i förpackningen).

svenskadiablo_iphoneAllt du behöver göra för att delta i tävlingen är att skriva en kommentar där du rangordnar priserna i den ordning du vill ha dem, samt berättar vilken framtida Blizzard-relaterad händelse eller ögonblick som du ser mest fram emot. De tre bästa bidragen belönas med varsitt pris.

#2 2013-03-28 17:39

FleXswe
Medlem
Från: Boxholm
Registrerad: 2012-09-15
BattleTag: FleXswe#2447

Re: SvenskaDiablo.se firar 2 år!

Stort grattis till er på svenskadiablo på eran 2-års dag!

Tävlingen:

1. Iphone-skal
2. Book of Cain
3. Collectors edition

Det jag mest ser fram emot är faktiskt nästa patch till diablo 3. Då vapen-armor-droppen ska bli bättre. Sedan att de ska sänka droppen på rare osv, mindre dropp = bättre saker. Legenderna ska bli Legender och inte något som man kan gemföra med blåa vapen o armor som droppas. Det är de jag mest ser fram emot!

/FleX - Matte

#3 2013-03-28 17:39

KriegHammer
Medlem
Registrerad: 2011-10-23
BattleTag: KriegHammer#2987

Grymt kul har det varit! Stort tack till kajan the Man!

#4 2013-03-28 17:53

Enkeria
Medlem
Registrerad: 2011-11-07
Hemsida

Grattis!! big_smile

Edit:

1. D3 C.E.
2. Book of Cain
3. iPhone Skal

Ser mest fram emot expansion till Diablo 3, för då har vi redan fått trevligt tilltugg i form av patchar och fräscha idéer från spelutvecklarna. När expansion släpps hoppas jag på en succé, för då kommer alla spela Diablo 3 (så som det var tänkt!) med the mystic, talismanen, dirgest och imperius hat mot nephalem. Den ljuva hämnden mot Adria och kanske en retur av Andariel och Duriel med Griswold i spetsen (!?). Hehe.

Tills vidare ser jag även fram emot patch 1.0.8 med densitet och patch 1.0.9 med itemization, eller om den nu kanske kommer tidigare än så.

Senast redigerad av Enkeria (2013-03-28 17:58)

#5 2013-03-28 17:55

KayDee
Medlem
Från: Skåne
Registrerad: 2011-11-22

1. Collectors edition
2. Book of Cain
3. Iphone-skal

Det som jag ser fram emot mest är utan tvekan första Expansionpacket, vill se att Myriam Jahzia The Mystic hittar tillbaka till Sanctuary, hennes Enchanting kan göra spelet mycket intressantare. Spelet behöver mer item/gold sinks och detta kan hon bidraga med.

Sen en eller två nya klasser vore trevligt dock är det svårt att se vad som verkligen saknas förutom någon mer Melee eller Str baserad klass. Någon spinoff på Druid vore trevligt annars. Men nsälla ingen Paladin. Amazon spinoff kunde vara trevligt med.

Förväntar mig minst 2 nya områden och förhoppningsvis gör de något åt Act IV så stor potential men så tråkig.

#6 2013-03-28 18:07

Serendipity
Medlem
Registrerad: 2012-02-17

Tiden går fort när Diablo walks the earth! Grattis !

1. Collectors.
2. Iphone-skal.
3. Book of Cain.

Jag hoppas på att Hearstone blir den succen jag drömmer om. Som en gammal Magic-räv så hade det varit underbart med ett kortspel som funkar på iPad/iPhone. Bara synd om mina arbetskamrater på rasterna då jag kommer vara upptagen med att slänga fram massa monster!

Sedan hoppas jag på en annonsering av första expansion till Diablo 3 inom en relativt nära framtid. En ny act, några fler karaktärer och massa nya items!

En våt dröm; Om två år när ni fyller fyra, ska vi hoppas på att de annonserat en sista expansion till spelet ? En sista expansion som får oss att gräva oss djupare ner i helvetet och bara längta efter Diablo IV!

#7 2013-03-28 18:50

AdaAlHazred
Medlem
Registrerad: 2012-02-26
Hemsida

Grattis!

1: Book of Cain
2: Diablo 3: Collectors Edition
3: Iphone-skal

Jag längtar mest fram till dess att vi får en D3 expansion.
Men ser också väldigt mycket fram emot Blizzcon 2013.
Ska bli mycket intressant vad de gör med expansionen.

#8 2013-03-28 19:24

Kayen
Medlem
Registrerad: 2012-02-22

Haha jag minns det som igår när jag flög omkring här på forumet och var spänd inför Diablo 3s release ^^ Grattis!!

1. Diablo 3: Collector's Edition
2. Book of Cain
3. iPhone skal

Jag längtar efter WoWs nya expansion, Diablo 3s nya expansion (Som jag hoppas kommer att återuppliva spelet i spelarantal) och sist men kanske minst; Hearthstone: Heroes of Warcraft. Verkar som ett riktigt trevligt spel, skrev upp mig för att beta testa medan jag tittade på PAX East live streamen smile

#9 2013-03-28 20:14

Zeraja
Medlem
Registrerad: 2013-03-28

Grattis på födelsedagen!

1. Diablo 3: Collectors Edition
2. Book of Cain
3. iPhone-skal

Den Blizzard-relaterade händelse jag ser mest fram emot är, om jag vinner, kunna spela Diablo 3 med min nördiga pojkvän. smile

Senast redigerad av Zeraja (2013-03-28 20:43)

#10 2013-03-28 20:15

KriegHammer
Medlem
Registrerad: 2011-10-23
BattleTag: KriegHammer#2987

Zeraja skrev:

Grattis på födelsedagen!

Den Blizzard-relaterade händelse jag ser mest fram emot är, om jag vinner, kunna spela Diablo 3 med min nördiga pojkvän. smile

+1

#11 2013-03-28 21:50

Rasmous
Medlem
Från: Tjörn
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Rasmous#2662
Hemsida

Ja, grattis på födelsedagen SvenskaDiablo.se!

Hur som, tycker följande låter bra:
1. Diablo 3 C.E.
2. Book of Cain
3. iPhone skal

Ser nog mest fram emot nästa Diablo 3 expansion faktiskt. Som vi alla vet så blödde Diablo 3 en hel del under releasen, men som de mer pålästa också vet så var det precis samma för Diablo 2 och vilket spel som helst faktiskt, det tar ju sitt lilla tag för det att bli som utvecklarna och fansen vill ha det.

Det jag längtar mest fram emot till nästa expansion är nog de nya miljöerna, sänka ner alla ljud spakarna förutom ambient som går på högsta. Kanske utspelar sig nästa område i en djungel? Då kan du tänka dig vattnet som faller ner från himlen och ner på bladen, de tropiska fåglarna som sjunger och leran som smetar runt under skosulorna. Och med Diablo 3's underbart tecknade design kan man verkligen tänka sig in om hur vackert det kommer se ut. Du kanske får syn på en fin detalj bredvid din karaktär, tryck på "Z" på tangentbordet så kan du undersöka denna mystiska detalj mer inzoomat. Det är inte en gång jag stannat för att göra precis det jag just beskrev. Ibland slaktar jag alla monster i min närhet och låter min karaktär stå helt stilla medan jag själv lutar mig tillbaka i datorstolen och sluter mina ögon för att lyssna på de vackra bakgrundsljuden och verkligen fånga upp alla dessa små ljudeffekter som göms inne i skuggorna av alla gastande vidunder.

Senast redigerad av Rasmous (2013-03-28 21:54)

#12 2013-03-28 22:18

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

1, Book of Cain
2, Collectors Edition
3, Skal

Jag längtar mest till expansionen, folk som inte spelar lika hängivet som jag själv längre kanske enbart testar nya patcher en eller två gånger och slutar sen spela igen. Men när väl expansionen kommer tror jag att det kanske blåser lite mer nytt liv i Diablo 3 mer än att bara testa nya saker en gång.

#13 2013-03-29 08:54

Alias-Patteras
Medlem
Registrerad: 2012-03-01

Jag säger bara Grattis till svenskadiablo.se och ett stort tack till alla som gjort denna grymma sida till verklighet.
Ni är en enormt viktig del för D3 spelare i Sverige.
Hatten av till er och keep up the good work!!!!

Expansionen ser jag mest fram emot.
Med den enkla moteveringen: Spelet behöver verkligen en stor förändring,  en expansion är kanske de steg D3 behöver för att locka fram den gammla härliga D2 andan som en gång fanns i var och varannat speldatarum över hela världen!

Ps. 1: D3 collectors edition. 2: Book of Cain 3: iphone skal

Senast redigerad av Alias-Patteras (2013-03-29 09:02)

#14 2013-03-29 10:31

skosnore
Medlem
Från: boxholm
Registrerad: 2012-05-16
BattleTag: skosnore#1414

ser fram imot att det ska komma något mer i d3 att sträva efter.
som det är nu har jag klarat allt jag kommit på som paragon 100, top 20 wiz i eu.
så nu har jag bestämt och sälja av hela gearet har redan sålt 3/4 av det eftersom jag tror att det kommer bli obrukbart i expanstionen. då har jag iaf pengar nu att köpa nytt gear när det kommer något mer än som det är nu smile

1, Book of Cain
2, Collectors Edition
3, Skal

#15 2013-03-29 10:41

slurg
Medlem
Från: kungsbacka
Registrerad: 2012-11-01
BattleTag: slurg#2486

Grattis och härligt med lite statistik smile

Jag ser fram imot nya legendarys och förändring i hur de rollas som det pratats om. Är sugen på att hitta uppgraderingar istället för att leta på AH

1 Collectors Edition
2 Book of Cain
3 Skal

#16 2013-03-29 11:29

Lecj
Medlem
Från: Trollhättan
Registrerad: 2012-07-18
BattleTag: Lecj#1498

Grattis till er och oss blizzard fan, tänk va tiden springer iväg, 2 årsdag redan!

Jag ser allra mest fram emot ett Diablo expansionen. Köpte spelet spontant och spelat sen det kom ut och är fortfarande helt fast. big_smile

1. Collectors Edition (Hade så gärna velat ha de underbara färgerna som kommer med till armouren)
2. Iphone skal med Diablo 3-motiv
3. Book of Cain

#17 2013-03-29 13:47

Mirago
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-21

De blivit par inlägg under åren, och även om ens D3 spelandet har gått upp och ner så hänger man här.
De roligt se om de händer något nytt till D3, om de inte gör de så roligt diskutera olika ämnen med er smile.  Jag var inne igår spelade på MP3 public de är verkligen vrål svårt vissa passager.  Expansion något jag längtar till verkligen och blizzard kända för verkligen göra sina spel till väl slipade diamanter och D3 blir nog inget undantag, de kommer bli riktigt bra spel smile.

Jag glömde de viktigaste    "STORT  GRATTIS"

Senast redigerad av Mirago (2013-04-05 12:22)

#18 2013-03-29 17:03

Nightswipe
Medlem
Registrerad: 2012-03-02

Enda jag skulle kunna tänka mig är boken. Resten kan jag hoppa då jag redan har coll ed och någon smartphone finns inte i mitt liv!

I övrigt så, well done & grattis. Kommer säkert hänga här ända tills d3 kommer dö.
Hade varit kul att få någon update med hur det går med den framtida expansionen snart.

#19 2013-04-01 11:00

Thukk
Medlem
Registrerad: 2011-11-30
BattleTag: Thukk#1199

Grattis!

1. Diablo3 C.E
2. Book of Cain
3. Iphone-skal

Det jag ser fram mest emot är kommande expansion. LoD var ju ett sådant lyft för D2, hoppas att samma händer här.

#20 2013-04-01 12:22

Fiskerman
Medlem
Från: Ånge
Registrerad: 2011-11-02
BattleTag: Fiskerman#2296

Kul och grattis, ser vääääldigt mycket fram tills Blizzard inför ladders och ger oss servrar som iaf inte i början med helt fucked up ekonomi. smile

Behöver inget av priserna men skriver gärnamed en rad iaf.

#21 2013-04-01 14:24

Thora
Medlem
Registrerad: 2012-02-20

Titan. Det har snackats om det i flera år men det finns knappt någon information om det. Vad tar  sån tid? Hur kommer det se ut? Kommer dom kanske slopa idén helt? Vad är storyn baserad på?
Den kommande D3-expansionen är inte så intressant eftersom jag tror alla kan räkna ut ungefär vad som kommer hända (nytt område, par nya klasser, nya legendariska föremål, några fula bossar som senare blir nerfade) wink

#22 2013-04-01 22:30

Quizzy
Medlem
Registrerad: 2011-12-05

Grattis! Det har varit grymt kul att följa hela er (vår?) resa som Diablo site!

Det jag ser fram emot mest är faktiskt Blizzard Allstars! Det har varit otroligt tyst på den fronten i över ett år nu, med sin hemsida som så finurligt påstår "Coming soonish[TM]". Jag har spelat en hel del MoBAs, men anser att genren behöver en ny titel som vågar ifrågasätta och riva grundpelare. Jag är övertygad om att Blizzard kommer att göra ett roligt, genomtänkt och välputsat spel, som i alla fall jag kommer att köra extremt mycket! smile

Rangordning:
1) Diablo 3 CE
2) Book of Cain
3) iFån-skal

#23 2013-04-03 22:32

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
BattleTag: Discoknekt#2627

Grattis på 2-årsdagen till det tveklöst trevligaste forumet jag är medlem på! Jag måste säga att antingen är modsen sjukt snabba på att rensa bort troll, eller så är det bara en grym stämning här, rent generellt. Jag har i 9 fall av 10 alltid fått snabb och bra respons när jag gjort trådar och det märks att vi är många inbitna Diablo-fans här.

För min del kretsar livet mycket kring Blizzard för tillfället. Det som ligger närmast är att jag redan i helgen ska få besök av en ljudproducent från Blizzard som jobbat mycket med StarCraft 2: Heart of the Swarm. Jag är själv i ljudbranschen och undersöker för tillfället mina möjligheter till framtida jobb i Kalifornien vilket skulle innebära att min nuvarande största dröm skulle gå i uppfyllelse. Förhoppningsvis får jag att åka över det stora blå i höst och bli introducerad för relevant Blizzard-folk och gå på BlizzCon, vem vet.

För att vara lite mer jordnära är jag barnsligt nyfiken på vad som kommer i framtida patchar och expansion(er) till Diablo III. Jag längtar efter att få utforska nya, spännande och konstnärliga miljöer och karaktärer. Att börja spela en helt ny klass och verkligen insupa alla miljöer ur ett fräscht perspektiv kommer kännas väldigt lockande när teamet fått analysera, och förhoppningsvis tillfredsställa, många av communityns önskemål.

Ett stort tack till alla som är med och driver denna sida framåt!

Prisrangordning:
1. Diablo III Collectors Edition
2. Book of Cain
3. iPhone-skal

#24 2013-04-05 13:29

Kranax
Medlem
Registrerad: 2013-04-05

Det jeg ser mest frem til er den næste Starcraft expansion, har altid elsket protos og den lore der ligger bag dem, og siden jeg hørte at der ville komme et Starcraft 2 var det nok den race jeg glædede mig mest at få lov til at spille, og blev da lidt skuffet da jeg hørte at det ville blive den sidste af de 3 spil, men hvis jeg ser på hvor meget bedre heart of swarm er i forhold til wings of liberty, kan man kun håbe at den næste bliver det meget bedre end heart of swarm.

Ved ikke om denne konkurence kun var for Svenskere eller om en nabo også har lov til at deltage xD

1. Collectors edition
2. Book of Cain
3. Iphone-skal

*Google translate*
För dem som inte förstår danska, har jag gjort en google översättning
Vad jag mest fram emot är nästa Starcraft expansionen har alltid älskat Protos och lore bakom dem, och eftersom jag hört att det skulle vara en Starcraft 2 var nog loppet jag letade fram de flesta att få spela , och blev lite besviken när jag hörde att det skulle vara den sista av de 3 spel, men om jag tittar på hur mycket bättre hjärta svärm jämförs med wings of Liberty, kan en bara hoppas att nästa kommer att bli mycket bättre än hjärta svärm.

Vet inte om den här tävlingen var bara för svenskar eller granne har också rätt att delta xD

#25 2013-04-05 13:34

monie
Medlem
Registrerad: 2012-02-21

Redan 2 år? wow, grattis!

1. Diablo3 C.E
2. Book of Cain
3. Iphone-skal

Det jag mest ser fram emot är nästa Blizzcon. Kommer bli massa härliga streams med Q&A-paneler och reveals (Hoppas på Titan!) och framför allt en massa esport. Älskar HotS av hela mitt sotsvarta hjärta just, och med alla bra tävlingar dom precis berättat om kan Blizzcon verkligen inte komma snabbt nog. Kommer bli ett grymt år med SC2-esport som kommer avslutas med ett ännu grymmare Blizzcon!