Du är inte inloggad.

#1 2018-11-06 13:01

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Gameplay, story och klasser i Diablo: Immortal

Medan Blizzard jobbar vidare med flera outannonserade Diablo-projekt riktar vi istället blickarna mot Diablo: Immortal. Diablopanelen från Blizzcons andra dag ger oss mer information om storyn, tidslinjen samt de områden, klasser och färdigheter vi förväntas stöta på i mobilversionen av Sanctuary.

Vad sägs om ninja-munkar som studsar på väggar eller wizards som fördelar sin Ray of Frost via ett framkallat isblock?

#2 2018-11-07 22:01

Enkeria
Medlem
Registrerad: 2011-11-07
Hemsida

Re: Gameplay, story och klasser i Diablo: Immortal

En utav deras "flertal projekt" är med all sannolikhet uppdateringar till Diablo III som kommer ge oss fler "skills" och en ny Level 80-cap.

Avvaktar vi 1-2 år efter Diablo: Immortal har släppts så lär detta hända. De gjorde så med konsoler och de har gjort så mellan olika spel inom bolaget. De lånar, de delar ut, de förbättrar.

De vill erbjuda Witch Doctor som en uppdatering, gratis eller ej är osäkert. De kommer vilja dra in Amazon, Druiden och Assassin. Detta för att hålla mobilen vid liv. Mindre uppdateringar, men stabila och starka sådana. Detta kommer ge avsmak för PC + konsol-spelarna och det är då viktigt de gör liknande för dessa två avdelningar i spelbranschen.

Vad Immortal spelarna får stå ut med är begränsad grafik, färre egenskaper hos hjältarna, mindre timmar, mindre sessioner av spel på grund utav batteri, telefonsamtal, internetuppkoppling / abonnemang samt fysiska versioner av mobiler som är både begränsade och extremt dyra i längden (om du är en av de som har en ny mobil varje eller vartannat år).

Jag har en mobil tills den dör, det kan ta flera år. Den jag har nu kan inte hantera tunga spel. Jag lär inte köpa en ny mobil bara för ett Diablo som är nedgraderat. Då avvaktar jag hellre patchen till Diablo 3.

Senast redigerad av Enkeria (2018-11-07 22:03)

#3 2018-11-08 10:17

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

Jag använder inte mobilen till spel, tycker för det första att den är ordentligt dålig för det på flera olika vis. Vill inte heller transformera mig till en "mobil-zombie", någon som ideligen måste ha distraktion från livet via mobilen. Föredrar att spela, det på en riktig PC med stor skärm, tangentbord och mus. Det är även mer ergonomiskt vilket din kropp förr eller senare kommer känna av.
Visst är jag som de flesta besviken att Blizzard inte visar att de sattsar på sin befintliga spelarbas. Mobilen kan se sattsa på som "bi-projekt", men inte till förmån för det jag anser borde vara "huvudprojekten", spel till PC. Jag förstår den massiva besvikelsen många visar, men jag förstår även att vi lever i en tidsanda där den främsta drivkraften är girigheten, då är det enbart en kalkylering, debet /kredit, vad som är lönsamast. Vissa personer anser att de kommer tjäna mer om de ger sig in på mobilmarknaden, då gör dom dessa beslut. Men de har varit oerhört otaktiska, det gentemot sin befintliga spelarbas. Jag antar att de är medvetna om det, men att med rätt marknadsföring ändå kommer uppnå så pass höga intäkter så det är värt det.
Jag tror att det bästa strategin för spelarbasen vore att annonsera ett PC spel först, sen till mobilen. Varför de gör som det gjorde, det är nog enbart denna kalkylering i maximal vinst.

#4 2018-11-08 14:11

KriegHammer
Medlem
Registrerad: 2011-10-23
BattleTag: KriegHammer#2987

Shinee skrev:

Jag förstår den massiva besvikelsen många visar, men jag förstår även att vi lever i en tidsanda där den främsta drivkraften är girigheten, då är det enbart en kalkylering, debet /kredit, vad som är lönsamast. ... Varför de gör som det gjorde, det är nog enbart denna kalkylering i maximal vinst.

Omvärlden är en oberäknelig och oförutsägbar plats. Casha ut idag, vem vet vad som händer imorgon.
Girigheten kommer som om en konsekvens av ovan nämna omständigheter, och inte minst pga en ägarstruktur som prioriterar högsta möjliga lönsamhet. Break-even eller återinvestering verkar, till synes, inte vara intressant.

Tillägas kan att Blizzard, i egenskap av spelutvecklare, står och faller med de många anställda programmerare, mjukvaruingenjörer, artister etc etc.. Inte med styrelseledamöterna och marknadsanalytikerna, som snarare verkar ha en parasitisk effekt på kärnverksamheten.

#5 2018-11-08 19:50

Princip
Medlem
Registrerad: 2015-01-13

pinsamma nyheter ifrån blizzard om diablo till mobilen snacka döda ett känt varumärke!! hörde att de tappade 7% av sin aktie pgr de super fiaskot! kanske de lär sig något till nästa gång när man hyper och inte levererar till sina trogna spelfans!!! Gör om och gör rätt nästa gång. 

Själv spelar jag Path of exile, ett spel som är helt gratis, plus att för varje ny seasons släpps mini expansioner av nytt content helt GRATIS! skönt att de finns spelföretag som bryr sig om sina spelare, tillskillnad till giriga sketna blizzard!