Du är inte inloggad.

#1 2013-03-01 21:03

Pyroteknikern
Medlem
Registrerad: 2013-02-26

400m budget till munk gear

Hejsan, jag har fixat  guld till munk gear. Jag undrar då vad som skulle behövas uppgraderas/bytas till bettre, isåfall vad ska jag kolla på när jag uppgraderar?..

munken gör 100k i dmg, men den tar sjukt mycket stryk och får använda potion/serenity/heal för att överleva väldigt ofta, och när dom är på cooldown är bara att springa därifrån.. Vill ju ändå göra mycket dmg, samma som jag har fast helst mycket mer men ändå inte dö så lätt..

Folk har sagt att jag behöver lifesteal, men klarade mig bettre med det jag har nu, hade en Fist of az'turrasq (fick även under 100k dps)

1121,5 dps
241 minimum dmg
280 maximum dmg
50% dmg
181 dex
increase attack speed 10%
spirit reg 1,80/sec
3% lifesteal (damage dealt converted to life)
3,8% chanse stun on hit

Tycker att combon som jag har med attacker och så, verkar bra men kanske jag som är ute och cycklar?..
så brainstorma lite..
är ny på diablo 3 och detta forum, lirade diablo 2+lod förut smile

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Seod … ro/1175257

Senast redigerad av Pyroteknikern (2013-03-01 21:13)

#2 2013-03-02 02:18

Fenix
Medlem
Från: Halmstad
Registrerad: 2012-05-09
BattleTag: Fenix#21387

Re: 400m budget till munk gear

Det första jag kommer att tämka på, och ha i åtanke att jag är full nu men varför har du one with everything och sen olika resistances på all din gear. Du tjänar ju såklart mycket på att ha samma single resist på alla items. Sen så bör du byta ut din sweaping wind runa mot cyclone då den gör mycket högre skada än bladestorm.

Så vad gäller gear så skulle jag rekomendera att du först bestämmer dig för en typ av resist och byter ut resten mot just den. Efter det så borde du skaffa vapen med sockets.

Senast redigerad av Fenix (2013-03-02 08:44)

#3 2013-03-02 09:59

Fenix
Medlem

Ett annat alternativ är att köra 2 handsvapen som jag gör. jag har aldrig gridat höga MP:s snabbare än vad jag gör nu. Kolla min build och settup.

#4 2013-03-02 11:06

Pyroteknikern
Medlem

Okej tack för svar ska försöka fixa detta! smile. jag har faktiskt en skorn men den var inte speciellt bra tyckte jag, den saknar dock lifesteal, men jag tyckte att dpsen vart bettre med snabba vapen eftersom man får mer hits/s men kanske bara jag som har helt fel, tyckte man slog så segt med skorn och då dog jag mycket snabbare tack vare LoH vart så seg, men dog ju ändå snabbt men ändå ^^, har faktiskt kollat din setup ^^.. förstår dock inte varför du använder wave of light smile?

Senast redigerad av Pyroteknikern (2013-03-02 11:07)

#5 2013-03-02 16:23

Fenix
Medlem

Jo ska du köra skorn och överleva är lifesteal en förutsättning. Anledningen till att jag kör wave of light är att den gör så sjukt mycket skada. Det är den största anledningen till att jag använder 2 handsvapen, släpper jag den i en klunga av mobbs så gör den mellan 2-10 miljoner skada beroende på hur många den träffar och hur den crittar. Varje gång jag använder den ger lifestealen mig fullt liv. Med runan som sänker spirotcost kan jag släppa en varannan sec ungefär, vilket ger mig 30- 60 K hp/ sec tillbaka bara från wave of light, sen tillkommer ju även liv från cyclones, sw, FOT också.
(Matematiken är slarvigt räknad, så häng inte upp er för mycket på siffrorna)

Senast redigerad av Fenix (2013-03-02 16:25)

#6 2013-03-02 22:39

Pyroteknikern
Medlem

Fenix skrev:

Jo ska du köra skorn och överleva är lifesteal en förutsättning. Anledningen till att jag kör wave of light är att den gör så sjukt mycket skada. Det är den största anledningen till att jag använder 2 handsvapen, släpper jag den i en klunga av mobbs så gör den mellan 2-10 miljoner skada beroende på hur många den träffar och hur den crittar. Varje gång jag använder den ger lifestealen mig fullt liv. Med runan som sänker spirotcost kan jag släppa en varannan sec ungefär, vilket ger mig 30- 60 K hp/ sec tillbaka bara från wave of light, sen tillkommer ju även liv från cyclones, sw, FOT också.
(Matematiken är slarvigt räknad, så häng inte upp er för mycket på siffrorna)

Okej tack för hjälpen smile, vi kanske borde spela tillsammans så jag får lära mig av någon som kan wink haha, skämt åsido...

Men om jag förstått det rätt,

*Byta ut alla items så att dom har samma resistance (exempelvis alla ska ha cold resistance)
*Köpa Skorn med lifesteal
*byta skills (exempelvis använda wave of light, byta till cyclone istället för bladestorm)
*Vapenet/vapnen ska HA sockets.

klarar visserligen Inferno med mp 4 men hade vart kul att klara det med mp 10 om inte annat iaf mp 8..Något mer som du kan påpeka?. är det nån speciell viktig stat jag ska tänka på när jag väljer dom nya itemen för att få samma res?, eller är övriga stats rätt?..

Senast redigerad av Pyroteknikern (2013-03-02 22:52)

#7 2013-03-03 00:03

AadooooLE
Medlem
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: BUBBABADJOOO#2187

Håller med i allt det som Fenix säger, dock hade du fått mer dmg om du hade köpt nat settet, Natalys boots och ring, bonusen är 7% crit. Ganska mycket.

Du får ut mer DMG om du kör med en Won Khim Lau. Dock ser du inte det på pappret med det gör rejäl skillnad. Om du nu väljer att köra med 2 vapen.

Du kan testa att köra min build, men du kan ta bort chanten mot något annat om du vill som passive.

Och ja, stacka en res för att komma billigt undan, poison, cold etc. Och välj den passiva one with everything.

#8 2013-03-03 03:26

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Tycker själv inte one with everything är bra längre... man kan få helt okej bra saker med all resistance, specielt när all resistance går upp till 80 och single resistance bara 50 (eller om det var 60). De andra affixerna sakerna kan få vill man gärna ha till annat.

Specielt när du har 400M att spendera.

P.S.
testa denna builden
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Twil … o/20466475

Du behöver bara använda deadly reach ungefär varje halvminut eller när du inte slagits med monster på länge, combination strike stacken ligger på så länge du använder en spirit generator det spelar ingen roll vilket du använder.

Fist of thunger med quickening ger dig sjukt med spirit så du kan spamma klockan som bara kostar 40. Om man inte dödar rare mobs fort med det så vet jag inte vad.

Near death experience kan man byta ut mot något, men den blir nästan som en offensiv spell, man får +35% spirit så blir det lite flera klockor + lifesteal tongue

Senast redigerad av Twilice (2013-03-03 03:30)

#9 2013-03-03 08:24

Fenix
Medlem

Japp allres grejer är mycket billigare nu men ska man ha ett vettigt innas set med all res så blir det fortfarande betydligt mer än 400 M. Kör man dock en build utan sweaping winds så spelar det ingen större roll, men 4 setbonusen är guld värd om man gör det.

Intressant build du har Twilice, fick sjukt bra skada på pappret när jag testade den. Känns dock fortfarande lite uddlöst utan SW och tornados. Vill bara lägga till att har du möjligheten att testa wave of light med ett 2 handsvapen så gör det. Det är en sjuk dmg skillnad mot att köra dual wield. För de 40 spirit du spenderar får du ut mer än dubbla skadan eller njaa du får ut mer än dubbla varannan gång, din mainhand har ju väldigt hög basskada.

Senast redigerad av Fenix (2013-03-03 08:28)

#10 2013-03-03 08:32

Fenix
Medlem

Din build AadooooLE är väldigt intressant ut också, skulle vilja ha en skillslot till så att jag kunde köra cyclonestrike i combo med wave of light, tar dock tyvärr för mycket spirit och som sagt, ja saknas en skillslot.

Ger ju en extra boost att köra combinationstrike med dubbla spiritgenerators men det går ju åt så många skillslots, ska testa det lite mer ändå.

#11 2013-03-03 12:10

AadooooLE
Medlem
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: BUBBABADJOOO#2187

Fenix skrev:

Din build AadooooLE är väldigt intressant ut också, skulle vilja ha en skillslot till så att jag kunde köra cyclonestrike i combo med wave of light, tar dock tyvärr för mycket spirit och som sagt, ja saknas en skillslot.

Ger ju en extra boost att köra combinationstrike med dubbla spiritgenerators men det går ju åt så många skillslots, ska testa det lite mer ändå.

Jo, håller med, men jag formligen älskar bonusen på 15 procent IAS man får. Det gör faktiskt en hel del. big_smile Jag har haft väldigt svårt att gå tillbaka till bara 1 spirit generatior. Jag tycker det känns som att man spelar med ett 2 hands vapen. big_smile

Oftast när jag kör solo eller i grupp på låg LV så byter jag ut serenity mot klockor. Men det är för lulz. MP3-4.

Och visst, många ggr tänker man att: bara det hade funnits en till skill slot man hade kunnat använda. big_smile

I grupp och om man har en riktig kanon, som WD t.ex som har en bra AoE spell, vet inte vad den heter så är cyclone strike gudomlig. Eller om man har en munk som kör med bells, herregud. Ibland känns det som att cyclone strike med runan jag kör med OP. Så många tornardos man kan pumpa ut för att du stackar fienden i en så tajt grupp. Brutalt. Och som sagt formidabel i grupp om man har spelare som gör massive AoE dmg. Då skiner den verkligen.

Du klumpar ju ihop allting, går väldigt fort att farma, om man nu inte bara vill döda elites, champs osv. Men jag vill ju döda allt, vet inte hur många legs eller set jag har fått av normala monster.

Så är man bara ute efter att döda elites, då är inte cyclone sådär jätte bra kan jag tänka mig. Dock "avbryter" den elites som håller på att kasta någon spell.

#12 2013-03-03 13:06

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Fenix skrev:

Ger verkligen SW så mycket ren dps? Jag tyckte denna builden i princip köttade på bättre än min Demon Hunter när jag lånade ut lite från min DH till munken, dock hade jag svårt att kontra cc och att regenera hp med bara  2-3% lifesteal. Men då bör det tilläggas att de vapnen inte är värda ett skvatt i princip jämfört med min DH tongue

#13 2013-03-03 16:09

Fenix
Medlem

Ja SW med cyclones ger sjukt bar skada. skulle uppskatta ca 30 % av min skada nu och säkert över 40 % med dual wield och WKL. Ja builden du kör ger en hel del dmg, dock jag är lite skeptisk till combination strike då den kostar 3 skillslots för en 16+18 % dmg ökning medans blazing wrath ger 15% och kostar bara en skillslot. Men jag ska testa lite olika build combos.

#14 2013-03-03 16:12

Fenix
Medlem

Skulle ju vara fint att kunna klumpa ihop dem sen släppa ner klockan. Jag oneshottar faktiskt en hel del vita mobbs på mp9 med klockorna.

AadooooLE skrev:
Fenix skrev:

Jo, håller med, men jag formligen älskar bonusen på 15 procent IAS man får. Det gör faktiskt en hel del. big_smile Jag har haft väldigt svårt att gå tillbaka till bara 1 spirit generatior. Jag tycker det känns som att man spelar med ett 2 hands vapen. big_smile

Oftast när jag kör solo eller i grupp på låg LV så byter jag ut serenity mot klockor. Men det är för lulz. MP3-4.

Och visst, många ggr tänker man att: bara det hade funnits en till skill slot man hade kunnat använda. big_smile

I grupp och om man har en riktig kanon, som WD t.ex som har en bra AoE spell, vet inte vad den heter så är cyclone strike gudomlig. Eller om man har en munk som kör med bells, herregud. Ibland känns det som att cyclone strike med runan jag kör med OP. Så många tornardos man kan pumpa ut för att du stackar fienden i en så tajt grupp. Brutalt. Och som sagt formidabel i grupp om man har spelare som gör massive AoE dmg. Då skiner den verkligen.

Du klumpar ju ihop allting, går väldigt fort att farma, om man nu inte bara vill döda elites, champs osv. Men jag vill ju döda allt, vet inte hur många legs eller set jag har fått av normala monster.

Så är man bara ute efter att döda elites, då är inte cyclone sådär jätte bra kan jag tänka mig. Dock "avbryter" den elites som håller på att kasta någon spell.

#15 2013-04-01 12:41

Zappa
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-22
BattleTag: Lordius1#1984

yo fenix munkbröder imellan addar dig till min flist

#16 2013-04-02 17:14

Fenix
Medlem