Du är inte inloggad.

#1 2015-02-12 02:27

Drunkenstyle
Medlem
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: Drunkenstyle#2917

Rimehearth + Sun Keeper.

Hur fungerar dessa två för en FC Barb jämfört med The Furnace?
Menar man får ju en del elitdmg plus så kan Rime procca insane skada. Ingen som testat detta?

#2 2015-02-12 14:23

Alias-Patteras
Medlem
Registrerad: 2012-03-01

Re: Rimehearth + Sun Keeper.

Då fc går på wepondamage på mainhand . Så ger en 2handare betydligt mer i skada. Innan 30% buffen på 2handare så var dessa två vapen ett bra alternativ dock. Men ej någe mer i dagsläget. Tyvärr bara 2 hand som gäller Idag. .. Men ska du köra T6 så funkar det nog bra iaf, tror dock att Rimeheart prockar för sällan för att vara riktigt bra. Men testa då T6 är så extremt lätt så kanske det blir skoj iaf.

(Vi lär nog vänta på en buff av 1 handare innan dom är viewable igen, lika som vi en gång gjorde med 2 handare, GJ blizzzz)

Senast redigerad av Alias-Patteras (2015-02-12 14:32)

#3 2015-02-12 15:41

Drunkenstyle
Medlem
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: Drunkenstyle#2917

Okej trist.
Jag som har en bra sun å rime, fast wth jag har en bra furnace också. Men hade vart kool om man va något på spåret.
Iofs så föredrar jag två hands framför dual. Ser koolare ut å koolt ska de va, sånt är viktigt.

#4 2015-02-12 17:10

Alias-Patteras
Medlem

Drunkenstyle skrev:

Okej trist.
Jag som har en bra sun å rime, fast wth jag har en bra furnace också. Men hade vart kool om man va något på spåret.
Iofs så föredrar jag två hands framför dual. Ser koolare ut å koolt ska de va, sånt är viktigt.

Haha jag håller med..coolt ä bra wink

Nä som sagt vi lär vänta på en ev. 10-15% 1 handsbuff om det ska bli aktuellt med 1handare igen. Denna buff som behövs vet vi ej om den nånsin kommer. Men vi håller tummarna för detta..Då mer variation förlänger spelupplevelsen.

#5 2015-02-12 23:46

Yorgen
Medlem
Registrerad: 2014-05-08
BattleTag: Yorgen#2698

En platt buff vore tråkigt, men en alternativ spec för 2x1h vore najs!

#6 2015-02-13 01:04

Alias-Patteras
Medlem

Yorgen skrev:

En platt buff gjorde dom med 2 hands vapen på 30% ökad damage. Det blev för mycket.  Då 1 hands vapen hamna för långt efter. Den buffen borde ha varit på 15% istället ca. Så en buff av 1 hands vapen på 10-15% är nödvändigt.

#7 2015-02-13 02:24

Yorgen
Medlem
Registrerad: 2014-05-08
BattleTag: Yorgen#2698

Alias-Patteras skrev:
Yorgen skrev:

En platt buff gjorde dom med 2 hands vapen på 30% ökad damage. Det blev för mycket.  Då 1 hands vapen hamna för långt efter. Den buffen borde ha varit på 15% istället ca. Så en buff av 1 hands vapen på 10-15% är nödvändigt.

Så var det, men då var det för att ingen använde 2h. Nu används 1h vapen men inte av barb/munk i någon större utsträckning.

Alltså skulle det bli stormigt för balansen i spelet totalt om man gav 1h en platt buff, istället tycker jag man kunde göra en 2x1h spec möjlig genom passives och abilites.

#8 2015-02-13 13:07

Alias-Patteras
Medlem

Yorgen skrev:
Alias-Patteras skrev:
Yorgen skrev:

Så var det, men då var det för att ingen använde 2h. Nu används 1h vapen men inte av barb/munk i någon större utsträckning.

Alltså skulle det bli stormigt för balansen i spelet totalt om man gav 1h en platt buff, istället tycker jag man kunde göra en 2x1h spec möjlig genom passives och abilites.

Personligen tycker jag friheten för spelare att mixtra med items och hitta på egna vägar builds idag redan är tight och svårt.  Då det är bara set Items som gäller till end build och på dom få platser utanför setet är i regel låsta till ett annat item.
Så vi har redan för lite å leka med. 1 hands låsta till skills och passiva ser jag inte som ett mer mångfald.Men helt klart fungerar det till nån en staka skill/passiv men inte överlag.

Ett annat exempel är tex barbarernas ignore pain bälte. Istället för att skillen ska bli bättre,  låser dom ett slott till ett specifikt item,  problemet kvar står dock iaf..ignore pain är inge bra. Utan just det bältet, så man jobbar runt problemet istället för att åtgärda grund problemet. Detta exempel finns på åtskilliga skills/items.

Senast redigerad av Alias-Patteras (2015-02-13 13:08)