Du är inte inloggad.

#151 2012-11-01 11:29

kim242
Medlem
Från: Väsby
Registrerad: 2012-10-31
BattleTag: kim242#2525

Re: Hej! Du kan presentera dig själv här!

kajan skrev:

Välkommen till SvenskaDiablo Kim. Internetannonsering? Vilket bolag jobbar du på om man får fråga? smile

Tackar, tackar. Jag försöker vara lite anonym, men jag kan säga att jag har jobbat med drift / support / projektledning / utbildning med fyra olika adservers. År 2000 för ett säljnätverk, men därefter på den "goda sidan", d.v.s. med bolag som kör adservers som SaaS / ASP. Sedan årsskiftet jobbar jag på ett bolag som kör audience targeting, analys etc. för stora publicister.

Är du själv inom branchen?

#152 2012-11-02 11:20

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Hej.
Nu har jag stadgat mig på denna sidan så dax att göra en liten presentation av mig själv.
Jag heter Martin "MoK" Andrsson och är en glad själ som gilöar hyss & rackartyg!
Att bygga rostfria avgassystem åt Volvo på en liten enskild firma är det jag får min inkomst ifrån.
Dehär med hudfärg, ögon färg och vart man kommer ifrån tycker jag är helt ovesäntligt då vi alla är samma ändå.
Jag äter gärna och mycket från havet och som växer men inget annat.
Dricker gör jag inte så ofta längre för börjat bli gubbe och med det blir våldsamt bakis och tappar suget på att träna vilket jag annars gör minst fyra gånger i veckan.
Snusar gör jag inom rimliga gränser och gräs röker jag vid speciela tillfällen.
Min stora passion i livet är att åka skidor och älskar snö!
Jag har en annan hobby också förutom min flickvän + D3 och det är att arrangera reggae klubbar här i Gbg. Klubb Live tip, Riddim Republic & Kronan på verket är dom klubbar jag själv startat och kör för tillfället.
Jag började spela diablo 1 när det kom typ och har spelat alla mycket. Dock blev ja riktigt nördig nu när trean kom och det har fått mig att va hemma mer och på så sätt kunna lägga undan pengar för en månands skidresa i vinter.
Några andra saker jag är duktig på är att simma, laga mat och va ful på bild vilket jag är väldigt stolt över.
Lite av en ölnörd är jag me oc har jobbat på några av dom bästa öl krogarna i Sverige, dricker gärna några riktigt bra öl än dubbelt så många dåliga.
Född småland, uppvuxen i Östersund och bor i Gbg men har flyttat runt en massa under åren för att kunna åka så mycket skidor som möjligt.
Det va nog det det mesta om mig.
Jo vill lägga in ett citat me bra för att! " det är deprimerande att leva i en tid där det är lättare att klyva en atom än en fördom!"
Stay safe and irie!
Fred & kärlek

#153 2013-02-09 04:04

Vetförlite
Medlem
Registrerad: 2013-01-13
BattleTag: SW99#2317

;-) Mitt namn säger alt.
Svensk men jobbar uttomlands och har inte altid styr på det svenska.
Har inte varit hemma i SVERGI på ca 22 år.
Hem längtan kan jag lugnt säga.

Alt för gamal för DIABLO.
Börja spela Diablo 1 när den kom utt och sen har det bara fortsatt.

Hade dumt nog 27 Caratärer i D2.

Är en NOOB ang när/var/hur ang inne i spelet.
Också när det gäller crafting och var man finder grejor eller ang ALLT vet jag inget om.
Kan ju inte säga att jag är nörd för efter " JOBS " så har ju nördar blivit lite kult.

Men älskar och spela och bara gå runt och sparka på tunnor och titta i hörnor.
Och pröva lägga ner alt som är i vägen när jag är där.

Så om någon har tålamod och energi så är jag klar på några rundor.

Och kommer starta några links här inne till oss som inte vet något så ni andra kan briljera   ;-)

Annars så ha ett godt liv alle sammen.

Och kom i håg    " tranquility "  bra sätt och färdas genom livet.

#154 2013-03-27 10:13

Lecj
Medlem
Från: Trollhättan
Registrerad: 2012-07-18
BattleTag: Lecj#1498

Hejsan, trodde jag hade presenterat mig här redan, men icke.

Linda, trollhättebo. Började med Diablo först när trean kom ut. Lirar både normal och hardcore. Jag är en sådan där spelare som inte rusar igenom allt, utan tålmodigt slår sönder allt som finns och vänder på varenda liten sten och slaktar minsta lilla demon. Vad är de för kul att rusa igenom allt? Lvls och paragon stiger ändå bara genom exp. smile

Kaffedrickare och skytt, född 87! Favokaraktär: Monk

#155 2013-11-12 02:15

k4rst3n
Skribent
Från: Göteborg
Registrerad: 2013-11-12
BattleTag: k4rst3n#2267

Tjenna gubbor och gummor i stugorna runt om i Sverige.

Karsten kallas jag och kommer från en lagom stor håla mitt i Sverige där jag tillbringat större delen av mitt 30-åriga liv. Lagt ner runt 900 timmar i Diablo 3 och hänger en hel del på fansidor som Diablofans och /r/Diablo men har aldrig riktigt tagit mig annn Diablosverige förrän nu.

Spelade inte Diablo 1/2 så värst mycket, var väl mer casual, men fastnade för Diablo 3 med en gång. Även om D3 inte varit vad det borde varit så har jag i alla fall tycket om att spela och plöjt upp min favoritkaraktär, Demon Huntern, till paragon 100 (före alla experiencepatchar). Har på senare tid tonat ner mitt spelande då det enda man spelar nu för är lite extra paragons så man får en boost i början av expansionen. Dock så efter helgens Blizzcon blev man ju inte direkt mindre sugen på Reaper of Souls så börjat farma lite paragons igen med min Monk (med gear från min DH), så förhoppningsvis har man väl två stycken p100 när expansionen kommer.

Som sagt, på tiden jag blev medlem här och hoppas jag kommer trivas.

Mvh k4rst3n

#156 2013-11-12 13:23

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Kul att ännu en erfaren spelare med många speltimmar på nacken har hittat till vår skara. Välkommen hit! smile

#157 2013-11-13 01:26

ob0y
Medlem
Från: Gävle
Registrerad: 2013-10-20
BattleTag: ob0y#2616

Hade missat denna tråd, så ger det ett försök!

Kille, 23år från Gävle. Har varit fast framför datorn sedan jag testade Doom 1 hos en polare för en herrans massa år sedan. Lirade Diablo 2/LoD en del när jag var mindre. Dock helt på casual nivå samt single-player only. Hade ingen större aning om vad jag gjorde.. big_smile

Var grymt taggad för Diablo 3. Köpte spelet vid release, körde upp några gubbar till 60 och clearade inferno, sedan tappade jag allt sug. Gick tillbaka till FPS-lir då det egentligen är där jag "hör hemma". Körde Team Fortress 2 i klan och lirade seriöst under en lång period, laget la sedfan ner och jag fick tillbaka suget för D3.

I samma veva började jag läsa nyheter om RoS och blev enormt taggad, har nu lirat i ca 10 veckor+ konstant! Nöter paragon och drar upp några hc-karaktärer.

Ptja, det var allt jag kunde komma på.. Hojta till om ni är sugen på lir! smile

Senast redigerad av ob0y (2013-11-13 01:27)

#158 2014-02-05 00:22

Temsen
Medlem
Från: Växjö
Registrerad: 2014-02-05
BattleTag: Temsen#2848

Tjenare! Tänkte presentera mig, då jag nyligen registrera mig.
Temsen här, har spelat Diablo sedan 1an var ute, och spelade ladder i Diablo 2, både SC och HC.
Alltid haft ett väldigt stort intresse för Hack n Slash spel, och då jag rätt nyligen kom tillbaka efter en total spelbreak så är mitt grindintresse på högsta nivå.
Kommer enbart spela Diablo 3:RoS, som crusader, och streamar även relativt ofta.

Ha det fint folk !

#159 2014-02-05 01:15

kajan
Admin
Hemsida

Välkommen Temsen. Skönt med ytterligare en Växjö-broder på sajten wink

#160 2014-03-13 17:42

Philly4eva
Medlem
Registrerad: 2014-03-13

Snubblade in här oxå. Tänkte att jag kunde vara först av de som nyligen gått med för att spela ros. Är 28 åring ifrån Kristianstad, spelat rätt mkt d3. Har en 60 av varje class och tycker dh och wizard är roligast. Längtar efter necromancer och ser lite eller inget intresse i crusader. Förutom d3 spelar jag mkt league of legends, tar gärna en match där om ngn annan spelar.
Annars jobbar med fritidsverksamhet för 6-8 åringar.

#161 2014-03-13 23:48

Rasmous
Medlem
Från: Tjörn
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Rasmous#2662
Hemsida

Philly4eva skrev:

Snubblade in här oxå. Tänkte att jag kunde vara först av de som nyligen gått med för att spela ros. Är 28 åring ifrån Kristianstad, spelat rätt mkt d3. Har en 60 av varje class och tycker dh och wizard är roligast. Längtar efter necromancer och ser lite eller inget intresse i crusader. Förutom d3 spelar jag mkt league of legends, tar gärna en match där om ngn annan spelar.
Annars jobbar med fritidsverksamhet för 6-8 åringar.

Trevligt, välkommen i gänget! smile

#162 2014-03-21 21:56

lazymatt
Medlem
Från: Trelleborg
Registrerad: 2014-03-21
BattleTag: lazymatt#2599

Hej.

Nyss trillat in och registrerat mig på sidan. Heter Mattias och är 30 år. Bosatt i Trelleborg och jobbar inom industri.

Har ett gediget spelintresse. Särskilt för RPGs och MMOs i diverse former. Nötat mycket Diablo i mina dagar. Har senaste tiden varit väldigt fast i Path of Exile-träsket men tänkte ta upp Diablo 3 igen nu i med nya expansionen. Fast denna gången hade det varit kul att komma i kontakt med lite trevliga spelare och förhoppningsvis bli en del av en gemenskap då det är mycket roligare att spela då. Denna sidan verkar perfekt för det.

Har stora förhoppningar på RoS och det ska bli kul att se hur spelet har förändrats sen jag spelade i början av releasen av D3. Känner mig lite som en noob på nytt när jag sett videos osv på nya expansionen men gillar det jag hittills sett. Taggad!

Hoppas på många fina speltimmar med er här på Svenskadiablo.

Väl mött.

#163 2014-03-21 23:12

kajan
Admin
Hemsida

Välkommen till gemenskapen Lazymatt. Jag är övertygad om att du kommer att trivas hos oss smile

#164 2014-03-22 04:35

k4rst3n
Skribent

Välkommen Mattias! Allt för många missar att presentera sig nu för tiden, plus i kanten till dig wink

#165 2014-03-22 11:53

Arcadian
Medlem
Från: Norrköping
Registrerad: 2014-03-19
BattleTag: Arcadian#1926

Hejsan!

Nygammal medlem på svenska diablo, härjade här från 2002 tills sidan lades ner. Trevligt att se att sidan är så välbevarad, känner verkligen igen sig smile

Jonas heter jag och är 27 år gammal. Jobbar med ekonomi på dagtid och driver även eget. Försöker klämma in så mycket speltid jag kan då flickvänn och jobb tar upp mycket av tiden. Är trogen Blizzards spel sedan Warcraft 2 och spelar nästan bara blizzard spel på datorn. Men även en del Assassins Creed på Xbox. Nyligen har det varit mycket Hearthstone men nu är det D3 för hela slanten wink

Mycket roligt att man fick gå med i clanen då det sociala verkligen förgyller speltiden, fick riktiga flashbacks till min WoW tid med den gröna texten, roliga tider smile

Tack för mig!

#166 2014-03-22 12:16

Zantor
Medlem
Från: Skåne
Registrerad: 2013-04-07
BattleTag: ZantorSwed#2307

Hej och välkommen tillbaks:)

#167 2014-05-09 10:12

valpen
Medlem
Från: Borås
Registrerad: 2014-05-05
BattleTag: valpen#1458

Valpen gör nu en presentation smile

51 årig gubbe men ung som fan i sinnet tongue

I sport världen e de hockey och fotboll som gäller och då blåvitt eller "blowit" som vissa säger smile

I dataspel världen så börja man ju med nintendo och sen en amiga osv osv, lirar just nu nästan bara diablo kör lite World of tanks också. Lirat cs i klan och spelat i Z-ligan smile

Är en social snubbe som kan ha ett munläder som ja inte kan styra tongue

Bor i Borås och jobbar i götelaborg på SVT Västnytt och de har ja gjort i 26 år först kalla dom mig tubo men nu blir det mest "antikrundan"

Stefan aka valpen Höglund

#168 2014-05-09 11:06

kajan
Admin
Hemsida

valpen skrev:

Valpen gör nu en presentation smile

51 årig gubbe men ung som fan i sinnet tongue

I sport världen e de hockey och fotboll som gäller och då blåvitt eller "blowit" som vissa säger smile

I dataspel världen så börja man ju med nintendo och sen en amiga osv osv, lirar just nu nästan bara diablo kör lite World of tanks också. Lirat cs i klan och spelat i Z-ligan smile

Är en social snubbe som kan ha ett munläder som ja inte kan styra tongue

Bor i Borås och jobbar i götelaborg på SVT Västnytt och de har ja gjort i 26 år först kalla dom mig tubo men nu blir det mest "antikrundan"

Stefan aka valpen Höglund

Välkommen Valpen. Jag ser att du bor i Göteborg. Du borde haka på KlanTräffen på torsdag smile

#169 2014-05-09 12:11

Jockelino
Medlem
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Jockelino#2173

Hej hej, En 36 årig man från Skövde som tycker om att spela dataspel.
Spelat mest WoW,Fps spel tidigare diverse strategi spel med.

Diablo3 var de första i serien jag provade på och även om D3 inte va det mest spektakulära så är ju ROS höjt spelet ordentligt.

Gjorde nyss en Gastric bypass så är inte riktikt så aktiv som jag brukade, då kunde jag sitta spela hela nätter ibland.. big_smile

Sysslat lite med airsoft och när allt lagt sig hoppas jag kunna börja med det igen riktikt kul faktist.

MVH
Jockelino

#170 2014-06-15 00:03

Fernqvist
Medlem
Från: Stenungsund
Registrerad: 2013-05-08
BattleTag: Fernqvist#2120

Hej!

Lyckades hitta denna sida för ett tag sedan men glömde helt bort den, varför vet jag inte men jag hade säkert någon dum anledning. Är 26 år och bor i Mölndal med min morbror eftersom jag flytta ner hit från Söderhamn för att söka jobb och det går ju sådär. Skulle vara roligt att hitta lite folk som bor i närheten som gillar Diablo lika mycket som jag, har ett par tusen timmar sammanlagt på mina 3 accounts, dock så har jag bara 1 jag spelar på just nu då jag uppgradera alla 3 till RoS men gav bort 2 till mina kusiner som inte hade råd att köpa det.  Har säkert mer att säga men fotbollen börjar nu så om ni har några frågor är det bara att adda mig på bnet eller ställa dom här så kanske vi kan spela någon dag!

MVH

Fernqvist#2763

#171 2014-06-15 20:56

kajan
Admin
Hemsida

Välkommen Fernqvist smile

#172 2014-07-23 00:53

bananorn
Medlem
Registrerad: 2014-07-13
BattleTag: Bananorn#2315

tack för inviten till klanen.

lite snabbt om mig

är en 38 år...gamer...gått via diablo när det släpptes till ultima online...hoppade på Everquest efter det 4 år..och provade DaoC och lite andra spel...sen kom D2 och Wow när det släpptes....har 2 Diablo account..men kör bara 1...Wow ligger på is...har 2 accounts där också....ifall jag minns rätt så är det 14 gubbar som är max levels och 4 av dem som var raiders...warlock, monk, hunter och paladin..
får se ifall jag kör igång wow när nästa expansion kommer.
spelat på hellscream server från dag 1 när det gäller wow.

privat så tog jag mitt pick och pack för ett år sedan och flyttade till syd amerika...idag bor jag tillsammas med min sambo som är peruanska och driver ett spel cafe...har 6 speldatorer ( I peru är det Dota 2 och Lol som gäller )...8 stycken PS3 och 4 st Ps4...rullar på bra och innebär att man har en hel del tid över att spela själv också.

många frågar varför bananorn som namn...har inget med bananer att göra..utan faktist det random namnet som min första charatar i EQ fick...eftersom det var en paladin...så har jag kört med det namnet i samtliga online spel som jag spelar smile

skillnad är att här i syd amerika jobbar man inte 40 timmas veckor...jag kör varje dag mellan 10 på morgonen till 11 på kvällen....så ligger väl på en arbets vecka 90 timmar eller så...men är kul och träffar mycket gamers och lär sig en hel del.

hoppas att lära känna alla och ser fram imot att spela med svenskar igen..^_^

ses online o happy hunting

Tobbe aka Bananorn

#173 2014-07-23 01:28

kajan
Admin
Hemsida

Välkommen hit Tobbe. Extra kul och höra om din kryddiga tillvaro i Sydamerika smile

#174 2014-07-23 15:05

k4rst3n
Skribent

Välkommen! Grym background där! Hur är kundkretsen på ditt spelcafe, mycket folk hela tiden eller går det i vågor?

#175 2014-07-23 18:03

bananorn
Medlem
Registrerad: 2014-07-13
BattleTag: Bananorn#2315

k4rst3n skrev:

Välkommen! Grym background där! Hur är kundkretsen på ditt spelcafe, mycket folk hela tiden eller går det i vågor?

ålder mellan 15  till 40 och lite lugnare mellan 11,00 till 16,00 varje dag...Lördag söndag och måndag full fart hela dagen.

dock gjorde man saker som man skulle ha kollat upp först....felet man gjorde var att man  trodde att spel kulturen här är det samma som i sverige...så när man inhandlade PS3 och PS4 så köpte man på sig en hel del Fifa 14, Battlefield , Street fight , mortal combat och en hel del andra spel som många gillar i sverige..

visar sig att ingen spelar det här hehe...här är det PES ...Call of duty black ops ( döda Zombies ) Dragon ball som gäller...RPG spel som Dark soul 2, Diablo, Skyrim går inte alls...konstigt.
så man investerade en hel del pengar i onödan...

Datorer är det 90 % Lol och Dota 2...resterande är CS och lite andra ströspel som Forsaken, Neverwinter och Path of exil..
Kör med 42 tums flat screen till datorerna..tror jag är den enda här i Lima som gör det...väldigt populärt smile