Du är inte inloggad.

#1 2018-11-06 12:36

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

MMO-aspekter från WoW i Diablo: Immortal

Det enligt många obefogade missnöjet kring helgens tillkännagivande på BlizzCon börjar lägga sig, vilket lämnar utrymme för fakta kring själva spelet. 

Digitaltrends.com har intervjuat nyckelpersoner från Blizzard angående spelet och vad vi kan förvänta oss av det. Matnyttig information utlovas till alla Diablofans. 

So when we think of everything we know from 20 years of Diablo and World of Warcraft, and the many systems that go into making a long-lasting lifestyle MMO, we intend to bring all of that knowledge and many of those systems into Diablo, and more. We’ve got some pretty exciting new ideas. And we didn’t show guild play, but we’ve talked about guild play in some of our materials.

#2 2018-11-08 10:28

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

Re: MMO-aspekter från WoW i Diablo: Immortal

En ny Diablo som MMORPG, det har jag länge önskat. Idag har Blizzard bara WoW, vilken är väldigt uråldrig rent tekniskt och grafiskt. Rent tekniskt och grafiskt har de blivit ordentligt omsprungna av de nya asiatiska MMORPG spelen, där BDO (Black Desert Online) är den stora giganten och just nu firar att de passerat 10 miljoner startade spelarkonton (ej aktiva).

Många i EU/NA önskar sig ett MMORPG utvecklad av EU/NA, ej Asien, det för de i asien har en annan kultur gentemot spel som inte alltid är omtyckt av EU/NA (tex detta med RNG som asiater älskar, men vi hatar).

Med det vill jag säga att jag ser att det finns en stor marknad för ett nytt MMORPG utvecklad av EU/NA, och vad vore inte bättre än att Blizzard äntligen skapar en efterföljare till WoW, ett tekniskt modernt och grafiskt fulländat Diablo MMORPG smile