Du är inte inloggad.

#1 2015-01-28 08:25

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Zdps/pull/freeze/stunn/globe support build...

I förrgår satt jag och snackade med min vän Blomm om hur dom tagit sig längst i griftsen, och han berättade om att dom hade en cc wd och en pull/globes crus.
Jag började spåna runt det och insåg att i teorin så skulle jag kunna kombinera dessa två men en annorlunda zdps build...
Tankarna gick runt och jag kom fram till detta.
35k8rjb.jpg
En riktig hybrid som i tanken åtminstone skulle funka bra, tanken va att köra tre dh's till detta för ren dps och kunna köra äkligt höga grifts.
Hur funkade det praktiskt då, jag han testa fyra grifts. Två 44 som gick bra. En 47a där vi snubblade på mållinjen och en 45 som vi precis klarade.
Efter första 44an så insåg vi att öven om jag buntar ihop och fryser pack så är dom inte perma frysta... Viket säger dom kan fortfarnade få ut sina affixer vilket dödar prinsessorna... ( dh's ^^)
Sen att dra med sig mobs med harpunen funkar bra om det inte är något vägen, öppna ytor inga problem, minst lilla kant och dom fastnar och då är den meningslös.
Det där med ignore pain som ger 50% dmg reduction för alla inom 50jards funkade sådär när jag hoppar omkring som en dåre och sällan är i närheten någon längre tid.
Att spåna globes görs med 15% chanse av varje mob. Alltså inga probme i större pack men inte så ofta med rg och så och då är det ju dom behövs, märkte med att rg blev imun mot freeze efter en stund så mot rg kunde inte jag göra ett dug, och kan inte dra med mig större mobs heller med harpunen så.

Jag spenderade typ 10k gula, 5k blåa mats och 1b guld för att optimera denna build med gearet jag hade.
Jag tror trotts detta på denna build för grifta runt 40 snabbt med tre dhs men högre upp blir svårt.
Sen som sagt så behöver jag en massa övning på builden för att få den funka optimalt.

#2 2015-01-28 08:27

Mok
Moderator
Hemsida

Re: Zdps/pull/freeze/stunn/globe support build...

Ser att jag ändrat om i specken och missat att ge leap call the arrest runan som är mycket viktigt.
Undrar hur länge jag körde utan... DOH!

#3 2015-01-28 08:28

Mok
Moderator
Hemsida

Och hade 63.18 i cdr så kunde ha ignore uppe konstant.

#4 2015-01-28 11:09

Alias-Patteras
Medlem
Registrerad: 2012-03-01

Intressant mok..gj brosan. Ge inte upp..rätt gear, kanske byte någon runa ja lite mer optimering. Då kommer ni ta den heliga grift lvl 50 märket. Det tror jag:)

#5 2015-01-28 11:14

Alias-Patteras
Medlem

På lvl 45-46 å upp..funderar då om ignore pain är något överhuvve taget. Med din gear bör du ej dö iaf..och Demon Hunters blir nog 1 shottade oavsett om dom har ignore pain. Jag vet ej om så är fallet. Men antar det. . Isof har du en ny plats för mixtrade av bälte och en helt ny skill att tillföra builden din. Om du nu kan klara dig utan ignore pain som sagt. En tanke bara.

#6 2015-01-28 11:33

Mok
Moderator
Hemsida

Jag förstår hur du tänker, men då byter jag heldre ut cota som jag har 50% dmg red med också. För minst en behöver jag ha. Frågan är vad man skulle tänka sig istället. Och hjälmen du visade igår är också intressant.

#7 2015-01-28 12:28

Alias-Patteras
Medlem

Mok skrev:

Jag förstår hur du tänker, men då byter jag heldre ut cota som jag har 50% dmg red med också. För minst en behöver jag ha. Frågan är vad man skulle tänka sig istället. Och hjälmen du visade igår är också intressant.

Mm precis. Cota kan dock vara en liten fördel då dom uppehåller mobs du ej kan uppehålla. Men lång cdr så cota kontra ignore..så är väl iaf ignore bättre ja tom livsviktig, om du annars dör. (Annars ger cold cotans runa mer damage åt dina dhs om det behövs någon gång).
Den hjälmen jag visa dig, bör vara bra då många mobs slår varandra (mycke cc), även så behövs då mindre tuffhet för partyt, om denna kan spammas hårt, tänker på ignore pain, använda eller ej. Värt å testa den hjälmen åtminstone, för du använder ju redan den skillen som den triggas av. Tappar dock cdr mot för leorics.
En annan skill jag skulle testa istället för cota eller ignore pain. Är overpower med reflect runan.
Då gör du lite skada oxå till partyt, fast du är zdps. Även hjälmen gör skada för en zdps build.

I stora hela har jag tänkt så här. Behövs ej din cota eller ignore pain till dhs, för att dom kanske 1 shottas iaf. Så ta bort en/två. Helst vill man såklart inte använda någon av dom, men de är ju svårt, eller? Överleva är ju det viktigaste. Men ett bälte med andra egenskaper vore ju nice att mixa med, kanske ett blackthrone för 3sets bonus? Det kanske räcker så du kan överleva utan en eller båda 50% reduce skillsen? Men troligen dör du om du tar bort båda. Men kanske finns det ytterligare en liten chans att överleva fighterna utan dessa två skills, beroende på om hjälmen vi prata om hjälper dig så pass bra så du kan skippa dessa annars nödvändiga 50% damage reduce skills. Kanske hjälmen då ihop med 3 set Black throne tex.
Lyckas du med att överleva, så kan skills som ej behövs för tuffhet med fördel användas till damage tex tänker då på overpower med reflect runa eller annars för snabbhet för partyt, war cry med life regen till dhs kanske? Med overpower blir zdps indirekt lite dps, märkbar dps..det vet jag ej. (Det beror ju på mobs damage och hp kontra varandra).

Hur bra detta fungerar i praktiken vet jag heller ej. Men sitter å tänker hur jag kan hjälpa MOK klara höga grifts på arbetstid, medans jag lyssnar på mitt härliga oljud från maskinen. Hjälpa brorsan med betalt ä nice.

Bara testa på Mok smile

Senast redigerad av Alias-Patteras (2015-01-28 13:40)

#8 2015-01-28 22:54

Spajjk
Moderator
Från: Katrineholm
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Spajjk#1838

Får du tag i en hyfsad ess of Johan är den också helt duglig i denna spec tycker jag smile

#9 2015-01-29 06:14

Alias-Patteras
Medlem

Spajjk skrev:

Får du tag i en hyfsad ess of Johan är den också helt duglig i denna spec tycker jag smile

Ess är kanske värt å testa, men 35% extra damage åt DHs är nog snäppet bättre tror jag. Vet iofs inte cooldown på denna funktion. Ess är ju iaf något för långt mellan pullen, troligen lika cooldown på den andra oxå.

Senast redigerad av Alias-Patteras (2015-01-29 06:14)

#10 2015-01-29 14:09

Mok
Moderator
Hemsida

Ja mycket bra ideer gubbar. Tänkte försöka få ihop en grupp som orkar med mig idag så man kan köea grifts för exp på både bilden och för paragon.