Du är inte inloggad.

#1 2014-10-14 14:05

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

World of Warcraft vs ArcheAge

Någon som provat ArcheAge ?  Vad tycker ni?

Det jag sett när andra spelar:
Miljöerna: Miljön är oerhört kalt, sterilt. De har inte lagt mycket jobb på att fylla miljöerna, göra dem levande. Riktigt snålt mao. De flesta områden jag sett är i praktiken bara kala ytor utan en grästova. Man har inte dekorerat spelet mer än det nödvändiga. Utvecklarna har verkligen snålat in på grafikerna och designen. Grafikmotorn är köpt från en 1st shooter, fungerar inte i ett MMORPG alls, du får skruva ner upplösningen annars kraschar det. Komma från ett grafiskt levande WoW, det är som att hamna i ett öken.

Vad göra i spelet?
Levla till lvl 30, hugga skog, mining, hugga skog, mining. "skogshuggarsimulator" kallade en spelare det för! 

Vad kostar det att spela?
Det är gratis! Tja.. om du vill vara en 3e klassens medborgare/spelare. I Asien betalar man för den tid man spelar, fungerar inte i europa. I europa betalar man istället för status "patron", där du får en massa förmåner i att kunna komma fram i spelet. Du kan även köpa till dig en massa saker som gör att du får förmåner framför andra spelare. Mao, den med fetast plånbok får "högst status".

har jag missat nått?

#2 2014-10-14 14:42

Biteme
Medlem
Från: Linköping
Registrerad: 2011-10-28
BattleTag: Biteme#2686

Re: World of Warcraft vs ArcheAge

Jag har aldrig spelat spelet men av din beskrivning låter det som du inte har missat något alls smile

#3 2014-10-15 05:51

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Kripparian berättar varför han gav upp Archage. Mest pga företaget bakom spelet.

#4 2014-10-15 07:43

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Han säljer det så bra, men när han tar upp D3 där och säger att dom gjort det sämre så håller jag ned honom fram till patch 1.6 eller 1.8 då dom började lyssna på oss som faktiskt ändå hängde kvar och spelade och nu är ju d3 bättre än någonsin, åtminstone enligt min mening.

#5 2014-10-15 08:48

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

kajan skrev:

Kripparian berättar varför han gav upp Archage. Mest pga företaget bakom spelet.

Ja, han beskriver det väldigt bra. Att Archeage är ett spel som bygger på att crafta, det är som en snöboll som blir större och större. Men beroende på hur mycket pengar du investerar i det, av de olika paketen du kan med riktiga pengar köpa, så rullar snöbollen fortare och fortare. Ett sådan typ av spel vill inte Kripparian spela.

Visst kan du spela den gratis, men då är din snöboll ytterst liten, kommer aldrig bli stor, rullar långsamt. Jag själv har vid sidan av observerat det förfarandet med, det utan att spela spelet. Men meningen är nog att man skall lockas in i det för att spela gratis, men sen ser du att det går så långsamt, din tid du spenderar är långsamt spenderat. Du ska lockas att köpa Patron (ca 13 EUR /månad), sen när det inte räcker till för att crafta de tyngre sakerna, då ska du köpa de större paketen. För när du redan investerat en massa pengar och inte kommer vidare, då behöver du investera änn mer pengar. Lite lömskt det där...

#6 2014-10-15 12:54

Biteme
Medlem
Från: Linköping
Registrerad: 2011-10-28
BattleTag: Biteme#2686

Shinee skrev:
kajan skrev:

Ja, han beskriver det väldigt bra. Att Archeage är ett spel som bygger på att crafta, det är som en snöboll som blir större och större. Men beroende på hur mycket pengar du investerar i det, av de olika paketen du kan med riktiga pengar köpa, så rullar snöbollen fortare och fortare. Ett sådan typ av spel vill inte Kripparian spela.

Kul att han säger så samtidigt som han lirar väldigt mycket Hearthstone som i högsta grad är "pay to win" om man vill ha någon chans att klättra på laddern.