Du är inte inloggad.

#1 2016-09-07 16:23

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Högupplöst från Diablo 2

svein-yngve-sandvik-antonsen-mephisto-picture1Diablofans har lyft fram en norsk artist vid namnet Svein Yngve Antonsen som gestaltat bossarna från Diablo 2 i högupplöst format. Det florerar många rykten kring vad Blizzard har i Diablo-kikaren för årets BlizzCon. Ett av dessa rykten är att en högupplöst version av Diablo 2 kommer tillkännages.

svein-yngve-sandvik-antonsen-andariel-picture1 svein-yngve-sandvik-antonsen-baal-sveiny1 svein-yngve-sandvik-antonsen-diablo-picture1 svein-yngve-sandvik-antonsen-duriel1

#2 2016-09-08 11:50

Raccoon
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: Raccoon#2771

Re: Högupplöst från Diablo 2

Läckert smile

#3 2016-09-13 09:17

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

Som sagt, Diablo3 är en av de 10 mest sålda spelen i historien. Det vore rent ekonomiskt sätt mycket oklokt att inte sattsa mer på ett så väl inarbetat varunamn. Nu när vi vet att det inte blir flera expansioner till Diablo3, då lär vi se något annat nytt i Diablo världen. Jag ser fortfarande ett vakum där ett Diablo-MMO skulle få plats smile

#4 2016-09-13 16:05

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Självklart kommer Blizzard att fortsätta kapitalisera på varumärket Diablo. Däremot är jag ytterst tveksam till att det kommer ske via ett MMO-spel då det enligt mig är en utdöende genre sett till hur dagens mainstream-gamers fungerar. Vi old-school gamers ser nostalgiskt på MMO-genren medan dagens ungdomar (betalande kunder) föredrar andra plattformar för att få utlopp för sin gaming.

Jag skulle inte bli förvånad om Diablo på något sätt utannonserades till mobila plattformer då det är en plattform som dagens målgrupp är lättare att tjäna pengar på än förlegade subscription-modeller för oss MMO-dinosaurier.

Jag personligen hade ÄLSKAT ett Diablo MMO. Tyvärr kommer det aldrig att hända eftersom det bästa Diablo MMO-spelet hade varit dagens WoW med Diablo-grafik. Och det finns ju redan. Den luckan är fylld.

Titta på BDO. Det hajpades upp till skyarna som det stora nya. Det pratades om ändlöst content och både det ena och det andra. Idag känner jag ingen som fortfarande spelar, trots att mycket i spelet var revolutionerande och enligt många mycket bättre än WoW. Det kanske blev för "hardcore" för dem som klagade på att WoW var för "softcore" och "casulal" smile

#5 2016-09-13 19:26

Spajjk
Moderator
Från: Katrineholm
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Spajjk#1838

För mig räcker det med en ny klass och act smile
Och göra nått med paragon systemet.

#6 2016-09-14 21:34

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

kajan skrev:

Självklart kommer Blizzard att fortsätta kapitalisera på varumärket Diablo. Däremot är jag ytterst tveksam till att det kommer ske via ett MMO-spel då det enligt mig är en utdöende genre sett till hur dagens mainstream-gamers fungerar. Vi old-school gamers ser nostalgiskt på MMO-genren medan dagens ungdomar (betalande kunder) föredrar andra plattformar för att få utlopp för sin gaming.

Jag skulle inte bli förvånad om Diablo på något sätt utannonserades till mobila plattformer då det är en plattform som dagens målgrupp är lättare att tjäna pengar på än förlegade subscription-modeller för oss MMO-dinosaurier.

Jag personligen hade ÄLSKAT ett Diablo MMO. Tyvärr kommer det aldrig att hända eftersom det bästa Diablo MMO-spelet hade varit dagens WoW med Diablo-grafik. Och det finns ju redan. Den luckan är fylld.

Titta på BDO. Det hajpades upp till skyarna som det stora nya. Det pratades om ändlöst content och både det ena och det andra. Idag känner jag ingen som fortfarande spelar, trots att mycket i spelet var revolutionerande och enligt många mycket bättre än WoW. Det kanske blev för "hardcore" för dem som klagade på att WoW var för "softcore" och "casulal" smile

Ang MMO: Av de som spelar MMO så är 25% under 20 år. Problemet med den 25% är att de ogärna vill betala, det skall vara gratis. De som betalar, de som tillför pengar till utvacklarna, det är de som arbetar.

BDO, har på ett halvår sålt mer än 1 miljon ex, lång över förväntningarna. Succe!! Nya spelare tillkommer hela tiden, det är mer spelare änn någonsin. Visst har en del lämnat, som i alla spel smile

Senast redigerad av Shinee (2016-09-14 21:36)