Du är inte inloggad.

#1 2017-03-05 20:53

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

Är BDO större än WoW ?

Hur många aktiva spelare är det idag i WoW? Många säger att spelarna lämnar WoW på löpande band, jag vet inte om det stämmer. Hur många aktiva spelare WoW har idag vet vi inte enligt forumposter. Hur länge till kommer WoW vara nummer ett?

Black Desert Online (BDO) har funnits i EU/NA ett år, dessa regioner har enligt Kakao Game 3,4 miljoner spelare. Bara dessa regioner!
Se: http://2p.com/47509136_1/Black-Desert-F … =page-prev
Till det har de en stor spelarbas i Ryssland, i Korea, och i Japan. Kan de överträffa WoW?

#2 2017-03-06 00:30

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Re: Är BDO större än WoW ?

Oj, det var länge sen jag hörde något om BDO. Har inte sett det nämnas på några av de spelrelaterade nyhetssajter jag följer.

Svårt att svara på hur populära de båda spelen är. Det enda jag tänkt på är att de av mina vänner som en gång i tiden spelade BDO, har slutat. Och gått tillbaka till WoW där de nu raidar för fullt. Ingen av dem har nämnt BDO eller att väntar på nån patch, expansion eller content-uppdatering i BDO.

Siffrorna på Twitch för de båda spelen är i skrivande stund följande:

WoW: ~14 500 tittare
BDO: ~ 1 600 tittare

Det enda säkra kortet är att spela det man tycker är roligast, oberoende av vad andra eller statistiken säger. Ett spel som är roligt och välgjort kommer att överleva minst lika länge som WOW smile

#3 2017-03-06 00:48

Spajjk
Moderator
Från: Katrineholm
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Spajjk#1838

Jag skiter oftast i hur stor playerbase är i ett spel, så länge det finns tillräckligt mycket folk att fylla ett party till en viss instance etc så är jag nöjd. Jag var väldigt hypad inför Black Desert Online, men spelade CBT och vart sjukt besviken tyvärr... Just nu spelar jag Tera igen och kan underhålla mig tills nästa säsong smile

#4 2017-03-06 10:22

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

Ja, då har ni inte heller några siffror om wow. Enbart subjektiva upplevelser och bedömningar från olika spelare ger aldrig en riktig bild. Varje spel har ju spelare som börjar och sen slutar. Spelare som spelar ett tag, switchar till ett annat, tillbaka osv. Av de jag vet som hoppade på WoW igen så har alla slutat, de har ju en subjektiv bild som säkert inte överenstämmer med de som spelar kvar.
Många hävdar att Blizzards främsta spel är nu Owerwatch. Ingen aning om det stämmer, men med de nya koncepten med massor av microtransaktioner så blir ju Owerwatch och Heartstone riktiga guldkalvar för Actiovision. Några nya sattsningar på WoW har jag inte hört talas om, inte heller något nytt MMO från Blizzard.

#5 2018-02-06 16:11

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Hur har det gått sedan sist vi pratade BDO?

Spelet har i skrivande stund 4 443 tittare, jämfört med det snart 14 år gamla WoW, som har 19 350 tittare. Antalet tittare har ökat för båda titlarna.

Spajjk? Shinee? Vad är senaste nytt från denna WoW-dödare?