Du är inte inloggad.

#1 2015-04-29 13:20

Zantor
Medlem
Från: Skåne
Registrerad: 2013-04-07
BattleTag: ZantorSwed#2307

Det går inte som jag vill...

Har lite svårt med babben min. Jag vet inte vad som är fel riktigt. Spelar på T2 med full grupp och det går bra tills jag kommer till de gula fulingarna. Det är precis som jag inte kan skada dem alls, de blåa är inte så svåra de vita bara försvinner. Men de gula kan jag stå med i flera minuter.

Testade spela solo på T3 men samma sak händer allt går smidigt tills man möter de fula gula monstren. Ja jag vet att de skall vara starkare men tycker att skillnaden känns alltför stor.

Jag vet att jag inte har all gear på plats och jag vet att svärden är långt under (typ alla andra har) men är det något annat skolmässigt eller passivt jag har missat.

Har försökt att hitta felet men ser inga direkt avgörande.

Trött på att spela publik spit....och alla samlas hos mig för att hjälpa mig med gudingarna.

Annars får jag väl tränga mig på någon av er på T6....så får ni sitta barnvakt åt mig......

Aaaaaahhhhhh

#2 2015-04-29 14:17

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Re: Det går inte som jag vill...

2hg8o49.jpg
Är det denna char du pratar om?

#3 2015-04-29 14:24

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

I så fall kan jag säga att du ska byta ut axlar, chest och belt + bracers.
Försök skaffa minst tre delar ik och så måste du byta skills, både passiva och dom andra.
Eq och weapon throw är helt meningslös med det du kör. Rend och wobt ska du köra med. Läs på setten du använder hur du får ut mest av dom.
Jag spelar själv inte barb denna patch men ser att du inte optimerar din chars och gear riktigt.
Kolla lite på youtube om hur dom olika setten funkar och hur du får mest nytta av dom så kommer du mosa gula pack på nolltid snart.

#4 2015-04-29 17:57

Zantor
Medlem

Jo det är den! Japp är med på att byta de delar du nämner..men ser inte att jag har bättre för tillfället. Det enda som hjälper mig mot gulingarna nu är just weapon throw, men ok byter ut dem också till....

Annar har jag kollat på nätet, clan barbar och försökt fixa till det med det jag har. Men har nog inte fattat det hela ??
Får kolla igenom igen.

Tack Mok

#5 2015-04-29 20:17

DrKeps
Moderator
Registrerad: 2013-08-21
BattleTag: DrKeps#2123

Zantor, vi får lira lite mer ihop, så du får ihop lite najsigt gear.
Du kan ju kika på min snurrbarb här: http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKe … o/59784526
Jag har ju inte heller överdrivet mycket speltid i den där utan är lite begränsad som du själv är, men lite sådär tror jag nog att du ska kunna få ihop om du kör lite till.

Hoppas att det finns andra som spelar barbs i klanen som du kan haka på i T6, så du får ihop det du behöver. Jag vet att problemet vi har är att folk är så sjukt snabba, så man får springa bakom och bara samla loot utan att tillföra något, vilket är extremt tråkigt, men förhoppningsvis finns det fler som kan tänka sig att lugna sig ett par hekton och åtminstone vara på samma skärm som du.

Säg till, så kör vi ihop när det går.

#6 2015-04-29 21:32

Zantor
Medlem

Huvudet på spiken Dr Keps!! Det är lite tråkigt att springa bakom pch bara plocka loot...man känner sig som en bromskloss och sen får man ju inte döda något vilket känns väldigt fel i ett spel som Diablo. Känner mig dock ganska säker på att det finns folk i klanen som gärna ställer upp och hjälper till, krigare har hjälpt mig förr och de hjälper mig säkert igen.

Sen vill man..."jag kan själv..." Känslan....

Loggar snart in...kollar lite själv vad jag kan göra...sen kör jag en War Cry och ser om någon krigare är med mig?
Tack Dr Keps!

#7 2015-04-30 06:07

Zantor
Medlem

Då får man tacka Dr Keps för ett par T 6 riftar...tyvärr så hittade jag inget av det jag ville, och ändå droppa det rätt bra med legs och set.  fick ju lite tips  också.:-) vid sista riften kom vi på ett gobpack. keps bjöd in två Starka barbarer, Slappy och Crecom. Resultatet var för min del 3 set planer..... :-(

Sen var det dags att gå lägga sig...men jag spelade med Slappy en runda till. Vi hiitade en blodgob som hoss kallad blev två set axlar..som inte var något att ha. men Slappy hittade hittade EN amulet samt Ett Ik bälte till mig. Jag hittade alltså inget...
Tack alla som var med!

#8 2015-04-30 10:32

DrKeps
Moderator

Då får du se till att spela med två delar IK nu, och börja köra med Call of the Ancients. Sen gäller det att satsa allt på att hitta sista Wastes-delen smile

#9 2015-04-30 12:24

Zantor
Medlem

Ja det blir nästa uppdrag. Men jag trodde att det var W-setet man skulle ha som barb...men så var det tydligen inte!

#10 2015-04-30 15:41

DrKeps
Moderator

Hur menar du? Det som många eftersträvar är ju 5 delar Wastes och 2-3 delar IK, för att kunna dra nytta av flera setbonusar med RoRG'en.
Call of the Ancients är riktigt fint att kunna köra med. Det hjälper väldigt mycket märkte jag när jag höll på att geara upp mina barbs. De puttar nog upp en 2 steg i Torment trappan skulle jag tippa på.

#11 2015-04-30 16:16

Zantor
Medlem

Nja..ryktet säger att man skall vända på det, men då måste man ha Ik- vapnet.

#12 2015-05-01 09:46

Alias-Patteras
Medlem
Registrerad: 2012-03-01

5 delar waste och 3 delar ik är grymt bra (Rrog). Dock är rent waste set med bul katos vapnen ngt bättre enligt mig. Men det är kul att man kan bygga lite olika varianter med just dessa seten, olika ringar osv. Gjort en 51a med rent waste set. Waste set med f+r ringarna ger överlägsen damage out put.

Senast redigerad av Alias-Patteras (2015-05-01 09:51)

#13 2015-05-01 14:30

Zantor
Medlem

Kul! Man får se vad man hittar först. Sen kan man leka med builds. Idags läget behöver jag hitta något av dem först.....

#14 2015-05-04 13:38

DrKeps
Moderator

Nu börjar det ju bli lite mer ordning på din barb, Zantor.

Försökte ju hjälpa till lite med rerolls igår, men nu vet jag inte riktigt vad du behöver göra för att stärka den ytterligare.
Nån annan har säkert input och kan se vad det är jag kan ha missat.

#15 2015-05-04 15:30

Spajjk
Moderator
Från: Katrineholm
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Spajjk#1838

Länka din Battlenet profil

#16 2015-05-04 16:05

Alias-Patteras
Medlem

Ska försöka hjälpa dig lite snabbt.

Dina axlar, armar och boots saknar vitality. Din armor och axlar bör ej ha pet damage. Liv% är en stats som är mycket bättre tex.
Dina bracers saknar elemtal damage. Din amu saknar cd. Dessa 2 är mycket viktigt att ha.
Din ring waling host saknar stats..det bör finnas cd + cc och gärna ihop med ias eller styrka + sockted. Elemtal ring är king. Ringar är offensiva ej defensiva.
Detta skulle hjälpa dig Rejält!

Din unforgiven passiva bör bytas mot wepon master. Även din ww runa mot blood funnel.  Pets ska ha runan ancient fury. Detta kommer boosta dig till full fury. Mycket fury gör att du kan "spamma" rend så att du kan ha wraft uppe konstant.  Med full fury kan du även lägga in Berserker rage som passive om du vill istället för brawler eller rampage.

Detta var mina första snabba tankar när jag blicka på din profil.

Det är ungefär som jag skrev du ska sträva efter om du vill komma högt i grift.

Happy hunting mate big_smile

Senast redigerad av Alias-Patteras (2015-05-04 16:22)

#17 2015-05-04 17:56

Spajjk
Moderator

Alias-Patteras skrev:

Ska försöka hjälpa dig lite snabbt.

Dina axlar, armar och boots saknar vitality. Din armor och axlar bör ej ha pet damage. Liv% är en stats som är mycket bättre tex.
Dina bracers saknar elemtal damage. Din amu saknar cd. Dessa 2 är mycket viktigt att ha.
Din ring waling host saknar stats..det bör finnas cd + cc och gärna ihop med ias eller styrka + sockted. Elemtal ring är king. Ringar är offensiva ej defensiva.
Detta skulle hjälpa dig Rejält!

Din unforgiven passiva bör bytas mot wepon master. Även din ww runa mot blood funnel.  Pets ska ha runan ancient fury. Detta kommer boosta dig till full fury. Mycket fury gör att du kan "spamma" rend så att du kan ha wraft uppe konstant.  Med full fury kan du även lägga in Berserker rage som passive om du vill istället för brawler eller rampage.

Detta var mina första snabba tankar när jag blicka på din profil.

Det är ungefär som jag skrev du ska sträva efter om du vill komma högt i grift.

Happy hunting mate big_smile

Det du skriver om är mer eller mindre färdig build, han har inte 6 set wastes än... så han får bygga lite annorlunda. Men det du skriver är nästa korrekt. Eller det beror på om du ska på leaderboards eller inte... på axlar & chest vill du inte ha % life om du satsar på att fastna där på leaderboard... när du väl fiskat efter Unburied / Zombie griften vill du inte ha toughness, då vill du ha ren dmg. Vill du cruisa och farma så tar du % life skulle jag nog säga.

#18 2015-05-04 18:43

Alias-Patteras
Medlem

Nu är du ute å cyklar iaf Spajjk smile

Färdig build???

6 delar waste set..när det ser jag att han ej har. När sa jag det?

Jag skrev om saker han kan rolla om på sina befintliga items...och skills han kan byta för mer framgång.

Dom flesta i toppen har % liv alt är reduce elite damage armor. Ev cdr på axlar. Åtminstone på 1 av dom 2 bör %liv finnas.
Fassna gör du absolut inte av % liv. Mer liv ger mer healing. Mer healing gör att du kan gå mer damage på passiva mm.

Jag bommar inte en enda grift 50-51 med 1.1miljon liv. Behöver inte fiska. Damage har barbaren så de räcker iaf.

Senast redigerad av Alias-Patteras (2015-05-04 19:32)

#19 2015-05-04 19:39

Spajjk
Moderator

Alias-Patteras skrev:

Färdig build???

Jag skrev om saker han kan rolla om på sina befintliga items...och skills han kan byta för mer framgång.

Dom flesta i toppen har % liv alt är reduce elite damage armor. Ev cdr på axlar. Åtminstone på 1 av dom 2 bör %liv finnas.
Fassna gör du absolut inte av % liv. Mer liv ger mer healing. Mer healing gör att du kan gå mer damage på passiva mm.

Jag bommar inte en enda grift 50-51 med 1.1miljon liv. Behöver inte fiska. Damage har barbaren så de räcker iaf.

Alla i toppen har fiskat efter den perfekta griften ^^ 1.1 m hp är lite overkill skulle jag säga... Nej jag skrev inte att du hade skrivit det... på de sättet du förklarade , var i princip om man hade haft 5 set wastes 3 set ik med rorg...

#20 2015-05-04 19:51

Alias-Patteras
Medlem

Spajjk skrev:
Alias-Patteras skrev:

Färdig build???

Alla i toppen har fiskat efter den perfekta griften ^^ 1.1 m hp är lite overkill skulle jag säga... Nej jag skrev inte att du hade skrivit det... på de sättet du förklarade , var i princip om man hade haft 5 set wastes 3 set ik med rorg...

5 delar waste och 3 delar ik..med Rrog.

JA de är ju de han har!!!!! hmm  då lär jag väl skriva utifrån de?

Klart alla har fiskat i toppen..Men hur kom du dit? Jag vill bara hjälpa zantor och komma någon vart. Vet ej va detta har med saken att göra?

1.1m hp..ja over kill enligt dig. Jag tankar lätt istort sett allt på 50-51 med tanke på hur blood funnel fungerar. Då kan jag gå all in damage på passiva som jag skrev. Detta ger mig 40-50% mer damage än att gå superstition och nerves of Steel som du har valt. Men jag har kanske fel.

Go Zantor säger jag bara wink

Senast redigerad av Alias-Patteras (2015-05-04 20:48)

#21 2015-05-04 21:07

DrKeps
Moderator

Zantor, du kanske skulle precisera lite vilka mål du har.

Det känns som att tipsarna här ovan överdriver lite väl mycket, men det blir nog lättare att hjälpa till om man vet det.

#22 2015-05-04 21:10

Alias-Patteras
Medlem

DrKeps skrev:

Det känns som att tipsarna här ovan överdriver lite väl mycket, men det blir nog lättare att hjälpa till om man vet det.

Rolla om 4 items. Byta 3 skills. Överdriva?

Okej.

Lycka till zantor lämnar denna tråd.

#23 2015-05-04 21:21

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Alias-Patteras skrev:
DrKeps skrev:

Rolla om 4 items. Byta 3 skills. Överdriva?

Okej.

Lycka till zantor lämnar denna tråd.

Jag tror att DrKeps menar att vi inte ska utgå ifrån att Zantor siktar på hålla till i toppen av Laddern smile

Zantor: Det finns två väldigt bra guider här i Barbarian-forumet på hur du kan bygga en barbar. Ta en titt där om du känner för det smile

#24 2015-05-04 21:29

Alias-Patteras
Medlem

Ja de där med toppen av Laddern har jag oxå frågat om tidigare, vad den har med denna tråd att göra.

#25 2015-05-04 21:50

DrKeps
Moderator

Alias-Patteras skrev:

Ja de där med toppen av Laddern har jag oxå frågat om tidigare, vad den har med denna tråd att göra.

Som Kajan skrev, det jag menade med överdriva var vilket mål han har.
Jag hjälpte Zantor lite igår. Försökte få ihop hans barb ungefär som min egen, den här: http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrKe … o/59784526, men av nån besynnerlig anledning hamnade både Damage och Toughness på ungefär hälften av min, och vi kom inte så mycket längre sen efter det.