Du är inte inloggad.

#1 2013-09-24 10:47

Zantor
Medlem
Från: Skåne
Registrerad: 2013-04-07
BattleTag: ZantorSwed#2307

Going Munk

Har fått nog av min favorit DH, spelat på MP3 men kommer inte vidare och hittar inga bra saker till den. Kanske får jag inte till allt..men den är på viol läge nu, och efter att letat igenom all mina saker på alla mina "gubbar" så ser jag att jag verkar h bra grejor för en munk! Så jag har startat en munk nu och försöker levla så fort som möjligt är på 50 nu. 10 kvar...men det tar tid....Munken gör för lite skada men överlever. Nu är det dock lite segt att stå och slå på en elite grupp i ett par minuter innan man går framåt.

Tar gärna emot tips på en bra munk build i lev 60, men tänkte mest säga hej till munk forumet!

Hej.-)

#2 2013-09-24 11:39

Snorfisk
Medlem
Från: Trollhättan
Registrerad: 2012-02-22
BattleTag: stighedvig#2270

Re: Going Munk

Zantor skrev:

Har fått nog av min favorit DH, spelat på MP3 men kommer inte vidare och hittar inga bra saker till den. Kanske får jag inte till allt..men den är på viol läge nu, och efter att letat igenom all mina saker på alla mina "gubbar" så ser jag att jag verkar h bra grejor för en munk! Så jag har startat en munk nu och försöker levla så fort som möjligt är på 50 nu. 10 kvar...men det tar tid....Munken gör för lite skada men överlever. Nu är det dock lite segt att stå och slå på en elite grupp i ett par minuter innan man går framåt.

Tar gärna emot tips på en bra munk build i lev 60, men tänkte mest säga hej till munk forumet!

Hej.-)

Skulle rekommendera att inte byta från demon hunter till munk om du tycker att du har svårt att hitta bra saker. Det är desto svårare att hitta bra saker till en munk i och med att man stackar en och samma resist (one with everything passiva).

#3 2013-09-24 17:07

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Jag använder inte one with everything på min munk, jag kör i princip samma som jag har till min dh.

Snarare är det så att han kommer stöta på samma problem för att båda är dex klasser och han redan har dex saker.

#4 2013-09-24 21:26

Zantor
Medlem

Tack för svar. Jo jag vet att bägge "dexar" men har hittat bättre legendary för munken än vad jag har för dh, samma gäller för set items. Om jag tolkar ert svar rätt så menar ni att jag skall fortsätta att farma på dh och lite på turen att något bättre dyker upp....eller spara till AH innan den stänger...

#5 2013-09-25 08:37

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Snarare börja på en helt ny klass ifall du vill känna att du hittar upgrades.

#6 2013-09-25 11:25

Zantor
Medlem

Ok, tack. Vill ha en av varje klass i lev 60. Har nu följande i lev 60 2xDH, 1 barb, 1 wizard. WD i lev 34 och min Munk i lev 50.
Hittade ett bar bra rare till munken som jag kunde använda utan att sänka min exp bonus. Det gåt framåt men man får ta ett steg i taget.

Tack för alla synpunkter!

#7 2013-10-02 07:41

Zantor
Medlem

Äntligen lev 60 på Munken :-) Tog lite gear från min DH och verkar ha fått en bra Munk och jag tror att jag kan få ihop en ganska bra DH med det som blev över (inte klart än). Tar gärna emot  synpunkter på Munken min, vet dock att en ring socketenär tom och att jag skall byta ena skillen till thunderclaps. Annars ska jag bara springa igenom resterande av Hell och Inferno.

#8 2013-10-17 20:15

Zappa
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-22
BattleTag: Lordius1#1984

Zantor skrev:

Äntligen lev 60 på Munken :-) Tog lite gear från min DH och verkar ha fått en bra Munk och jag tror att jag kan få ihop en ganska bra DH med det som blev över (inte klart än). Tar gärna emot  synpunkter på Munken min, vet dock att en ring socketenär tom och att jag skall byta ena skillen till thunderclaps. Annars ska jag bara springa igenom resterande av Hell och Inferno.

eyy nice munk är min absoluta favoritklass, inte orkat spela någon annan klass, har inte tid med paragon lvling med andra för den delen haft d3 lite på is.

Stay munk smile

tittar lite på din gear av det jag ser behöver du mycket mer loh,chc, och sockets på dina vapen,

du kan kika lite på min gubbe så får du ett exempel på hur en munk kan se ut smile

som sagt ja klarar mp10 men får kämpa lite, som vanligtvis kör ja mestadels mp8

tips är att bara nöta hela tiden,körde till paragon 100 för stats och hittade ganska grymma saker på vägen. från mp1-3 var bästa lvlingen, sen så fick ja så skön gear efter det så höjde ribban hela tiden.

har letat efter den perfekta amuleten som har varit min morot hela tiden, den har dock inte dykt upp ännu smile

#9 2013-11-04 12:09

Zantor
Medlem

Tack Zappa! Har varit på lite skön semester och inte varit online...men nu är jag tillbaks :-) Ska kolla in din Munk och köra på :-)