Du är inte inloggad.

#1 2019-11-06 16:34

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Crossplay i Diablo 4

Blizzards ambition är att göra Diablo 4  tillgängligt för crossplay. Detta enligt ett uttalande av Allen Adhamn i en intervju med brittiska The Telegraph.

“We're very excited about cross-play,” says Adham. “There are technical details and details to work through with the first parties, but it's our goal to get to cross-play.”

Han berättar också att PvP är en viktig hörnsten för Diablo 4.

“PvP is something that we've been thinking about and working on since the very first day in Diablo 4,” says Adham.”

#2 2019-11-06 17:00

Rasmous
Medlem
Från: Tjörn
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Rasmous#2662
Hemsida

Re: Crossplay i Diablo 4

Har spelat en hel del Modern Warfare det senaste som har crossplay. Spelar på min PC medan min vän spelar på sin PS4, fungerar hur bra som helst. Välkomnar denna funktion med öppna armar!

"The more the merrier!"

#3 2019-11-07 11:54

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Det enda orosmolnet jag ser med crossplay är att den gemensamma nämnaren för båda plattformarna borde bli nån slags simplifiering av saker och ting.

Istället hoppas jag på en PC-version där man kan djupdyka i detaljer och fippla med saker och ting på en djupare nivå än motsvarande version på exempelvis konsoll utan tangentbord och handkontroll tillåter.

#4 2019-11-07 15:10

Rasmous
Medlem
Från: Tjörn
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Rasmous#2662
Hemsida

Det har du minsann rätt i.

Hade velat se en förenklad UI anpassad för handkontroll och en mer avancerad för PC, men båda ska ha samma djup. En inställning som ska kunna ändras på om man skulle vilja köra handkontroll på sin PC eller tangentbord+mus på sin konsol.

Angående gameplay har du rätt även där. Hoppas man inte stryper för mycket funktioner för att det även ska fungera på konsoler. Nu blev man orolig!