Du är inte inloggad.

#1 2016-11-04 23:17

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Diablo 1 och Necromancern är tillbaka!

BlizzCon 2016 är i full gång och bjuder på följande Diablo-nyheter:

• Diablo 1 återskapas i Diablo 3! The Darkening of Tristram tar oss 20 år tillbaka till de 16 ursprungliga nivåerna i djupen av Tristrams katedral. Spelets grafiska stil och ljud/musik kommer att återskapas tillsammans med ett effektfullt grafiskt filter för att ge oss den nostalgiska känslan.

• Två nya zoner, Shrouded Moors och Temple of the First Born släpps gratis för alla som köpt Reaper of Souls. 

För de senaste Diablo-nyheterna från BlizzCon hänvisar vi till Diabloii.net.

DIABLO III: REAPER OF SOULS @ BLIZZCON 2016 OVERVIEW:

It’s been 20 years since the original heroes of Sanctuary — the Warrior, Rogue, and Sorcerer — first descended into the labyrinth beneath Tristram’s Cathedral. At BlizzCon 2016, the legacy of Diablo lives on! In the coming year, we’ll be celebrating the series’ legacy by releasing a thrilling assortment of updates to the acclaimed action role-playing game.

Diablo III will pay homage to its roots with a special 20th Anniversary Dungeon that will transport players to the dark and gritty labyrinth from the original Diablo. Diablo III also welcomes its newest playable hero—the Necromancer!

DIABLO III: REAPER OF SOULS @ BLIZZCON 2016 FEATURES:

20th Anniversary Dungeon: The original Diablo labyrinth is back in Diablo III form.

• Nostalgia Can Be Deadly: Recreated the events, monsters, and levels from the original Diablo.

•    
  • Fresh(ened up) Meat: Original Diablo, The Butcher, Skeleton King, and Lazarus return as epic boss fights.

•    
  • Presented in Glorious RetroVision™: Special ‘90s-inspired audio and visual filters for that “classic” look.

•    
  • The Necromancer: Wield the power of the dead with Diablo III’s newest playable hero class.

• Master of the Dark Arts: Her magic draws from the power of blood and bone.

•    
        • The Old Skills and the New: Command an Army of the Dead, control a mighty Blood Golem… and make all the corpses EXPLODE!

•    
        • Necromantic Sets and Legendaries: The Necromancer will be able to collect many rare treasures of unearthly power, including new Legendaries and Set items.

•    
        • Rise of the Necromancer Pack will include the character, an in-game pet, two character slots, two stash tabs, a portrait frame, pennant, banner and banner sigil. (Pricing TBD)

Explore Deadly New Zones: The foul stench of evil continues to spread across Sanctuary.

• Shrouded Moors: This harsh, inhospitable land has been abandoned for centuries. But something stirs within its perpetual fog—as though a dark presence has taken hold.

•    
    • Temple of the Firstborn: An ancient monument to the earliest nephalem. The temple is hidden beneath the surface of Sanctuary, where it has escaped the notice of most mortals.Seasons Coming to Console: Console and PC Seasons will align in Season 10

• Console Seasons will include the Season Journey, Leaderboards, and all rewards and cosmetics.

#2 2016-11-05 00:13

Xnet
Medlem
Från: Skövde
Registrerad: 2011-10-24
BattleTag: xnet #21372

Re: Diablo 1 och Necromancern är tillbaka!

så man lär köpa D3 igen då för pc och spela ikapp alla hmm ja 1k plus timmar igen tongue

#3 2016-11-05 19:02

Indo
Medlem
Från: Borås
Registrerad: 2014-02-26
BattleTag: Indoctor#2804

underbart är min känsla efter att läst nyheterna. börjar ju bli lite enformigt med D3 som det är idag. När inte ens senaste season hade något nytt av värde

#4 2016-11-06 04:13

Eagle
Medlem
Registrerad: 2012-07-11

Indo skrev:

underbart är min känsla efter att läst nyheterna. börjar ju bli lite enformigt med D3 som det är idag. När inte ens senaste season hade något nytt av värde

Jag kanske har missat något men, kommer det sluta vara enformigt med en ny klass och lite nya items? Något nytt område osv, tror det kommer vara kul ett tag men sen kommer det vara samma lika tror jag.

Det jag hade velat se är att man tar bort rift helt och hållet! Ska man kötta monster kan man göra det ute i övriga världen, sida vid sida med bounties! Grift hade jag velat ha kvar!

Sen helt nyrenoverade set! Om man leker med tanken att man får 1 skill point per lvl! Så man kan lägga ut dom på skills/runor, exempelvis varje gång jag lvlar upp så sätter jag en point på fist of thunder, och för varje point så ökar skadan lite samt attack speed. Till kanske max 15 points per skill! Sen hade setbonusen kunnat innehålla 300 vita! 300 mainstat, +2 to all skill, +2 skill fist of thunder osv. Då hade man sluppit alla 2000%  mer skada till en specifik skill som det är nu! Finns en massa man hade kunnat ha +1 skill på! Antingen en specifik eller 1 till alla! På ringar amuletter osv! Aja blir säkert bra på sätt någongång!

#5 2016-11-06 10:45

Indo
Medlem

Det är ju klart att allt blir enformigt till slut. Men när det kommer lite nya maps ny klass och items. så blir väl det skillnad mot nu, eller? Sen gillade jag Necron i D2 så det är ju den största glädje för mej att den återkommer. då har man ju en hel del att farma till han. Det är så jag ser på det.
Klart att det finns ju hur mycket som helst man skulle vilja att Blizzard skulle införa. Men man får ju inte allt

#6 2016-11-06 18:12

kajan
Admin
Hemsida

Enformigt? Säg det till dem som påstår att "Diablo 2" var ett bättre spel utan repetativa moment som t.ex Baal runs wink

#7 2016-11-07 05:52

Indo
Medlem

kajan skrev:

Enformigt? Säg det till dem som påstår att "Diablo 2" var ett bättre spel utan repetativa moment som t.ex Baal runs wink

Var ju en av anledningarna varför jag la ner D2 för WoW

#8 2016-11-07 12:39

Raccoon
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: Raccoon#2771

Är supernyfiken på Diablo 1 grejen big_smile

#9 2016-11-07 17:15

k4rst3n
Skribent
Från: Göteborg
Registrerad: 2013-11-12
BattleTag: k4rst3n#2267

Recap på allt nytt och vad de pratade om: http://www.diablofans.com/news/48842-bl … lete-recap smile

#10 2016-11-07 23:29

Eagle
Medlem
Registrerad: 2012-07-11

kajan skrev:

Jag har inga problem med enformigt så länge man har något att spela för. I diablo 3 så spelar man någon dag så har man oftast gear till att börja Grifta, sen bara försöka få samma gear fast bättre för att klara högre Grift!

I diablo 2 som ett exempel i början av en ladder, så körde man kanske en sorceress, man kunde samla på sig gear för att använda i dueller, i lvl 9-18-30-49 och allt ovanför det osv, så fanns en massa saker å hitta från lvl 1 till baalruns i hell.

Jewels exempelvis 20 max damage i lvl 18 var värd en del!

Senare i spelet kunde man börja geara för att köra ubers, för att tradea till sig highrunes för att få bättre gear! Det jag vill ha sagt är att det fanns alltid något nytt att hitta och använda/tradea.

I Diablo 3 så håller det inte med att bara köra Grift, inte för mig iallafall!

#11 2016-11-08 18:57

Fiskaflesk
Medlem
Registrerad: 2012-08-23
BattleTag: Fiskaflesk#2337

"Lose their shit 2016"... R.I.P. Diablo

#12 2016-11-10 13:54

Princip
Medlem
Registrerad: 2015-01-13

Sjukt pinsamma nyheter ifrån världsledande spelföretag! värsta var att de hypade under blizzcon som de här var värsta prylarna?? ärligt talat de var plågsamt se på blizzcon ifrån sån lam presentation...

Visst Necro coolt, men skall man betala för det??  Skulle inte tro det!!!

#13 2016-11-10 17:31

Enkeria
Medlem
Registrerad: 2011-11-07
Hemsida

Princip skrev:

Sjukt pinsamma nyheter ifrån världsledande spelföretag! värsta var att de hypade under blizzcon som de här var värsta prylarna?? ärligt talat de var plågsamt se på blizzcon ifrån sån lam presentation...

Ja många sidor fann äldre nyheter och hypa upp det "igen" och massivt. Men men, upp till folket själva. Själv förvänta jag eventuellt patch info, inget mer. Man kan bli bränd bara så många gånger innan man blir skeptisk.

#14 2016-11-11 00:02

kajan
Admin
Hemsida

Princip skrev:

Det är HYPE inför D1-remaken, åtminstone för mig (och säkert en del old school hardcore fans) som växte upp med Diablo 1 på 90-talet. Det är en underbar hyllning till spelet som väckte mitt intresse för genren och Blizzard som företag smile

Tyvärr tror jag heller inte att man ska ta för givet att få gratis content till ett spel som har några år på nacken. Blizzard har, till skillnad från många andra företag, varit väldigt generösa och gett oss mycket gratis. Jag betalar gladeligen för innehåll till ett spel jag tycker om, dels för att det är min hobby och dels för att stödja företaget visa att det VISST FINNS en målgrupp som ser att spelet fortsätter att utvecklas.

Gratis content är ingen mänsklig rättighet, snarare en förmån. Att utveckla en necromancer med allt vad det innebär är inte gratis. Blizzard sysslar inte med välgörenhet. Folk jobbar och måste avlönas smile

#15 2016-11-11 21:20

Raccoon
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: Raccoon#2771

Håller med till fullo. smile

Hyllningen kommer bli intressant och det du säger. Att återskapa Diablo 1, Där min kärlek till blizzard o Diablo började ska bli kul smile.