Du är inte inloggad.

#1 2017-02-22 14:14

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Omröstning: Vilken är din favoritklass?

fragaFlera säsonger, både i spelet och i den riktiga världen, har passerat sedan den förra omröstningen ägde rum på SvenskaDiablo.se.

Då undrade vi vilken som var er främsta drivkraft i patch 2.4. Att pusha grifts och farma paragon levels hamnade högst upp på listan, vilket skvallrar om att våra läsare tillhör den mer dedikerade skaran spelare. 

I nästa omröstning går vi tillbaka till rötterna, eller snarare kärnan, av Diablo 3.

Det är snart fem år sedan Diablo 3 släpptes. Mycket har hänt sedan dess. En expansion, flera patcher och ombalanseringar har hållit spelet vid liv. Olika klasser har genom åren varit olika starka, men någon av dessa måste ha tilltalat dig mest. Nu undrar vi vilken? Passa på att höra din röst hörd innan Necromancern gör intåg och vänder uppochner på tillvaron i spelet.

Efter att ha spelat Diablo 3 i snart fem års tid, vilken har varit din absoluta favoritklass i spelet?

#2 2017-02-22 15:40

Spajjk
Moderator
Från: Katrineholm
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Spajjk#1838

Re: Omröstning: Vilken är din favoritklass?

Min Favoritklass är Crusader, låter dock konstigt komma från mig som inte spelat Crusader sen Säsong 1 ?

Crusader har tyvärr inte varit med i gruppmetan på en längre tid.
Med tanke på skills så ska egentligen crusadern vara den ultimata klassen.
Crusadern har många defensiva skills, såsom många grupp buffs.
Och så kan man ha en stor fricking sköld samtidigt som man gör skada.

Jag älskade Condemn, Holy Shotgun buildsen... Skulle det buffas så vet ni vilken klass jag går över till smile

#3 2017-02-22 16:08

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Det är precis den typen av svar jag var ute efter. Vilken klass man "tycker bäst om" snarare än "den klass som är bäst i metat".

Min personliga favorit är Barbarian. Den tar mig tillbaka till den gamla goda D1-D2 tiden med allt vad det innebär.

#4 2017-03-07 19:15

marble
Medlem
Registrerad: 2016-05-21
BattleTag: marble#2395

Favoritklassen är tveklöst DH för mig.

Framförallt UE builden som jag tyckler är extremt rolig att spela och har allt det som maa är ute efter i en ranged klass: tvungen att hålla avstånd då du är ömtåig, vettig rörlighet.
Finns tyvärr väldigt få builder som är baserade på att just hålla avstånd och bara mala ner monstren.

I D1 var det Rouge och i D2 var det Amazon, så spelstilen som jag uppskattar i Diablo har hålli i sig i 20 år...

Enda som är tråkigt med Ranged DH är att man är utlämnad till Rifts och solo/låga GR då det är i princip omöjligt att hitta grupper som tillåter en UE dh i grifter över 80.

#5 2017-03-07 22:13

Indo
Medlem
Från: Borås
Registrerad: 2014-02-26
BattleTag: Indoctor#2804

marble skrev:

Favoritklassen är tveklöst DH för mig.

Framförallt UE builden som jag tyckler är extremt rolig att spela och har allt det som maa är ute efter i en ranged klass: tvungen att hålla avstånd då du är ömtåig, vettig rörlighet.
Finns tyvärr väldigt få builder som är baserade på att just hålla avstånd och bara mala ner monstren.

I D1 var det Rouge och i D2 var det Amazon, så spelstilen som jag uppskattar i Diablo har hålli i sig i 20 år...

Enda som är tråkigt med Ranged DH är att man är utlämnad till Rifts och solo/låga GR då det är i princip omöjligt att hitta grupper som tillåter en UE dh i grifter över 80.

Håller med fullständigt förutom D1 för då spelade jag inte.
så mitt svar är DH vilket de flesta nog redan har listat ut

#6 2017-03-08 20:20

valpen
Medlem
Från: Borås
Registrerad: 2014-05-05
BattleTag: valpen#1458

Min första gubbe va dh, har alltid gillat pilbåge vet ej varför, lirade hunter i wow också. Kört dh nu i season9 och kan nog säga att den är skitsköj, ska nog försöka mig på en Barb i säsong 10 smile

#7 2017-03-09 09:16

Alias-Patteras
Medlem
Registrerad: 2012-03-01

Ones a barb always a barb ☺️
Tyvärr spelas det inget pga av att spelet har för många grova problem/brister. Som tyvär tar bort det mystiken och spänningen som Diablo en gång gav. Men en håller la tummarna för framtiden.

Senast redigerad av Alias-Patteras (2017-03-09 09:17)

#8 2017-04-28 14:05

Zantor
Medlem
Från: Skåne
Registrerad: 2013-04-07
BattleTag: ZantorSwed#2307

Ja det får nog trots allt bli DH, dom valpen har jag alltid gillat pilbåge. I D2 hade jag en grym crusader..Templar med en imponerade thorns damage, den var också rolig :-)

Jag vill ändå säga i de klasser som finns idag så har jag faktiskt gillat dem allihop.., när man väl fått ihop en bra build..tom Monk även omjaghar lite problem med den idag.

Ser fram emot Necron, när jag sitter här och minns kom jag ihåg att jaghade en skaplig Necro i D2 också.