Du är inte inloggad.

#1 2019-01-09 12:34

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

No King rules forever!! Blizzard slaktas i tysthet av Avtivision

Hur är det fatt med Blizzard? Just nu verkar Blizzard sakta krakelera. Aktien för Activision Blizzard har störtdykt med 40%, det efter Blizzcon. Vad händer, eller har hänt??

Det finns mängder med artiklar/videoklipp från speljournalister och streamers. Alla pekar på samma saker...
Activision har tagit över Blizzard helt. Under en tid har Blizzard blivit tvungen, från ekonomerna i Activision, att skala ner på personal, samtidigt som de tvingas att skapa fler spel snabbare. Allt för att Activision skall tjäna mer pengar snabbare.
Många veteraner från Blizzard, programerare som grafiker, slutar eller får betalt för att sluta. Det försöker göras utan att negativ publicitet skapas.
Avtivision har gjort flera strategiska beslut sista tiden som inte har tagits emot bra av Blizzards trogna fans. Både Blizzards fans och spelarbasen håller på att förstöras totalt!!

Den senaste månaden har mängder av rapporter duggat in om förhållandena på Blizzard, man kan se att en spelarepok går mot sin slut. "No King rules forever!!"

Av alla de mängder av rapporter vad som händer, jag väljer denna mer sakliga klippet...

Senast redigerad av Shinee (2019-01-09 12:38)

#2 2019-01-09 12:42

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

Re: No King rules forever!! Blizzard slaktas i tysthet av Avtivision

Senast redigerad av Shinee (2019-01-09 13:52)

#3 2019-01-10 20:13

Kobby
Medlem
Registrerad: 2011-11-19
BattleTag: Kobby#2392

Hm, om aktien fallit 40 procent pga. ekonomernas agerande gör ekonomerna ett oerhört dåligt jobb. Dags att buta ekonomer kanske.

#4 2019-01-11 00:37

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Jag, liksom många av er andra, har följt utvecklingen på Blizzard den sista tiden. Svårt att göra en nyanserad och nykter analys utan att bli känslomässigt styrd.

I egenskap av aktieägare sedan en lång tillbaka är det naturligtvis tråkigt att se sin kapitalvinst reduceras så kraftigt på så kort tid. Det faktum att man försöker göra besparingar är givetvis tråkigt för mig som gamer men positivt ur ett aktieägarperspektiv.

Samtidigt är jag övertygad om att Blizzard inte står och faller med ett fåtal enskilda individer. Only time will tell vad det hela så småningom landar i smile

Bara tiden kan utvisa vad framtiden bär i sitt sköte.