Du är inte inloggad.

#1 2013-01-12 16:08

Fenix
Medlem
Från: Halmstad
Registrerad: 2012-05-09
Inlägg: 358
BattleTag: Fenix#21387

Monk patch 1.07

Nån som har några tankar om ändringarna för munken i nästa patch. Lite besviken att det inte står nåt om nya/ändrade passives. Dock behöver ju inte det betyda att det inte blir nån ändring.

Offline

#2 2013-01-12 17:10

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
Inlägg: 1,183
BattleTag: Discoknekt#2627

Re: Monk patch 1.07

Jag känner rent spontant att det kanske kommer medföra att vi kan köra några andra fungerande builds än den som du och jag (och 90% av alla andra munkar) kör för tillfället. Ser fram emot detaljer och hoppas på roligare passiva!

Offline

#3 2013-01-12 17:58

Fenix
Medlem
Från: Halmstad
Registrerad: 2012-05-09
Inlägg: 358
BattleTag: Fenix#21387

Re: Monk patch 1.07

När de skriver öka dps för alla spiritspenders så antar jag att det innebär tempest rush också vilket hade vart helt underbart för speedruns.

Offline

#4 2013-01-12 18:15

KriegHammer
Medlem
Registrerad: 2011-10-23
Inlägg: 1,779
BattleTag: KriegHammer#2987

Re: Monk patch 1.07

Blizzard har i sina tidigare karaktärsändringar mest buffat sånt som de flesta inte använder.. De uppmuntrar till diversifiering, alltså en mångfald av lika builds, snarare än att förbättra det som de flesta redan kör me..

just my 2 cents, rent generellt om ämnet.

Offline

#5 2013-01-12 18:55

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
Inlägg: 1,183
BattleTag: Discoknekt#2627

Re: Monk patch 1.07

Förvånar mig inte ett skvatt om de ökar DPS på ett fåtal skills som är totalt meningslösa, t.ex. Wave of Light och Dashing Strike..

Offline

#6 2013-01-12 19:35

sEPEH
Medlem
Registrerad: 2013-01-08
Inlägg: 40
BattleTag: Sepeh#1252

Re: Monk patch 1.07

@discoknekt
samtidigt, om det nu blir de "meningslösa" spellsen som blir buffade så blir de ju helt plötsligt användbara, förhoppningsvis.
jag, personligen, ser iaf fram emot patchen, tycker den verkar väldigt bra!

Offline

#7 2013-01-12 19:50

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
Inlägg: 1,183
BattleTag: Discoknekt#2627

Re: Monk patch 1.07

Jag tycker bara att vissa skills känns väldigt oanvändbara och tråkiga (Wave of Light är en utav dem). Jag ser också fram emot patchen, hoppas de lyssnat på sina munk-fans och ger oss det vi vill ha!

Offline

#8 2013-01-12 20:27

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
Inlägg: 629
BattleTag: Twilice#2612

Re: Monk patch 1.07

Det finns builds med wave of light som är riktigt starka. Man kan spamma den och den gör mer damage än demon hunters cluster bomb. Dock är det väl att den standard builden gör mycket mer damage endå.

Offline

#9 2013-01-13 11:02

Snorfisk
Medlem
Från: Trollhättan
Registrerad: 2012-02-22
Inlägg: 510
BattleTag: stighedvig#2270

Re: Monk patch 1.07

Jag tror inte deras ändringar kommer ändra ett skvatt. Möjligtvis på Softcore, men absolut inte på hardcore. Munken är för beroende av sin spirit för att hålla sig vid liv.
Skulle mantran kosta mindra och spirit spenders skada mer och kosta mindre så skulle jag kunna se störra variation i builds.

Tror inte många kommer gå ifrån den säkra builden

Offline

#10 2013-01-15 23:29

Snorfisk
Medlem
Från: Trollhättan
Registrerad: 2012-02-22
Inlägg: 510
BattleTag: stighedvig#2270

Re: Monk patch 1.07

Monk
Active Skills

Cyclone Strike
Weapon damage increased from 100% to 313%

Dashing Strike
Weapon damage increased from 160% to 303%

Exploding Palm
Explosion damage increased from 30% to 50% of the target’s maximum health

Inner Sanctuary
Radius increased from 8 yards to 11 yards

-Skill Rune – Forbidden Palace
Damage bonus increased from 10% to 15%

-Skill Rune – Sanctified Ground
Now reduces enemy movement speed by 80% (up from 60%)

Lashing Tail Kick
Weapon damage increased from 235% to 470%

Mystic Ally
The amount of damage a Mystic Ally can take from a single hit is now capped
The cap scales with the player's level, and is further reduced by the player's Armor and Resistance

-Skill Rune – Eternal Ally
Weapon Damage increased from 40% to 60%
The Eternal Ally now has a 100% chance to be reborn after 3 seconds (up from 50% and down from 5 seconds)

-Skill Rune – Fire Ally
The cooldown of the Fire Ally’s special attack has been reduced from 8 seconds to 4 seconds

-Skill Rune – Water Ally
The Water Ally’s special attack now reduces enemy movement speed by 60% (up from 30%)
The cooldown of the Water Ally’s special attack has been reduced from 8 seconds to 4 seconds

Sweeping Wind
Base weapon damage increased from 15% to 20% per stack

-Skill Rune – Blade Storm
Weapon damage increased from 20% to 26% per stack

-Skill Rune – Cyclone
Weapon damage increased from 20% to 26% per stack

Tempest Rush
Weapon Damage increased from 85% to 155%

Wave of Light
Weapon damage increased from 390% to 829%

Passive Skills

Near Death Experience
Dying will now reset the cooldown

Bug Fixes
Fixed an issue where Sweeping Wind was not actively updating its damage and attributes from the player

Vissa skills fick rejäla buffar(med vissa menar jag en), dessvärre är det bara onödiga skills som ändå ingen kommer använda utanför pvp.

Cyclone strike har man inte för skadan direkt, och själva funktionen med den skillen tycker inte jag är nödvändig bortsett från då man levlar, och då tycker jag den var okej som den var. Men en liten buff kan väl vara godkänd.

Dashing strike kan jag endast se som en buff i pvp-sammanhang, eftersom man inte är ute för att skada med den i PVE.

Exploding palm som blivit buffad än en gång ser jag fortfarande inte vara användbar eftersom den är väldigt svår att använda + att det kräver viss tur för att få in den. Sen nu då blizzard verkar vilja att man dödar enskilda bossar igen så är den totalt meningslös.

inner sanctuary bryr sig ingen om.

Lashing tail kick kan jag se i pvp, men ändå inte eftersom man gärna vill vara i närheten av personen man slår på som melee och inte sparka bort den.

Mystic ally har jag nog aldrig sett någon spela med. Själv undviker jag den som pesten eftersom den är värdelös. De små buffarna gör ingen gladare

Sweeping wind.... Sååå blizzard har inte riktigt koll på vad 90%+ av alla munkar kör med? Eller är det ett hån mot oss att säga att vi aldrig ska ge upp den skillen? Nog för att jag gillar den, men jag hade gärna sett lite mer variation.

Tempest rush: yaay ....nä

Wave of light : Ända positiva med den här patchen för munkar, nu kan jag verkligen se att den kan bli användbar eftersom det blir väldigt mycket skada per spirit. Dock vet jag inte om den kommer ersätta sweeping wind, för att någon kombination med båda är alldeles för spiritkonsumerande.

Det är mina åsikter, vad tycker ni?

Senast redigerad av Snorfisk (2013-01-15 23:29)

Offline

#11 2013-01-16 01:55

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
Inlägg: 1,183
BattleTag: Discoknekt#2627

Re: Monk patch 1.07

Om jag fattat det rätt så har de tagit bort "snapshot"-funktionen på Sweeping Wind. Är det därför de buffat dess grund-damage? Isåfall borde det innebära att man kan skrota Blinding Flash och Breath of Heaven för nåt roligare. smile

Offline

#12 2013-01-16 02:04

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
Inlägg: 629
BattleTag: Twilice#2612

Re: Monk patch 1.07

Jag vet precis vad jag skulle testat om monk var min main, den passive som gör 8% damage per spirit generator. Sen skulle jag använda extended reach -foresight som ger %damage den med.

Du behöver bara använda den en gång, och du får endå bonusen för 8%(+8%) så länge du fortsätter att slå med valfri spirit spender.

Offline

#13 2013-01-16 05:22

AadooooLE
Medlem
Registrerad: 2012-02-17
Inlägg: 252
BattleTag: BUBBABADJOOO#2187

Re: Monk patch 1.07

Kommer bara kommentera det jag tycker är intressant.

Lashing Tail Kick
Weapon damage increased from 235% to 470%

Hmm här är jag bara nöjd.

Mystic Ally
The amount of damage a Mystic Ally can take from a single hit is now capped
The cap scales with the player's level, and is further reduced by the player's Armor and Resistance

Sjukt små förändringar, är dom små liven så bra att ingen har förstått det ännu?

Sweeping Wind
Base weapon damage increased from 15% to 20% per stack

Se "bug fix". Så +-0?

Tempest Rush
Weapon Damage increased from 85% to 155%

Detta gillar jag faktiskt. Dock hade jag velat se än mer dmg på den. Idag om jag kör TR builden så är det för att komma vidare till nästa elite grupp snabbare. Ibland vill man bara in och kötta, går inte riktigt nu.

Wave of Light
Weapon damage increased from 390% to 829%

Äntligen en fet jäkla smäll åt elite packsen. Riiiiing! Har undrat hela tiden varför den inte ger mer skada än den har gjort sen jag började lira D3 från dag 1.

Summa summarum, vad kommer jag ändra i den builden jag kör med nu? Tar nog bort breath of heaven och ersätter med RIIIIING RIIIING.

Senast redigerad av AadooooLE (2013-01-16 05:49)

Offline

#14 2013-01-23 16:39

Mateo_swe
Medlem
Registrerad: 2012-10-29
Inlägg: 81
BattleTag: MateoSwe#2834

Re: Monk patch 1.07

Hoppas patchen kommer snart.
Jag e så sugen på att prova de nya ändringarna.
Kanske kommer jag prova PTR om jag inte kan vänta.

Offline

#15 2013-02-02 00:30

AadooooLE
Medlem
Registrerad: 2012-02-17
Inlägg: 252
BattleTag: BUBBABADJOOO#2187

Re: Monk patch 1.07

Vad tycker ni om att tornardosarna går åt det hållet du slår åt (sweeping wind: Cyclone)?

Någon på PTR som har lirat och tycker att det funkar bra?

Uppenbarligen så verkar det som att det blir en fin buff för dom som kör den.

Offline

#16 2013-02-02 06:35

Fenix
Medlem
Från: Halmstad
Registrerad: 2012-05-09
Inlägg: 358
BattleTag: Fenix#21387

Re: Monk patch 1.07

Jag har knappt testat om jag ska vara ärlig. Är ganska besviken på Blizzard då de gör precis så som de sa att de absolut inte skulle göra. Bara ändra lite siffror i skillsen.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/6794319883#7

Senast redigerad av Fenix (2013-02-02 06:37)

Offline