Du är inte inloggad.

#1 2014-06-06 01:19

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

World of Warcraft - Warlords of Draenor

Om någon annan också har fått tillgång till alpha-versionen av Warlords of Draenor så hoja till. Alltid kul med en ingame kompanjon smile

#2 2014-06-08 16:13

k4rst3n
Skribent
Från: Göteborg
Registrerad: 2013-11-12
BattleTag: k4rst3n#2267

Re: World of Warcraft - Warlords of Draenor

Plus ni får gärna dela med är om hur det är, förutsatt att det inte är nån NDA så klart. Inte spekat WoW sen början av Cata och nu när de "går tillbaka" till Outland och drar ner alla siffror till typ 1k critts och sånt måste jag faktiskt säga att jag är lite sugen igen wink

#3 2014-06-08 20:43

kajan
Admin
Hemsida

Jaha, det förklarar varför min gear hade så lite stats. Får läsa på mer om spelet innan jag uttalar mig. Har bara hunnit spela 5 minuter innan jag kände att jag inte orkade sätta mig in i det. Men tröskeln är kanske mindre än jag trodde.

#4 2014-08-13 20:01

Jockelino
Medlem
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Jockelino#2173

Don’t forget: this Thursday, August 14, you can witness the world premiere of the Warlords of Draenor cinematic live! Join Blizzard’s Mike Morhaime, Chris Metzen, and World of Warcraft designers Ion Hazzikostas and Brian Holinka for the grand unveiling, streamed live from the Ace Theatre in Los Angeles. But that’s not all—we’ll also host a live interview with the WoW developers, announce the Warlords of Draenor launch date, and debut the first episode of a new animated lore miniseries: Lords of War. You won’t want to miss it!

When: Thursday, August 14 at 9:30 a.m. PDT
Where: Join us here on WorldofWarcraft.com to watch the live stream, or attend* the event live at the Theatre at Ace Hotel, located at 929 South Broadway in Los Angeles. (Doors open at 8:30 a.m.)

Live Attendee Bonus: Anyone who joins us live and in person in L.A. will also receive a beta key for Warlords of Draenor.**

*Please note: World of Warcraft is rated T for Teen; some content on display at the event may not be suitable for children ages of 12 or younger. Anyone 12 years of age or under must be accompanied by an adult.

**Doors open at 8:30 a.m. Seating is limited and will be available on a first-come, first-served basis, so be sure to get there early! Beta keys will be given out to everyone who comes down for the live event.

Dom skriver även på Twitter att specifikt datum för WOD launch kommer att ges under denna live show.

9:30am PDT = 18:30 svensk tid

#5 2014-08-14 10:06

Biteme
Medlem
Från: Linköping
Registrerad: 2011-10-28
BattleTag: Biteme#2686

Jag har en beta som ligger och skräpar på mitt konto som jag inte ens har orkat installera smile

#6 2014-08-14 10:43

Jockelino
Medlem

Biteme skrev:

Jag har en beta som ligger och skräpar på mitt konto som jag inte ens har orkat installera smile

buuuu!!
fan en annan jagar beta som en svettig gnu!
sad

#7 2014-08-14 15:16

Biteme
Medlem
Från: Linköping
Registrerad: 2011-10-28
BattleTag: Biteme#2686

Jockelino skrev:
Biteme skrev:

buuuu!!
fan en annan jagar beta som en svettig gnu!
sad

Detta blir tredje expansionen jag får en beta som jag inte ens installerar och testar tongue
BC fick jag slita lite för att fixa betan, men efter det får jag prydligt en invite i mailen så fort det vankas ny expansion.
Blizzard verkar tycka om mig smile

Hade den inte varit låst till kontot hade du kunnat få den

Senast redigerad av Biteme (2014-08-14 15:18)

#8 2014-08-14 16:11

Jockelino
Medlem

tackar men jag vet dom komer ju på acc nu om man nte får kod via stream el nått.
jag fick ju MOP när dom slängde ut 1,5M nycklar men annars har jag aldrig haft nån vidare tur med betas på något spel direkt, fått nycklar av polare iofs men aldrig någon inv av blizz i början fast jag rapportererar buggar flitigt och ger feedback..
men men dom kanske inte gillar den mängd kritik jag skriver kan va rätt hård ibland när jag skriver till dem big_smile

#9 2014-08-14 23:19

Jockelino
Medlem

http://www.mmo-champion.com/content/425 … -Incursion

Det luktar 6.0 Ptr nästa i kommande vecka el så.
sen 1-2 mån testande sen går den live gissar den går live senast 2-3 veckor före WOD kommer beroende på hur mycket den innehåller men de verkar vara en hel del i den så 1 månad innan skulle inte fövåna mig.

Får se hur mycke D3 de blir framöver tongue men blir nog aktivering av WoW snart tongue

#10 2014-08-14 23:48

kajan
Admin
Hemsida

Det ser ruskigt bra ut!

#11 2014-08-15 13:33

Someone
Medlem
Registrerad: 2012-03-06
BattleTag: Someone#2682

Det blir väl som vanligt att man spelar vid release och några månader. Och sen lägger av igen:P

Riktigt sjuk trailer förövrigt!

#12 2014-08-15 22:46

k4rst3n
Skribent
Från: Göteborg
Registrerad: 2013-11-12
BattleTag: k4rst3n#2267

Ser nice ut, som vanligt med deras intron!

Dock kommer jag aldrig börja spela igen: World of Warcraft forever, but never again!

Edit: Gillar denna snubbens summering av WoW då och nu, spot in för mig: http://www.reddit.com/r/gaming/comments … ic/cjqaexe

Senast redigerad av k4rst3n (2014-08-15 22:48)

#13 2014-08-15 23:17

Jockelino
Medlem

jo den va bra lite så de känns är med ibland som ett jobb jag saknar hur de kändes i WTLK då va de perfekt för mig..

men jag ger de iaf en chans big_smile

#14 2014-08-16 11:52

kajan
Admin
Hemsida

k4rst3n skrev:

Edit: Gillar denna snubbens summering av WoW då och nu, spot in för mig: http://www.reddit.com/r/gaming/comments … ic/cjqaexe

Otroligt bra post K4rst3n. Jag skulle kasta ett öga på diskussionen innan läggdags igår och fann mig själv läsa i över en timme. Det spelar ingen roll vilket typ av content Blizzard släpper i framtida WoW-expansioner. Allt handlar om community och den tid man är beredd på att omfamna sig med en sådan.

Hur mycket man än jagar den där regnbågen kommer ungdomens ljuva WoW-dagar aldrig att infinna sig igen smile

#15 2014-08-21 09:46

Shinee
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-25
BattleTag: Shinee#2964

kajan skrev:
k4rst3n skrev:

Otroligt bra post K4rst3n. Jag skulle kasta ett öga på diskussionen innan läggdags igår och fann mig själv läsa i över en timme. Det spelar ingen roll vilket typ av content Blizzard släpper i framtida WoW-expansioner. Allt handlar om community och den tid man är beredd på att omfamna sig med en sådan.

Hur mycket man än jagar den där regnbågen kommer ungdomens ljuva WoW-dagar aldrig att infinna sig igen smile

De senaste expansionerna har tyvär varit på tok för lika, eller ensidiga.
I stort så levlar man till en ny max-level.
Sen gearar man upp delvis via HC, till en början. Även se till att man får den reputation med olika fraktioner för att få vissa saker/förmåner. Sen lägger man HC bakom sig.
Man gearar även upp via LFR, tills man inte behöver mer loot därifrån.
Sen är det Raids för att geara upp sig, sen ännu mer Raids. Uppbokade kvällar, jaga folk/ersättare till raids.
Konternuerligt arbete är att göra Dailys för att få valor till att köpa/uppgradera gear.

När det gått en tid, när alltför många har börjat tröttna på raid-instancerna. Då kommer det en ny patch med nyare/svårare raids. Även bättre loot.

Efter 2 år så kommer en ny expansion. Allt börjar från början igen. En cykel som repeteras patch efter patch, expansion efter expansion.

För varje expansion/patch så har allt blivit lättare. Det går snabbare att få bra gear. Det verkar som vägen till ett mål blir kortare och kortare. Tyvär är det ju faktiskt resan till ett mål som är det vi vill uppleva, när målet är uppfyllt är vi nöjda. Vi gör annat.

Vad som gör ett spel som WoW riktigt kul, det är ett stort och livskraftig Guild. Tyvärr finns det inte många sådana längre, mer temorära Guilds som bleknar efter nått halvår. Vi var många som sen starten var med i guildet Daemonicus (Jag, Kajan, Biteme, Elune etc) men allfler har med åren slutat, eller lämnat guildet. Nu är det stora svenska guildet i praktiken död, det med många andra.

Jag fick betan/alphan i våras, men spelat den bara en gång. Jag tror inte att WoW kommer bli vad den varit. Jag kommer nog spela den sporadiskt, men inte Raida 2-4 kvällar i veckan.

#16 2014-08-21 09:51

Jockelino
Medlem

I o med WOD är kommande så startas guilder upp rekrutering börjar, jag har lett guild förr occh de är inget för mig direkt men hjälper gärna till strukturera upp dem jag kan lite men sen får de klara av de själva.

BOLAGET är en helsvensk(vi har nån finne med iofs) Guild som focuserar på raid och kommer vilja köra mythic raid i WOD (nya hc 20M)

Vi har haft våra problem men de ska förhoppningsvis vara lösta tills WOD är ute, Under MOP hade många fina raid med skön stämning sitta och garva nästan 4H under raid helt otroligt..

så de många sköna individer många viljor som ska vara öjda inför kommande expansion..

Jag hjälper somsagt till lite
Guildet har sitt fäste på Ravencrest EU är en pvp server och i nuläget tar vi in alla vem som helst, man får gärna ansöka om man vill skriva ned lite om sigsjälv vad man raidat osv (kommer komma att man får göra iaf om man vill raida) nu vill vi fylla upp guildet igen det är inte så brådis bara 2-3 st som spelar men när 6.0 går live kommer rekryteringen startat och vara igång när vi har x antal raiders så kommer de dras ned.

Kontaktinfo:
Ni kan kontakta mig ingame lägg till min tag och skriv vem ni är och varför jag ska adda er.
folk utan info blir ignorerade!!!
Ni kan göra en ansökan här http://bolagetravencresteu.enjin.com/
Informaionen på den sidan är gammal och ska updateras GM ska barafå tummen ur! big_smile
kan bli en ny sida med..
Vannligen brukar bara medlemmar få joina men skriv varför ni vill joina och skriv att zaptron skickae er så kanske ni komer in https://www.facebook.com/groups/3370022 … 1/?fref=ts
det är de olika vägarna in i guildet.
sen för att stanna och bli en raider så krävs de skills smile

25-30 platser för raider - 6-7 som redan är tagna av core raiders (gamla medlemmar) .
så de finns gott om plats ännu eftersom vi i nuläget enbart söker oss till folk från sverige(talar flytande svenska) så begränsar de intaget en del.

om detta inte är okej att ha på detta forum förstår jag och de bara ta bort. de många svenskar här och flera lirar säkert wow så kändes som en bra ide.

#17 2014-08-21 11:13

Shinee
Hedersmedlem

Jockelino skrev:

I o med WOD är kommande så startas guilder upp rekrutering börjar, jag har lett guild förr occh de är inget för mig direkt men hjälper gärna till strukturera upp dem jag kan lite men sen får de klara av de själva.

BOLAGET är en helsvensk(vi har nån finne med iofs) Guild som focuserar på raid och kommer vilja köra mythic raid i WOD (nya hc 20M)

Vi har haft våra problem men de ska förhoppningsvis vara lösta tills WOD är ute, Under MOP hade många fina raid med skön stämning sitta och garva nästan 4H under raid helt otroligt..

så de många sköna individer många viljor som ska vara öjda inför kommande expansion..

Guildet har sitt fäste på Ravencrest EU är en pvp server och i nuläget tar vi in alla vem som helst, man får gärna ansöka om man vill skriva ned lite om sigsjälv vad man raidat osv (kommer komma att man får göra iaf om man vill raida) nu vill vi fylla upp guildet igen det är inte så brådis bara 2-3 st som spelar men när 6.0 går live kommer rekryteringen startat och vara igång när vi har x antal raiders så kommer de dras ned.

Kontaktinfo:
Ni kan kontakta mig ingame lägg till min tag och skriv vem ni är och varför jag ska adda er.
Informaionen på den sidan är gammal och ska updateras GM ska barafå tummen ur! big_smile
kan bli en ny sida med..
Vannligen brukar bara medlemmar få joina men skriv varför ni vill joina och skriv att zaptron skickae er så kanske ni komer in https://www.facebook.com/groups/3370022 … 1/?fref=ts

25-30 platser för raider - 6-7 som redan är tagna av core raiders (gamla medlemmar) .
så de finns gott om plats ännu eftersom vi i nuläget enbart söker oss till folk från sverige(talar flytande svenska) så begränsar de intaget en del.

om detta inte är okej att ha på detta forum förstår jag och de bara ta bort. de många svenskar här och flera lirar säkert wow så kändes som en bra ide.

Ja, ni kom något längre än vi. Vi hade 10/10 normal innan vi lade ner i vintras. Ni har 4/10 HC, och raidandet är nere för tillfället. Vilken char är det som är din?
Min main är Hunter ilvl 573: http://eu.battle.net/wow/en/character/r … %A1/simple

#18 2014-08-21 12:29

kajan
Admin
Hemsida

Hur är det att spela om man väljer att inte förlita sig på en guild och raider? Kan man ha kul i en casual guild som gearar upp via exempelvis PvP?

#19 2014-08-21 12:52

Jockelino
Medlem

Vi tar in socials med så de finns nog alltid någon att lira med iaf om vi lyckas med 20M som är förhoppningen.. de finns säkeert de som är intresserade av pvp med.

casuals finns i alla guild och dom ska finnas där ofta e dom online mer än raiders som efter några mån bara loggar in för raids..

#20 2014-08-21 12:54

Jockelino
Medlem

men de va kke inte de du vile veta geara upp via pvp hmm har jag gjort en gån i TBC men njaa vettefan hur de är nu funkar säkert battlegrounds ist för dungeons sen går man vidare kör arena och de nya world pvp stället blir nog redigt nice som pvp big_smile

#21 2014-08-21 14:04

Jockelino
Medlem

Shinee skrev:
Jockelino skrev:

Kontaktinfo:
kan bli en ny sida med..

Ja, ni kom något längre än vi. Vi hade 10/10 normal innan vi lade ner i vintras. Ni har 4/10 HC, och raidandet är nere för tillfället. Vilken char är det som är din?
Min main är Hunter ilvl 573: http://eu.battle.net/wow/en/character/r … %A1/simple

Jag lirar på Zaptron därav om ni skriver på FB så är de det namnet man nämner Jockelino funkar väl då GM vet vem det är med fast Jockelino är Gamingnamn jag börjat anv på senare tid.

#22 2014-08-21 15:53

Shinee
Hedersmedlem

kajan skrev:

Hur är det att spela om man väljer att inte förlita sig på en guild och raider? Kan man ha kul i en casual guild som gearar upp via exempelvis PvP?

De flesta Guilder kommer och går. Peronligen tycker jag det är roligare och mer givande i längden om man är med i ett levande Guild som är livskraftig. Sen spelar det mindre roll om man är casual eller raider, om man kör PvP eller PvE. Många större Guilder har en stomme av raiders, sen en massa casuals, vilket blir en bra mix. En sådan guild förordar jag, oavsett om du är casual eller raider. Guilder som temporärt bildas för att enbart raida, de krakelerar så fort några av raiders slutar.

#23 2014-08-21 17:09

Jockelino
Medlem

Shinee skrev:
kajan skrev:

De flesta Guilder kommer och går. Peronligen tycker jag det är roligare och mer givande i längden om man är med i ett levande Guild som är livskraftig. Sen spelar det mindre roll om man är casual eller raider, om man kör PvP eller PvE. Många större Guilder har en stomme av raiders, sen en massa casuals, vilket blir en bra mix. En sådan guild förordar jag, oavsett om du är casual eller raider. Guilder som temporärt bildas för att enbart raida, de krakelerar så fort några av raiders slutar.

Ja och nej asså du har ju rätt i de du säger men lite fel med..

Asså de finns guild där ute som är gigantiska dom anv addons som autoinvar alla som inte har guilds.
Deras deras medlemslistor är enorma men samtidigt i dessa guild är man bara en i mängden dom är för stora.

Ingen kommer känna dig bildas bara grupperingar ist där dom spelar med dom han spelar med han och man kan inte prata för många samtidigt för då blir de ett hav av spam i chatten.

Guild med 50-150 unika medlemmar då räknar jag inte alts är lagom, för de första så kommer inte alla vara online jämnt men har man som dessa mega guilds närmare 500-1K medlemmar så kan de vara 100-300 online speciellt runt expansioner då blir de ett jävla tjatter alla ska ha hjälp hur gör man si hur gör man så varför funkar inte den vart e min sån bla bla bla...

GOOGLA FÖRFAN slutar de med man skriker tongue

men i ett lite mindre med kke 50st el mer så kanske de bar är runt 30+ online och de blir aldrig spammat på samma sätt man lär känna de som är online, man hinner lira med de flesta i guildet iaf en gång.

alla känner sig välkomna.

Sen har vi miniguildena dom som tar in 10st för för battlegrounds el raids
Dom här guildsen kan bli starkasålänge dom håller ihop vilket kan funka ett år el så max 2.
sen skaffar någon flickvän,jobb,flyttarosv osv osv och flera saker slutar funka för en person försvinner snart dör guildet ut.

meeh man ska ha lite socials för hålla liv i kanalen som jag sa.
socials kan även fungera  som backups för raids (man vill inte raida på heltid ) men ställer gärna upp ifall man har tid och vi är en man kort.

många som skapar ett nytt guild invatar ju med denna addon för levla upp guildet snabbare invatar ju hela dagarna iom att guildet får 3% av den xp du genererar från quest fler medlemmar snabbare levlar guildet..

sen rensar många ut och rekryterar på riktigt..

de finns många sätt att ha guild men min erfarenhet är att 20 raiders + några snubbar för backup då alla kan inte vara med alltid så minst 25 men kankse 30.

och lika många socials som raiders 30+30=60 sen har man ett rätt nice guild vill man ha mer aktivitet e de bara bjuda in fler socials!

#24 2014-08-21 23:03

kajan
Admin
Hemsida

Jockelino skrev:

man ska ha lite socials för hålla liv i kanalen som jag sa.

Du satte just huvudet på spiken när det gäller nyckelfaktorn i klan- och guildsammanhang. Ta SvenskaDiablos klan som ett exempel. Många skriver i sin ansökan att de vill ha en aktiv klan med gött snack. Få av dem som inser att de själva måste bidra till att detta skapas. Man vill komma till dukade bord, när det i själva verket är ett socialt knytkalas smile

#25 2014-08-21 23:21

Jockelino
Medlem

kajan skrev:
Jockelino skrev:

man ska ha lite socials för hålla liv i kanalen som jag sa.

Du satte just huvudet på spiken när det gäller nyckelfaktorn i klan- och guildsammanhang. Ta SvenskaDiablos klan som ett exempel. Många skriver i sin ansökan att de vill ha en aktiv klan med gött snack. Få av dem som inser att de själva måste bidra till att detta skapas. Man vill komma till dukade bord, när det i själva verket är ett socialt knytkalas smile

Japp därav att jag lämnade min plats till förfogade då jag vet att jag kommer lägga de mesta fokus på wow dom närmaste månaderna spelar jag D3 blir de minimalt, kommer troligen inte lira nått seasonal denna säsong iaf.
Jag hinner inte och att vara oaktiv ta upp plats när någon aktiv kan nyttja den är inte min stil, nästa säsong kke jag gör en apply och joinar igen om de finns plats isf.

sen är ju många spel säsongs spel alltså när sommaren kommer så går användardelen ned och de blir mindre aktivitet höst,vinter o vår är gamingtider, men en del spel som D3 är lite mer period spel än andra alltså pga av repetitioner göra samma sak hela tiden så är de ju lätt man tröttnar snabbt om de gå dåligt eller man inte hittar någon att spela med och man söker andra spel isf.

WoW har så stort community hittar man ingen att spela med där då gör man något fel de finns alltid någon att spela med man måste bara våga fråga leta upp de guild som passar och man ska aldrig joina guild för polarn är där utan joina guild för dom passar dina krav då har du roligt och det är väl därför man spelar för att man tycker de är kul..?