Du är inte inloggad.

#1 2014-12-04 22:53

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Ändringar i Fc build i nästa ptr patch.

Hittade detta i morse.
Tydligen klagar folk på att spela med barbs i grupp.
Då spelar dom med dåliga barbs säger jag, enligt min mening behöver alla grupper en duktig barb!
Men hur som helst så här ser dom planderade ändringarna ut...
http://sv.tinypic.com/r/fnsiuo/8

Vad tror/tycker ni andra barbs om detta?

#2 2014-12-04 22:55

Mok
Moderator
Hemsida

Re: Ändringar i Fc build i nästa ptr patch.

fnsiuo.jpg

#3 2014-12-05 01:11

Alias-Patteras
Medlem
Registrerad: 2012-03-01

Den nya ändringen av Dreadnought gör att vi ej kan dra med oss monster i våra attacker nå mer. Och pga av detta blir Vile ward, Strongarm och Ancient Defenders bracers mindre effektiva= fet nerf. Även våra chanser att träffa minst 2-3 monster minskar, för att vi ej längre kan samla ihop dom. Då ökar även risken att hamna på fc cooldown. Att inte kunna samla ihop monster och hamna oftare på cooldown minskar även chansen att vara effektiv, både i singel play och i party. En duktig spelare med fc barb är otroligt bra resurs att ha i party.

Så Blizzard satsar lite fel. En rejäl singel target buff hade varit mer på sin plats för fc barbs och för övrigt låtit setet vara som det är. Att nerfa för att vissa ej kan spela fc barb i party är ju bara galet gjort. När Blizzard resonerar så här, kan dom nerfa alla set/skills som ej används effektivt i ett party. Rikigt dålig ursäkt av Blizzard! Att bra spelare med fc barbs ska behöva lida pga detta är så himla synd..fy Blizz.

Sen att fc barbs hade enorm aoe skada ska man ej sticka under stolen med, men dom hade även den sämsta singel target skadan i spelet. Buff av fc singel skada som sagt och buffar av många andra set till alla karaktärer hade varit betydligt bättre anser jag.

Men det är ju forfarande bara Ptr så vad det blir i slutändan vet vi ej. Och hur det blir nu vet jag igentligen inte heller förrän jag får testa. Men dessa punkter är något jag ser kan hända pga dessa ändringarna av Rekors setet i skrivande stund.

Ps. När jag såg en Barbar första gången med detta set, blev jag otroligt fascinerad!! Rekors setet flyttade runt monster på ett helt nytt, extremt roligt och unikt sätt. Som inget annat NÅNSIN gjort tidigare i Diablo. Sånna banbrytande, "udda" och unika egenskaper på skills/items skulle jag vela se mycket mer av. Och inte mindre! Men just denna egenskap verkar tyvär gå i graven för gott. RIP pull barb. Ds.

Senast redigerad av Alias-Patteras (2014-12-05 02:39)

#4 2014-12-05 07:19

Spajjk
Moderator
Från: Katrineholm
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Spajjk#1838

Grejen var ju att det är inge kul för medspelare att spela tillsammans med en reakor barb.
Talar av egen erfarenhet.
En grej dom kunde gjort är att dra ner range på själva "pull'n".

#5 2014-12-05 10:53

Mok
Moderator
Hemsida

Jag håller med dig broder helt och hållet.
Fan nu äntligen när barbs kunnat göra sjukt mycket skada på ett roligt men svårt sätt så ska dom nerfa det för att folk gnäller, och det är inte top spelarna då utan antagligen vanliga normal t6 spelare i öppna game.
Jag kan förstå att kommer det en stark barb i ett t6 rift så dödar han allt eller gör en jävla oårdning i allt och det är inte skoj. Men kolla leaderboards för grupp spel så är barben väldigt högt rankad.
För när jag spelar men mina vänner i grifts 45+ så sitter jag och snackar med wd'n. Han och dhs står i stort sett still och bara dånar ut dps i mängder medans jag fångar, buntar ihop och flyttar med mig alla mobs/eliter och stoppar dom i piraja polen.
Sjukt eftektivt då inte dhs måste slå upp nya senterys hela tiden och så. Det vill dock till att det ska va en hyffsat bra map med fiender jag kan dra.
Men dessa nerfs som dom vill införa och testa nu kan va döden för barb enligt min tanke, jag kan ha fel men det låter sjukt illa.

#6 2014-12-05 11:42

Alias-Patteras
Medlem

Spajjk skrev:

Grejen var ju att det är inge kul för medspelare att spela tillsammans med en reakor barb.

Då har du spelat med dåliga spelare som ej kan hantera en fc barb. Och detta är oxå en smaksak. Finns många skills och effekter jag ej heller gillar i party, från andra karaktärer. Tycker detta är ett galet dåligt argument. Bara för att vissa spelar ihop med amatör barbarer så ska de gnällas och nerfas. Spelar jag ihop med en oduglig spelare som har en pull munk ska jag då grina till blizz, så pullrunan försvinner? Eller spela ihop med en normal pull munk? Som sagt..smaksak.
Dom som vill komma längst i grifts använder ofta en barb..tycker dom oxå det är tråkigt när partyt avancerar och lyckas? Nä för i dom partyna är det bra spelare och då är barbaren en tillgång. Så att gnälla för att folk ej kan styra en mus har ingenting med Reakors setet att göra igentligen.
Men nu är de som de är..och svårspelade och unika spelstilar som gör mycket skada skapar tydligen avundsjuka och fummel bland folk som ej kan hantera detta. Så hoppas Blizzard ej är så här kreativa nå mer och slutar göra fler skills/set extremt roliga och udda.

Senast redigerad av Alias-Patteras (2014-12-05 12:05)

#7 2014-12-05 12:24

Alias-Patteras
Medlem

Mok skrev:

Jag håller med dig broder helt och hållet.
Fan nu äntligen när barbs kunnat göra sjukt mycket skada på ett roligt men svårt sätt så ska dom nerfa det för att folk gnäller, och det är inte top spelarna då utan antagligen vanliga normal t6 spelare i öppna game.
Jag kan förstå att kommer det en stark barb i ett t6 rift så dödar han allt eller gör en jävla oårdning i allt och det är inte skoj. Men kolla leaderboards för grupp spel så är barben väldigt högt rankad.
För när jag spelar men mina vänner i grifts 45+ så sitter jag och snackar med wd'n. Han och dhs står i stort sett still och bara dånar ut dps i mängder medans jag fångar, buntar ihop och flyttar med mig alla mobs/eliter och stoppar dom i piraja polen.
Sjukt eftektivt då inte dhs måste slå upp nya senterys hela tiden och så. Det vill dock till att det ska va en hyffsat bra map med fiender jag kan dra.
Men dessa nerfs som dom vill införa och testa nu kan va döden för barb enligt min tanke, jag kan ha fel men det låter sjukt illa.

Håller med dig oxå broder:)
Ja det blir döden för den barb vi känner idag, helt klart tyvär. Precis som du säger, det är sjukt att vi ska behöva lida för att folk gnäller och styr utifrån public game. Önskar Blizzard lyssnar mer på pro spelare än vardags winners.

Men det är ju inte säkert att Rekors setet är helt förstört ännu heller. Ďels är de ptr så ändringar kan komma att ske igen framöver och vi har ej testat det nya ännu heller. Så de kan kanske öppna upp för en annan spelstil, vem vet. Dock är pullen död, r.i.p. Det finns även en risk att barbarer blir odugliga fram till näst nästa patch när ww/rend setet kommer.

Som du säger, en fc barb på T6 är nog för snabb och stark, så andra ej hinner med att göra skada och blir sur, iaf på public. En fc barb passar nog allra bäst i höga Grifts eller splitt bountys. Eller ihop med spelare på T6 som kan spela, alternativt ska barbaren spelas ihop med dom som man känner. Allt annat därimellan är det nog en dö zon för fc barben. Och amatörer som spelar fc barb där, ihop med winners. Har tagit över och styr Blizzard utifrån denna "dö zon" där han inte passar in riktigt.

Men det ordnar sig Mok ska de se. Du som blivit en sån grym Fc barb, kan resa dig igen och återigen regera när du spelar med ett nytt set oxå wink

Senast redigerad av Alias-Patteras (2014-12-05 12:57)

#8 2014-12-05 17:43

Mok
Moderator
Hemsida

Åhh jag behöver dina lugnande ord nu broder för jag blir riktigt orolig för detta.
Men tror inte det kommer bli så nerfat som det känns nu,
Kolla bara nerfen som skulle komma till dh som visade sig bli en buff.
Gäller nog bara att hitta ett sätt att samla folket, ground stomp & ess of johan kan ju bli intressant. Eller leap rend när nya settet kommer.

#9 2014-12-05 17:47

Mok
Moderator
Hemsida

jag önskar och hoppas att alla som har agg mot dagens fc barb får tillfälle att spela med en duktig i högre grifta för att se vilken otrolig effektiva och hjälpsamma vi är.

#10 2014-12-05 17:51

Mok
Moderator
Hemsida

By the way Patteras, nu får du börja pressa 41or för ta dig förbi mig igen. Klarat en 39 med mer än två min kvar utan conduit och en 40 under tio min

#11 2014-12-06 09:14

Spajjk
Moderator

Alias-Patteras skrev:
Spajjk skrev:

Då har du spelat med dåliga spelare som ej kan hantera en fc barb. Och detta är oxå en smaksak. Finns många skills och effekter jag ej heller gillar i party, från andra karaktärer. Tycker detta är ett galet dåligt argument. Bara för att vissa spelar ihop med amatör barbarer så ska de gnällas och nerfas. Spelar jag ihop med en oduglig spelare som har en pull munk ska jag då grina till blizz, så pullrunan försvinner? Eller spela ihop med en normal pull munk? Som sagt..smaksak.
Dom som vill komma längst i grifts använder ofta en barb..tycker dom oxå det är tråkigt när partyt avancerar och lyckas? Nä för i dom partyna är det bra spelare och då är barbaren en tillgång. Så att gnälla för att folk ej kan styra en mus har ingenting med Reakors setet att göra igentligen.
Men nu är de som de är..och svårspelade och unika spelstilar som gör mycket skada skapar tydligen avundsjuka och fummel bland folk som ej kan hantera detta. Så hoppas Blizzard ej är så här kreativa nå mer och slutar göra fler skills/set extremt roliga och udda.

Spelat med dåliga barbs vet jag inte om jag har gjort, det jag menar är att det finns ingen funktion som crusader till exempel som melee att springa efter en reakor barb. Som jag sa du kan behålla skadan, men dra ner range , skulle inte skada dom så mycket imo.

#12 2014-12-06 09:52

Alias-Patteras
Medlem

Spajjk skrev:
Alias-Patteras skrev:
Spajjk skrev:

Spelat med dåliga barbs vet jag inte om jag har gjort, det jag menar är att det finns ingen funktion som crusader till exempel som melee att springa efter en reakor barb. Som jag sa du kan behålla skadan, men dra ner range , skulle inte skada dom så mycket imo.

Okej i hear u, dra ner range. Ja det kanske skulle fungera wink .
Har barbarerna du spelat med gjort att du inte gillar fc skillen; så har dom ju knappast spelat bra i ditt party, Jesus?!
Förstår dock inte hur en Crusader ej kan hänga med. Dom om någon kan ju just det. Hoppla hoppla. Och en barabarian behöver ej vara före..

Senast redigerad av Alias-Patteras (2014-12-06 09:56)

#13 2014-12-06 12:35

snöppen
Medlem
Registrerad: 2012-04-08
BattleTag: snoeppen#2284
Hemsida

Tycker det är tråkigt att man nerfar sets istället för att göra andra saker likvärdiga eller mer attraktiva.

#14 2014-12-06 14:29

Spajjk
Moderator

Alias-Patteras skrev:
Spajjk skrev:
Alias-Patteras skrev:

Okej i hear u, dra ner range. Ja det kanske skulle fungera wink .
Har barbarerna du spelat med gjort att du inte gillar fc skillen; så har dom ju knappast spelat bra i ditt party, Jesus?!
Förstår dock inte hur en Crusader ej kan hänga med. Dom om någon kan ju just det. Hoppla hoppla. Och en barabarian behöver ej vara före..

Spelat bra ? Det är så Reakor fungerar. Ska jag vara låst till att köra mobility för att hänga på eller ?

#15 2014-12-07 10:36

slurg
Medlem
Från: kungsbacka
Registrerad: 2012-11-01
BattleTag: slurg#2486

Tycker det är lite samma som i vanilla när dh sprang före och one-shotta allt.
Spelar man inte tillsammans så blir det inte bra, har spelat med många barb som mok säger samlar mobsen mer än försvinner och har ihjäl allt

#16 2014-12-08 14:47

mortuus
Medlem
Från: Malmö
Registrerad: 2012-01-25
BattleTag: swebarb#1612

dom borde buffat ww barben och leap lite istället och låtit raekors vara som den är.

#17 2014-12-08 23:29

Alias-Patteras
Medlem

Ännu mer nytt för fc barben till nya PtR patchen.  Datamined info!!

Furious Charge Now costs 1 charge and no longer has a cooldown. You gain a charge every 10 seconds and can have up to 1 charge stored at a time.

Dreadnought : Has been redesigned: Store up to 2 charges of Furious Charge.

Merciless Assault : Now reduces recharge time instead.

Senast redigerad av Alias-Patteras (2014-12-08 23:52)

#18 2014-12-09 07:20

Mok
Moderator
Hemsida

Ja jag läste precis det... Jag blir bara mer och mer osäker på detta. Funderar faktiskt på att testa runt lite själv och se. Kanske får göra det så dom får fler synvinklar på det. Läste du om ringarna med? Det är ju också rätt intressant.
Ska du köra denna ptr något patteras så vi kanske kan göra det tillsammans och tjöta lite samtidigt?

#19 2014-12-09 12:40

Alias-Patteras
Medlem

Hej mok och övriga. Jag kan precis ge mitt första snabba intryck på nya fc barben.

Gjorde 2 st vanliga t6 rift och 2 st grift lvl37.

Impad på en gång lär jag säga att jag blev av det nya setet. Nu är inte barabarian den som förstör i partyt nå mer heller; )

Det jag snabbt har att säga om detta då (dock på liten testtid) är:

Att på vanliga rift kändes 3000% wepon bleed som 5set bonusen ger, rejält kraftfull !!!!! I singel spel åtminstone. Jag antar att den är liknade som monken har. Jag kunde charga 1 gång på en hög med whites, sen smältes dom ner av sig självt när man drog vidare. Dock dog iofs alla direkt förut. Men rätt så snarlika gick solo t6 rifterna om jag jämnför damage å tid med gamla setet. Fort och alldeles för LÄTT med andra ord.

Griftarna gjorde jag båda på total tid 8 resp 9 min. Bossarna dödades på ca 2min 10sek resp 2min 40sek, enbart med fc och pets inge frenzy eller liknade.
Så singel target är bra mycket bättre, dock kanske fortfarande något klen pga att båda bossarna spawna monster åt mig. Annars hade tiden att döda dom ökat.

Sen går det att spamma fc i stort sett hur mycket man vill nu. Vilket gör att det inte behövs nå precisions aim som gamla setet krävde av spelaren, eller skill rättare sagt. Jag kunde spamma fc i stort sett jämt, även mot bara 2 monster, trots att dom inte står speciellt nära varandra. Så aim är nu ej ett krav att ha. Vilket förstör känslan och kan bli extremt tråkigt i längden tyvär, om det ej ställs några speciella krav på spelaren. Tror jag hamna på fc cooldown 2-3ggr på 30min spel och då endast i några få sekunder. Så nu kan man "smsa" och spela samtidigt. ..överdrev kanske ngt smile men ni förstår hur jag upplevde detta mot gamla setet. 

Detta är iaf min första halvtimmes spel och intryck med nya fc barb. Och jag har 50% cdr + gogok. Och ett vapen med 4300dps för boost på smält effekten som setet ger om någon undrar.

Lämna eran feedback oxå plzzzzz..!!!

Självklart vill jag tjöta å lira ihop med dig mok:D.
Jag har bara kört ptr på slutet, enda sen den kom.
Jag jobbar dock till 22.15 denna vecka så dyker upp sent på kvällarna och en liten sväng på förmiddagarna. Hur funkar de?

Hare gott alla

Senast redigerad av Alias-Patteras (2014-12-09 18:33)

#20 2014-12-09 21:50

Mok
Moderator
Hemsida

11uw4g2.png

15rchsz.jpg

Så har gick det för mig idag. Insåg att man beöver ju spela totalt annorlunda och la till ground stomp och rend för att allt ska blöda ut riktigt.
Sen bytter jag ringarna mot Unity igen som jag inte behövde innan och sen till Reakors hjälm istället för leorics.
Finns nog mycket att förbättra men det får ta några dagar.
Jag är dock väldigt kluven till detta, tror att man kan komma funka som en ren dps barb i party nu. så en cc WD eller cc crusader kommer va ännu viktigare.
Men det är ovant som bara den att inte dra med sig allt istället.
fick han drak snubben som fryser och inte spånar några mer mobs som rg på 40 men gick ju vägen ändå.
sen undrar jag om dom ringarna jag läst om... dom som ska göra sjuka ,mängder skada för fc men hittar dom inte i patch note... kan det va något felaktigt dataminden?

#21 2014-12-09 21:52

Mok
Moderator
Hemsida

och dumt att du jobbar så bror. jag går ju och lägger mig när du kommer onlien då. men nästa veckan kanske?

#22 2014-12-11 01:41

Alias-Patteras
Medlem

Nästa vecka lirar jag normala tider. Så då kan vi spela ihop då broo big_smile

Dom där ringarna du läst om i datamined infon..är inga ringar. Det står unique ring..men det är information om ändringarna om rekors setet. 2set gives 100% damage och 5set som ger 3000% wepon damage..står dock 100% i datamined infon.

Jag har lirat lite nu ikväll, blev inget igår.

Stötte på ett gäng med goblins i en grift 38. En rejäl bugg. smile Vet att fler har sett dom springa runt där.

Klarade en lvl 40 precis. Dock är våran singel skada fortfarande alldeles för låg. Den lär buffas eller lär vi lyckas hitta skills/items som kan öka denna utan att tappa för mycket damage i själva griften. Detta blir svårt. För utan ökad singel target damage, är nu utan conduit barabarian rätt seg att köra höga grift med, pga av att bosserna blir verkligen svår och tiden vi behöver till dom lär vara rejäl. Upp till 38 går det okej, men i min grift 40 hade jag bara 49sek kvar. Men vi kanske får mer singel skada.
Jag har mixat en del med gear...kan säga att hexing pants verkar intressant. Annars har jag ej hittat nått nytt att komma med. Men jag har bara lagt drygt 1 timme sen sist jag skrev så de kommer sen får vi hoppas smile

Fler i tråden som testat nya Rekors?
Feedback vad ni tycker plzz big_smile

Senast redigerad av Alias-Patteras (2014-12-11 03:14)

#23 2014-12-11 16:38

Enkeria
Medlem
Registrerad: 2011-11-07
Hemsida

Köööör baraaa!

Season II väntar jag på.. Vill fullborda mina / mitt season set tongue

#24 2014-12-11 22:23

Mok
Moderator
Hemsida

2d9bgas.jpg hehe detta är lite roligt. pressade en 41a på riktigt fin tid... råkar fumla lite så jag hämtar mina chars på nytt och allt jag gjort är ogjort.
Men som tur va det ptr så det är det ju i alla fall^^
Hur som så gjorde jag en ny 41a med mycket sämre tid och det är den tiden som står i mitt info... men om man kollar leaderboarden så står min bättre tid där istället... skumt.
jag är nöjd med dan men börjar få det svårt på 42orna som tog slut nu så imorgon blir det att testa trials och se hur det funkar nu.
Dock tycker jag att Conduit är på TOK för dålig nu.
Det är mer som ett skämt en en buff för tillfället.
Känns som dom dragit ner styrkan på power pylon med.
Men nu har du något nytt att bita i Patteras^^

#25 2014-12-12 17:45

Mok
Moderator
Hemsida

rc3lhs.jpg
Trevlig helg allesammans=)