Du är inte inloggad.

#1 2016-04-26 12:39

Spajjk
Moderator
Från: Katrineholm
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Spajjk#1838

Förberedelser inför starten?

Vad brukar ni göra inför startskottet av den nya säsongen?

Brukar ni bunkra upp snuset, eller kanske chipsen & läsken?

Själv drar jag en redig dusch , flera snusdosor, kaffe, och går inaktiv i verkliga livet smile

Senast redigerad av Spajjk (2016-04-26 12:41)

#2 2016-04-26 13:34

HaGa
Medlem
Registrerad: 2016-03-08

Re: Förberedelser inför starten?

Jag börjar med att under en veckas tid förbereda familjen att far inte kommer att deltaga i någon fredagsaktivitet kommande Fredag.

Sedan köper jag mig ett par Scuplin och låser in mig på kontoret. Och håller tummarna för att de är kvar dagen efter big_smile:D. Familjen alltså, några Sculpin lär inte finnas kvar big_smile

Skämt å sido big_smile

Oftast består de sista dagarna av en väldig massa surfande och förberedelser inför säsongen. Start builds, gear, etc. allt man kan tänka sig för att effektivisera sitt spelande, då man inte har obegränsat med tid.

Sen sitter jag och taggar med att titta massa klipp på youtube med grift clears och annat gött Diablo relaterat material.

Försöker som oftast rekrytera mina vänner att komma tillbaka till D3, men svårt att locka dem nu för tiden sad.

Sen blir det att tag vara på varje ledig minut jag har för att logga in på Bnet så man hänger med hyfsat smile.

#3 2016-04-26 17:05

Genesh
Medlem
Registrerad: 2016-03-14
BattleTag: Genesh#2800

Börjar först med att börja fixa ihop min leveling grupp ca 1-2 månader innan start. Kollar streams/youtube för PTR tests och kollar ca 10 sources. Håller stenkoll på PTR patch notes och updates tills dagen då patchen kmr. Jag uppdaterar även min leveling taktik under hela den här tiden och gör mindre guides till min leveling grupp så alla har stenkoll på vad dem bör göra, spara, använda etc.

Sen så fixar jag hundvakt på season fredagen tills söndag. Stackar upp "skräpmat" aka uppvärmningsbar mat så jag inte behöver stå och laga mat i en timma eller något. Eventuellt läsk och/eller kaffe (jag är känslig så 2 koppar kaffe kan få mig att vara vaken upp till 40h). Sen när det är fredag så går jag upp typ kl14:00, gör morning business, fixar kaffe, äter ca 16:00 och drar igång någon av mina dunderplaylists på spotify och väntar på att alla samlas på voice comm och att season släpps.

#4 2016-04-26 21:31

Zantor
Medlem
Från: Skåne
Registrerad: 2013-04-07
BattleTag: ZantorSwed#2307

Jag längtar och längtar. Sen ber jag till högre makter att jag någon gång kan få vara med från start på en säsong. Försöker hitta på ursäkter till att jag inte behöver göra det som skall göras på fredagar. Hoppas att barnen är trötta och framför allt att lillen somnar snabbt. Frugan är trött och lägger sig tidigt.....om allt går väl så kanske jag kan komma på 21:00 :-)

Snus finns alltid på plats så även en god whiskey och choklad. Att kolla kanaler, tips mm är ju lite av en självklarhet inför en säsong.

Skall försöka att inte släpa för mycket efter!!

#5 2016-04-26 21:34

Arrhenius
Medlem
Registrerad: 2016-01-07

Smiter lite tidigare från jobbet på fredag. Fyller upp kylen och gör matlådor för hela helgen.

Har nu bestämt mig för att det blir att börja med en WD den här säsongen. Gjort ett exceldokument med de olika buildsen och vilka gearbitar man behöver samla på sig för varje build, så det blir lättare att sortera det i banken.

Nu måste jag bara hitta en grupp som vill adoptera mig, för verkar som dem jag brukar spela med inte är så taggade för säsong 6.

#6 2016-04-28 09:22

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

De enda förberedelsen som förekommer är vilken class man vill spela den seasson, och vilken specc/gear man skall sattsa på. Sen börjar man spela när man kan. Att inte komma till 70 första kvällen spelar ingen roll, för resan till och med vilket gear 70 är bara en kort parentes som är glömt nån dag senare. Efter 70 så är det att börja sammla gear till den specc man tänkt sig, vilket innebär mest Rifter, och efterhand G-R.

Man ser att vissa spelare kör stenhårt i 2-3 veckor, kommer till paragorn level 400+ lite snabbt där. Men sen verkar det för vissa att IRL kommer ikapp, och de avstannar i sin progress. Vi som tar det lugnare har passerat deras progress inom 3-4 veckor.

Men denna helg så har jag annat å göra. Har nu en T5 hingst på level 25 som då är färdig för avel, nu skall hans två T4 ston levlas till 20 (chans till T6 sto, rare!). Behöver även sammla ihop lite mer saker för produktionen av fiskebåtar, de ger riktig bra inkomst i AH. Vill även hinna med några end-game-dailys, de är både kul och ger bra tillbaka. Vill även ha några roliga grinding-partyn, skitkul att banka skiten av high-level mobbs i stora högar, ger både bra xp och loot. Just ja, det var inte Diablo 3, utan Black Desert smile  Sorry seasson 6 ;-)

#7 2016-04-28 09:30

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Jag håller med dig Shinee. Jag tillhör skaran som spelar ganska hårt den första månaden men som i slutändan ändå blir omåkt av de som spelar långsiktigt och metodiskt.

Varje säsong intalar jag mig själv att det verkligen inte finns någon anledning att stressa eller ens försöka optimera starten, då den som du beskriver ändå är en liten liten parentes i det stora hela.

Att spela D3 är inte en 100-meters sprint, utan ett marathonlopp smile

Lite som historien med sensmoralen om Haren och sköldpaddan.

#8 2016-04-28 11:59

Spajjk
Moderator

Jag menade hur man kommer in i "mode" för nya säsongen, precis som inför Game of Thrones avsnittet som kom ut för nån dag sen, satt man där med pälsen och yxan i högsta högg med polarna i soffan eller vart det en lugn kväll med flickvännen ? Inte förbereda sig inför att sitta i 3 veckor oduschad , ostabil & helt slutkörd och försöka tävla med "The Bigshots" tongue

Det jag ser fram emot mest är folket som kommer samlas i TS. Så jag kommer se till att mina lurar funkar smile

#9 2016-04-28 15:56

torsa
Medlem
Från: Luleå för närvarande
Registrerad: 2015-09-26
BattleTag: Torsa#2177

Blir att laga två maträtter som ska räcka i alla fall 5 dagar så man bara kan värma på två mål under dagen. Sen blir det att inhandla en stock snus och lite annat gott.

Sen får man ju den riktiga feelingen och pirret i magen när man hoppar in på TS och hör hur peppade ni andra är smile

Slutligen brukar jag göra en slags ritual hemma i lägenheten som ska ge mig tur i spelet, men hur den går till ska vi inte gå in på!

#10 2016-04-28 19:34

Spajjk
Moderator

torsa skrev:

Blir att laga två maträtter som ska räcka i alla fall 5 dagar så man bara kan värma på två mål under dagen. Sen blir det att inhandla en stock snus och lite annat gott.

Sen får man ju den riktiga feelingen och pirret i magen när man hoppar in på TS och hör hur peppade ni andra är smile

Slutligen brukar jag göra en slags ritual hemma i lägenheten som ska ge mig tur i spelet, men hur den går till ska vi inte gå in på!

Men du har kvar dina axelkänningar hoppas jag på tongue ?

#11 2016-04-29 11:58

Raccoon
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: Raccoon#2771

Bärs o pizza. All you need smile dock reser man till Polen imorgon på svensexa. Men får bli att nöta ikväll o bästa vecka igen.

#12 2016-04-29 17:03

Raccoon
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: Raccoon#2771

Vilken tid börjar det ?

#13 2016-05-20 16:53

adamsson
Medlem
Från: Arvika
Registrerad: 2015-04-14
Hemsida

HaGa skrev:

Jag börjar med att under en veckas tid förbereda familjen att far inte kommer att deltaga i någon fredagsaktivitet kommande Fredag.

Sedan köper jag mig ett par Scuplin och låser in mig på kontoret. Och håller tummarna för att de är kvar dagen efter big_smile:D. Familjen alltså, några Sculpin lär inte finnas kvar big_smile

Skämt å sido big_smile

Oftast består de sista dagarna av en väldig massa surfande och förberedelser inför säsongen. Start builds, gear, etc. allt man kan tänka sig för att effektivisera sitt spelande, då man inte har obegränsat med tid.

Sen sitter jag och taggar med att titta massa klipp på youtube med grift clears och annat gött Diablo relaterat material.

Försöker som oftast rekrytera mina vänner att komma tillbaka till D3, men svårt att locka dem nu för tiden sad.

Sen blir det att tag vara på varje ledig minut jag har för att logga in på Bnet så man hänger med hyfsat smile.

Älskar första delen hahaha!!! smile

Senast redigerad av adamsson (2016-05-20 16:54)