Du är inte inloggad.

Nyhet

Mycket har hänt sedan vår sajt och forumet såg dagens ljus för snart 10 år sedan. Under det gånga decenniet har vi tillsammans med er lyckats skapa 1134 nyhetsinlägg, 65 447 foruminlägg och attrahera 2 842 medlemmar. För detta är vi glada och enormt tacksamma. Det har varit roligt att diskutera och vädra åsikter kring allt som har med Diablo och Blizzard att göra. Men… Att hålla ett forum uppe kräver tid, pengar och teknisk utvecklarvilja. På grund av detta har vi bestämt oss för att stänga ner forumet och flytta till Discord; en plattform bättre lämpad för interaktion mellan communitymedlemmar. Huruvida nedstängningen av forumet blir permanent återstår att se. Själva hemsidan förblir naturligtvis orörd och fortsätter att rapportera om Diablo efter bästa förmåga. Framtiden för Diablo-serien ser onekligen ljus ut. För närvarande befinner sig Diablo 4 och Diablo: Immortal under utveckling samtidigt som det ryktas om en animerad Netflix-serie. Vi hoppas att tillsammans med er bygga upp en lika engagerad community på Discord som vi en gång lyckades åstadkomma på forumet. Må looten vara med er! //Kajan

#1 2011-10-10 13:18

Mikaelh
Medlem
Registrerad: 2011-10-21
Inlägg: 20

Blizzard försvarar svårighetsgraden

defeated_d3_betaEn användare på det officiella Diablo 3-forumet menar att akt 1 verkar vara alldeles för lätt. Bland annat menar personen att mana verkar vara en outtömlig resurs. Zarhym, community manager på Blizzard, ger svar på tal:

We've talked about this with the development team a good deal. While it's very likely you'll see tweaks here and there to classes and creatures throughout beta, there's still a learning curve of which you're only seeing its miniscule beginning.

The way that difficulty ramps up through an entire play through of the game -- and then again with each difficulty setting -- resource management, crowd control, skill use, etc. become extremely important. As far as beta content goes, we more or less want your grandmother to be able to pick a class and have reasonable success up to the Skeleton King (I mean no disrespect to grandmothers! I'm just using a stereotypical illustration in jest to put some perspective on the learning curve for the beginning of the game.)

So in all honesty, resource management shouldn't be a very big concern on Normal difficulty up to the Skeleton King. We've tried tuning the numbers in various ways around the board. We've found that the gameplay of having to worry or focus too much on resource management while just starting out and on this difficulty setting, is pretty crappy. This isn't World of Warcraft. We want you feeling comfortable wearing down your poor mouse and keyboard.

I really hate to say "don't knock it 'til you've tried it," as I know the response from most people here would be, "well let me friggin' try it!" But the point still stands. We want you to feel pretty good when you're starting out. We don't want you to shy away from spamming your skills and feeling really powerful. You'll actually learn pretty quickly this way how your resources regenerate and how to manage them -- you'll learn what you're capable of. That's what an action RPG is all about to us. That said, and as with all Blizzard games, you'll have to trust me when I say this one is easy to learn, but will be difficult to master.

Vad tycker du? Verkar akt 1 vara alldeles för lätt?

Offline