Du är inte inloggad.

#1 2013-06-29 13:43

Tocks
Medlem
Registrerad: 2012-02-23
BattleTag: Tocks#2317

Hur mycket gynnar attack speed Hammer of the Ancients?

Tjenare!

Ser att det är dött här men chansar å frågar endå.

För typ en vecka sen fick jag av outgrundlig anledning ett d3 sug, hade inte spelat på 2-3 månader innan dess.

Byggde om min specc helt, har inte läst något på nätet utan chansade ihop lite efter vad jag själv trodde/kände var rätt.

Karaktärens armory profil

Som ni ser går builden ut på att klumpa ihop mobsen sen banka ner dem i backen med HoA.
Drar ju givetvis av en Rend också, så livet är på max hela tiden.
(har förövrigt inga som helst fury-problem, battle rage med into the fray löser det prima)

Jag hade ungefär 200mille på banken nu när jag börja spela igen så hoppade loss för ungefär 100mille och köpte gear med hit chance.

Men nu funderar jag på om attackspeed inte hade gynnat HoA ?
Skall jag börja leta ny gear?

Vevar på bra i MP8, men vill givetvis upp till MP10.

Så frågan är alltså: Hur mycket gynnar attack speed Hammer of the Ancients?

Även övriga tips är hjärtligt välkomna!

Senast redigerad av Tocks (2013-06-29 13:46)

#2 2013-06-29 15:00

KriegHammer
Medlem
Registrerad: 2011-10-23
BattleTag: KriegHammer#2987

Re: Hur mycket gynnar attack speed Hammer of the Ancients?

För Skornen så passar ju crit hit bra då man har hög crit dmg, detta gäller för typ allt man gör med skornen. Men sen kommer man till en punkt där man tjänar mer dps genom att öka attack speeden än att vidare stacka crit chanse.

Skornen är ju en rätt slö 2hander, så jag skulle nog säga att prioritera attack speed vid ca 50% crit chanse typ.. dock bara en grov uppskattning. Har inte själv lirat så mycke med HotA, försöker du i din build hålla uppe wrathen konstant också eller? Wrath ger ju bra attack speed annars.

Märkte också att du har Animosity som fury gain, testa Unforgiving, den har funkat bra för mig. Annars ser det ut som en kul build!

#3 2013-06-29 17:07

Tocks
Medlem

Tack för svar KriegHammer!

Jag byggde Crit Chance mycket för jag visste det skulle göra ont men även för att få tillbaka fury från battle rage när jag crittar. Därför är jag väldigt imot att byta min crit chance mot attackspeed.

Trifecta-gear hade ju givetvis löst det problemet men det har jag inte råd med.

Har med Wrath mest för att kunna dra av den när jag möter ett pack som kan frysa eller feara mig. (Sen är den ju givetvis en jävla go buff på crit chance, attack speed och inte minst movement speed. )
Som det är nu kan jag inte hålla wrath rullande konstant, kanske blir 45 sekunder utan wrath om jag försöker hålla den uppe konstant. Men det kanske går om jag maxar ut attackspeeden på gear?

Kul tips med Undforgiving! Det skall jag prova.

#4 2013-06-29 17:45

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Animosity fungerar bra när man har hela IK settet så man får 2.5 fury regen när man är i strid (0.5 fury när man inte är i strid), man får inte glömma bort den 20% max fury man får som ger mer crit chance till hammaren.

Har du inte 2 fury regen från IK set ska du ha unforgiving istället.

Här har du en rolig och billig build jag gillar:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Twil … o/22255284

Där du kan experimentera med slotten där du har earthquake. En kompis brukar istället köra med overpower - killing spree (+10% crit chance).

Han använder unforgiving istället för animosity också.

Klarar mp 10 bra.

#5 2013-06-29 22:43

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Jag tycker att cc är klart viktigast för både dmg & fury men ias börjar bli mer och mer intressant nu. Men jag tycker att om du ska köpa nytt gear så satsa på sånt med ias & cc istället för chd på för det får du rätt mycket av skornen om du inte har råd med trefekta. Anledningen att jag börjat satsa mer på ias nu är att jag har problem med fyrun & har ofta slut på den och kan jag hamra oftare så är det större chans att jag chritar och på så sätt får tillbaks med fury. Dock blir nog nästa uppgrade en mempo med 6cc men måste spara lite först^^
Kul att du hittat tillbaks och kör en annan build än alla andra duel ww barbs.

#6 2013-06-30 12:26

Tocks
Medlem

Tack för svar Twilice & Mok!

Körde med Unforgiving igårkväll istället för Animosity, inbillade mig att det inte var riktigt lika bra för min fury men kan ju va för kort tid jag testade på.

Twilice, Overpower hade ju vart hur gött som helst. Men anser inte jag har plats för den. Kör inte Earthquake som du skrev, vet inte om du råka blanda ihop med min Ground Stomp ?

Mok, Ja nu i efterhand skulle jag shoppat cc & ias istället för cc & chd.

Någon får lära mig hur man flippar gear på ah så jag har råd med trifeka grejer wink

Förövrigt! adda mig gärna på friendslist, den ekar skrämmande tom.

Ha en trevlig söndag!

#7 2013-06-30 23:16

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Jag körde med earthquake istället för groundstomp där.

Animosity ger mer fury än unforgiving i figtherna, unforgiving reggar utanför fighterna. Det är väl mer personlig referens. Animosity reggar lite lite fury även utanför fight om man har IK set.

#8 2013-09-08 20:12

PWA
Medlem
Från: Sverige
Registrerad: 2012-07-07

Massa AS pt Barbarians! :)