Du är inte inloggad.

#1 2016-09-04 03:19

Spajjk
Moderator
Från: Katrineholm
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Spajjk#1838

Rank 7 - Jade Harvester - Greater Rift 91

Ni får ursäkta mitt högljudda tangentbord och mina katter som löper, vrålar som stuckna grisar här hemma ! tongue

https://www.twitch.tv/vinchiii/v/87450030

Senast redigerad av Spajjk (2016-09-04 04:02)

#2 2016-09-04 21:08

Zantor
Medlem
Från: Skåne
Registrerad: 2013-04-07
BattleTag: ZantorSwed#2307

Re: Rank 7 - Jade Harvester - Greater Rift 91

GRATTIS!!! Shit va bra!!! Så jäkla typiskt att jag lämnar streamen precis innan!! Jag kan bara säga att jag inte hade kunnat hålla mig så lugn som du gjorde!!!

Respekt!!!

Jobb well done!!!

#3 2016-11-01 19:02

Zantor
Medlem

Har två WD nu, en Zunamis och en Archy.. . Har lite olika delar till både helltooth och Jade... har äntligen bestämt mig för att satsa på Jade Harvester builden, så hoppas jag att jag kan nå....gr 80.

Zunamiss behåller jag nog..den är inte kalr fattas gear men den är rolig att spela med tycker jag.

Jade Harvester here I come!!!

#4 2016-11-02 01:35

Spajjk
Moderator

Zantor skrev:

Har två WD nu, en Zunamis och en Archy.. . Har lite olika delar till både helltooth och Jade... har äntligen bestämt mig för att satsa på Jade Harvester builden, så hoppas jag att jag kan nå....gr 80.

Zunamiss behåller jag nog..den är inte kalr fattas gear men den är rolig att spela med tycker jag.

Jade Harvester here I come!!!

Se där ja, nice smile

Du kan spara Arachyr och köra i grupp som Firebat senare smile

#5 2016-11-02 18:22

Zantor
Medlem

Ja det vore ju kul att köra i grupp någon gång där man inte blir boostade eller leechar :-) Men Jaden går väl också att spela i grupp, eller?

Har inte fullt gear än på Jaden, saknar bland annat kniven och mojon, men jag klarade Gr 40 lätt. Tänkte pusha ikväll se hur långt jag kommer.....hittar jag kniven och mojon så kommer jag nog ganska "långt"

Förstår dock inte hur Soulhrvesten fungerar riktigt, hur laddar man den...

Du får gärna komma med rekommendationer på min Jade så jag inte är helt off!

Förresten har du slutat sända på twitch? Ser dig inte där eller är jag inne på fel tid?

#6 2016-11-03 13:17

Spajjk
Moderator

Zantor skrev:

Ja det vore ju kul att köra i grupp någon gång där man inte blir boostade eller leechar :-) Men Jaden går väl också att spela i grupp, eller?

Har inte fullt gear än på Jaden, saknar bland annat kniven och mojon, men jag klarade Gr 40 lätt. Tänkte pusha ikväll se hur långt jag kommer.....hittar jag kniven och mojon så kommer jag nog ganska "långt"

Förstår dock inte hur Soulhrvesten fungerar riktigt, hur laddar man den...

Du får gärna komma med rekommendationer på min Jade så jag inte är helt off!

Förresten har du slutat sända på twitch? Ser dig inte där eller är jag inne på fel tid?

Soul Harvest stacks är inget du behöver tänka på det kommer automatiskt när du samlar mobs och trycker av den. Speedar du låga greater rifts eller vanliga rifts så ska du köra med Wormwood i cube, ska du puscha så switchar du ut Wormwood till Furnace. Men då får du automatiskt casta locust swarm. Jag har tagit liten paus ifrån streaming / Diablo. Så jag inte bränner ut mig innan en förhoppningsvis "Expansion / D4" smile

#7 2016-11-04 17:52

Zantor
Medlem

Menar du att man skall köra med "numlock tricket" när du skriver automatiskt kasta...?

Växlar mellan mina två WD (Zunamis och Jade) de är ungefär lika starka om man räknar det i GR (45) men saknar vitala delar till  bägge. Hittade dock hiva mojon igår till Jaden, yeah...var så klart en dålig en, men jag spelar med den för lotus swarm tillägget. Ikväll blir det väl att leta delar igen, likväl med Jaden. Känns lite dumt att pusha när man inte är fulgearad.

Säg till när du stramar igen! :-) Och tack för tips...nu skall jag bara hitta Wormwood..ikväll kanske!!

#8 2016-12-04 22:54

Zantor
Medlem

Ok nu känner jag stressen vill klara Conqerer innan säsongen slutar. För att klara detta måste jag ha hjälp med Boss Mode och sen måste jag klara GR 75 solo. Har två WD en Zunimass pet build och en Jade Harvester. Zunimassa klarar GR 63 och Jaden bör ligga straxt under. Vilke skall jag satsa på.....Jaden verkar starkare då den inte har lika höga gems som zunamin....Är min builds rätt? Ska jag byta Zuniimassa till Heltooth pet..... måtte jag hinna

#9 2016-12-06 13:55

Spajjk
Moderator

Zantor skrev:

Ok nu känner jag stressen vill klara Conqerer innan säsongen slutar. För att klara detta måste jag ha hjälp med Boss Mode och sen måste jag klara GR 75 solo. Har två WD en Zunimass pet build och en Jade Harvester. Zunimassa klarar GR 63 och Jaden bör ligga straxt under. Vilke skall jag satsa på.....Jaden verkar starkare då den inte har lika höga gems som zunamin....Är min builds rätt? Ska jag byta Zuniimassa till Heltooth pet..... måtte jag hinna

Ska du klara 75 så tycker jag du ska köra Helltooth eller Jade smile

#10 2016-12-06 23:30

Zantor
Medlem

Är på för fullt med Jaden, levlar gems för tillfället. Kollade din profil....(copy...) . Får gärna kolla min och se eventuella förändringar... . Jade är förresten kul att spela med!!

Hittar, skapar, spelar men får aldrig ett bättre Sacred Harvester. Hittar ingen unity heller :-(

Senast redigerad av Zantor (2016-12-06 23:32)

#11 2016-12-07 01:30

Spajjk
Moderator

Zantor skrev:

Är på för fullt med Jaden, levlar gems för tillfället. Kollade din profil....(copy...) . Får gärna kolla min och se eventuella förändringar... . Jade är förresten kul att spela med!!

Hittar, skapar, spelar men får aldrig ett bättre Sacred Harvester. Hittar ingen unity heller :-(

Lättaste sättet att få en harvester, crafta eller spara på gula Ceremonial Knives, sedan uppgradera dom tills du får en Harvester i cuben, har du tillräckligt med materials så fortsätt tills du har slut så kanske du har tur och får en till, och den kanske är ancient smile Har du inte mycket materials så du kan upgradera gula så gör bountys och sedan reforge den du fick från cube. Gäller samma med unity, ett smart sätt är att crafta gula ringar, det kostar bara vanliga Marquise gems smile

#12 2016-12-07 06:59

slurg
Medlem
Från: kungsbacka
Registrerad: 2012-11-01
BattleTag: slurg#2486

Jag körde helltooth 75 relativt enkelt. Körde bounties och reforge.
Går ganska fort i public bounties på t11 och uppåt

#13 2016-12-07 21:22

Zantor
Medlem

Hmm det kanske man kunde gjort.. men nu var jag så envis med min Zunimassa petbuild och tyckte den var rolig men sen tog det stop, hittade inte gear... så jag hoppade lver till min Jade vilken också är rolig. Tar saker från Zunimassa, har hittat lite gear. Prövad 70 på min lapptop, kom till GR bossen och sen....tog batteriet slut... .

Nu ser jag framemot att testa GR 70 på "stor datorn" :-) Har sparat Helltooth gear dock så det får bli mitt sista hop....

#14 2016-12-08 00:30

Zantor
Medlem

70 gick inte alls med Zunami och tog alldeles för lång tid med Jade. Byter ut Zunamssas till Helltooth imorgon och ser om det hjälper.

Men vad är felet med min Jade?? Tycker jag borde ha gear tillräckligt för 70..har jag fel affexer?? Och det värst av allt är att jag skall nå 75....

#15 2016-12-08 23:16

Spajjk
Moderator

Zantor skrev:

70 gick inte alls med Zunami och tog alldeles för lång tid med Jade. Byter ut Zunamssas till Helltooth imorgon och ser om det hjälper.

Men vad är felet med min Jade?? Tycker jag borde ha gear tillräckligt för 70..har jag fel affexer?? Och det värst av allt är att jag skall nå 75....

Jag gör så att jag skriver upp några grejer tongue

1: Helm - Där ska du ha int, vit , crit.

2. Gloves - Crit Damage, Crit Chance, Area Dmg, int

3. Belt - Du kan byta ut Haunting Girdle mot Belt of Trancendense för mer toughness, då tankar dom små fetisharna åt dig smile

4. Amulet - Man ska alltid ha crit chance och crit dmg på ett neck, det ultimata vore att ha crit chance, crit damage och Elemental dmg, men int funkar också.

5. Ring - Det är lättare att få tag i en bättre unity än en Ring of Emptiness. Som jag ser nu så byter du ut din Ring of Emptiness till en unity så får du 45% ren dmg. På grund av rollen du har (255%). Och sedan Compass Rose som är svårast att få bäst, men drömmen är att ha Intelligence, Crit Chance, Crit Dmg, Area Damage. Prioritera gärna crit dmg först och sedan Area Damage och sedan sist crit chance. Du vill ha alla 3 statsen men som sagt, svårt att hitta en sån gg ring smile

6. Offhand - Där har vi upp till 1000 vitality du kan få, stor toughness boost, och sedan så kan du antingen välja mellan Haunt Damage eller Area damage istället för Piranha Damage.

7. Weapon - Absolut bästa rollsen är Int > Area Damage > % dmg, Prioritera Area Damage först.

#16 2016-12-10 00:03

Zantor
Medlem

Tack Spajk! Hann inte "snacka" med dig igår, hade precis börjat mitt rekord GR på 67 och det gick bra...jag klarade det till slut :-)

Har bytat bältet mellan Gridle och Trancedense... och vet egentligen inte vilket som passar mig bäst. Gillar Trancendens bättre men klarade 67 med gridle...

Emptiness har jag använt då jag tyckte att den var bra..men ok så fort jag hittar en unity så kommer den på.

Mojon får jag hitta en ny då jag har fel rollat där, kan inte rolla om för att få rätt. Har sett dock att visa använder katten istället..kanske pröva det?

Nu blir det att levla gems så in norden för att få lite Calderans..kanske det hjälper i slut tampen!!

Tack, och fortsätt gärna ha koll!!

#17 2016-12-12 05:42

Spajjk
Moderator

Zantor skrev:

Tack Spajk! Hann inte "snacka" med dig igår, hade precis börjat mitt rekord GR på 67 och det gick bra...jag klarade det till slut :-)

Har bytat bältet mellan Gridle och Trancedense... och vet egentligen inte vilket som passar mig bäst. Gillar Trancendens bättre men klarade 67 med gridle...

Emptiness har jag använt då jag tyckte att den var bra..men ok så fort jag hittar en unity så kommer den på.

Mojon får jag hitta en ny då jag har fel rollat där, kan inte rolla om för att få rätt. Har sett dock att visa använder katten istället..kanske pröva det?

Nu blir det att levla gems så in norden för att få lite Calderans..kanske det hjälper i slut tampen!!

Tack, och fortsätt gärna ha koll!!

Gött att höra, problemet med katten är att när mobs är charmade så gör dom ingen skada ändå om du förstår tongue det är kanske om det är ground effects liggandes på backen men aa tongue

Du ska ha unity på dig och i cube ska du ha Ring of Emptiness tongue

#18 2016-12-13 00:24

Zantor
Medlem

Det är väl bra att mobsen inte gör skada när de är charmade...vad är det jag inte förstår?
Tar på mig en unity så fort jag hittar någon bra..hittar ju ingen...man kanske ska göra några...? tillsvidare får jag ta den i kuben..fxn glömde kolla följarens unity ring... ooohhhh

Idag har det mest handlat om att finna gritfkeys så man har några innan man får.leta nycklar igen...

Har ett gem på 70, tänkte ta den till Calderans men är det för lågt? skall man högre...då får jag leecha lite....

#19 2016-12-13 16:03

Spajjk
Moderator

Zantor skrev:

Det är väl bra att mobsen inte gör skada när de är charmade...vad är det jag inte förstår?
Tar på mig en unity så fort jag hittar någon bra..hittar ju ingen...man kanske ska göra några...? tillsvidare får jag ta den i kuben..fxn glömde kolla följarens unity ring... ooohhhh

Idag har det mest handlat om att finna gritfkeys så man har några innan man får.leta nycklar igen...

Har ett gem på 70, tänkte ta den till Calderans men är det för lågt? skall man högre...då får jag leecha lite....

När dom är charmade så tar du en viss % mindre skada, men dom gör ju ingen skada när dom är charmade tongue

Jag brukar lägga in caldesans när du klarar som högst rift, när din % att klara uppgradera gemet är på 15% då brukar jag lägga in.

#20 2016-12-14 21:44

Zantor
Medlem

lol tog ett tag att förstå det där med charmen...men nu förstår jag. skall pusha lite grifts och se hur långt jag kommer.... Har satt på en unity men inte en så bra, blir ju hela tiden tvingade att rolla till sockets, dessutom så droppar unity rätt sällan.

Bara att sätta igång.. mitt mål är GR72 ikväll, sen borde det räcka med att stoppa in Calderans för att klara 75... hoppas jag

#21 2016-12-15 00:30

Zantor
Medlem

Jaha...då var det klart :-) Bra runda hittade lite bättre gear: vapen och chest. Slutade med en övertygande seger över griftbossen på GR75 typ 5 min kvar. Nöjd, målet nått. bara stoppa in en Calderans sen är Conquere journyn klar :-)

Tack för hjälpen Spajk!!

#22 2016-12-15 03:27

Spajjk
Moderator

Zantor skrev:

Jaha...då var det klart :-) Bra runda hittade lite bättre gear: vapen och chest. Slutade med en övertygande seger över griftbossen på GR75 typ 5 min kvar. Nöjd, målet nått. bara stoppa in en Calderans sen är Conquere journyn klar :-)

Tack för hjälpen Spajk!!

Snyggt ! Inga problem smile

#23 2016-12-16 13:31

valpen
Medlem
Från: Borås
Registrerad: 2014-05-05
BattleTag: valpen#1458

Ja tror ja klarat 80 me min WD, man kanske ska farma lite rifts o levla gems så man kan slänga på mer int smile den är inte på season men ändå smile

#24 2016-12-16 15:12

Zantor
Medlem

Bra Valpen! Tror nog att jag med lite mer speltid ....hade/kommer att klara 80, 75:an kändes ganska enkel....men det klart det var en bra rift...... .

Men nu varvar jag ner lite inför ... Jul.. mm för att förbereda mig inför allt det nya som kommer.