Du är inte inloggad.

Nyhet

Mycket har hänt sedan vår sajt och forumet såg dagens ljus för snart 10 år sedan. Under det gånga decenniet har vi tillsammans med er lyckats skapa 1134 nyhetsinlägg, 65 447 foruminlägg och attrahera 2 842 medlemmar. För detta är vi glada och enormt tacksamma. Det har varit roligt att diskutera och vädra åsikter kring allt som har med Diablo och Blizzard att göra. Men… Att hålla ett forum uppe kräver tid, pengar och teknisk utvecklarvilja. På grund av detta har vi bestämt oss för att stänga ner forumet och flytta till Discord; en plattform bättre lämpad för interaktion mellan communitymedlemmar. Huruvida nedstängningen av forumet blir permanent återstår att se. Själva hemsidan förblir naturligtvis orörd och fortsätter att rapportera om Diablo efter bästa förmåga. Framtiden för Diablo-serien ser onekligen ljus ut. För närvarande befinner sig Diablo 4 och Diablo: Immortal under utveckling samtidigt som det ryktas om en animerad Netflix-serie. Vi hoppas att tillsammans med er bygga upp en lika engagerad community på Discord som vi en gång lyckades åstadkomma på forumet. Må looten vara med er! //Kajan

#1 2011-12-15 13:57

Nightfish
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-30
Inlägg: 77

Dålig eller tidlös grafik i Diablo 3?

act32Att Blizzard har haft ganska låga grafikkrav på sina spel är kanske inte någon nyhet i sig, men Bashiok förklarar ändå varför Blizzard väljer att inte ställa lika höga krav på grafiken som andra utvecklare gör.

Det Blizzard satsar på är att Diablo 3 ska vara tillgängligt för så många användare som möjligt samt ha en tidlös grafik som håller flera år framöver.

De spenderar istället mer tid på spelets design och känsla, trots att flera fans har klagat på den jämförelsevis dåliga grafiken.

Blizzard games are intended to be accessible, and that’s seen through game design as well as system spec requirements. It’s not going to be pushing too many people’s systems to the limits, which is the intent.

We also tend to spend time on a visual style that we believe will be timeless. While the cutting edge FPS’ of a few years ago quickly fall to the glitz of newer technologies, our intent is to create a beautiful game that doesn’t age because it’s not attempting to be a representation of reality. Good thing too, because we expect people to be playing it for a long time to come.

Offline