Du är inte inloggad.

Nyhet

Mycket har hänt sedan vår sajt och forumet såg dagens ljus för snart 10 år sedan. Under det gånga decenniet har vi tillsammans med er lyckats skapa 1134 nyhetsinlägg, 65 447 foruminlägg och attrahera 2 842 medlemmar. För detta är vi glada och enormt tacksamma. Det har varit roligt att diskutera och vädra åsikter kring allt som har med Diablo och Blizzard att göra. Men… Att hålla ett forum uppe kräver tid, pengar och teknisk utvecklarvilja. På grund av detta har vi bestämt oss för att stänga ner forumet och flytta till Discord; en plattform bättre lämpad för interaktion mellan communitymedlemmar. Huruvida nedstängningen av forumet blir permanent återstår att se. Själva hemsidan förblir naturligtvis orörd och fortsätter att rapportera om Diablo efter bästa förmåga. Framtiden för Diablo-serien ser onekligen ljus ut. För närvarande befinner sig Diablo 4 och Diablo: Immortal under utveckling samtidigt som det ryktas om en animerad Netflix-serie. Vi hoppas att tillsammans med er bygga upp en lika engagerad community på Discord som vi en gång lyckades åstadkomma på forumet. Må looten vara med er! //Kajan

#1 2011-09-23 23:54

Kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Inlägg: 3,652
Hemsida

Demon Hunterns nya skillsystem

dhskillsFör några dagar sedan rapporterade vi om de planerade förändringarna i Demon Hunterns resurs och skillsystem. Med facit i hand kan vi konstatera att bearbetningen resulterade i att Demon Huntern, likt munken och barbaren, får en uppsättning genererande och spenderande färdigtheter.

I skrivande stund har förändringarna ännu inte blivit uppdaterade i betaklienten. Bashiok förklarar dock hur Hatred genererar och motiverar förändringarna.

Does Hatred still regenerate passively?

Yes, but the rate at which it regenerates is about half of what it was previously. By using a skill that generates Hatred you can get it back faster, though.

About a year ago we began to realize that the way we were making people depend on their resource for some classes just wasn't very fun, and so we began to roll out a new skill cost philosophy. Essentially the overall idea is that at any given time (within reason) you should have some option to use a skill and be able to do something, even if you're out of resource. What that means is we can't just have skills that depend on resources to use, but there needs to be a mix of skills that do cost resources, potentially resource generator skills, and some free-to-cast skills (maybe with a cooldown).

The witch doctor has had mana recovery skills since forever, the monk has almost always had spirit generators, so it was really just a matter of rolling that philosophy out to the other classes, and demon hunter was the most recent (and visible now that beta is live and we're exposing all that data).

Bonus! It makes demon hunter build diversity explode like woah.

Offline