Du är inte inloggad.

#1 2014-05-16 12:12

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Munkar i Patch 2.1

Håll ut munkar. I näsa patch kan ni förvänta er lite kärlek.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/ … ge=51#1001

Blizzard skrev:

Hello, Monks!

I've been keeping a close eye on this thread (and others) so when it came time to talk a little bit about patch 2.0.5, and the future of Monks, this seemed like a good place to do it. I’ve updated the posting limit in this thread, so feel free to keep it alive.

I'd like to start by pointing out that patch 2.0.5 wasn’t really intended to focus much on class balance when it first was scheduled, but there were some circumstances that resulted in it including a lot of class changes, particularly for the Crusader. The Crusader is not only the newest class in Diablo III (and a big feature of Reaper of Souls), but was in a state that (we felt) merited some immediate tuning and balancing, so 2.0.5 did end up featuring a lot of Crusader changes.

That said, while 2.0.5 didn’t include many changes to Monks, it doesn’t mean we feel there isn’t room for improvement (or that your feedback has fallen on deaf ears). Instead, we have many changes planned for patch 2.1.0, which is our first big content patch for Reaper of Souls and first big opportunity to do some meaningful evaluations for each class, Monk included.

Our future goals for the Monk in 2.1.0 focus improving core class attributes, class abilities, and addressing Legendaries that need improvement. You should all be able to see (and test out) these changes soon™ on the 2.1.0 PTR once its live. (Note: Initially, the PTR will not have all the changes we want to do for 2.1.0, but as the PTR progresses, more changes will be added. Also note that we do not have an ETA for the 2.1.0 PTR at this time.)

We also want to let you all know that we will be improving some of the underwhelming Set items. The following Sets will be receiving buffs or redesigns to their full-Set bonuses in 2.1.0 and will be retroactive, so keep those pieces:

• Firebird’s Finery
• Raiment of a Thousand Storms
• Monkey King’s Garb
• Thorns of the Invoker
• The Shadow’s Mantle

#2 2014-05-17 15:16

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
BattleTag: Discoknekt#2627

Re: Munkar i Patch 2.1

Jag ser fram emot en ändring av Firebird-settet. Det är riktigt tråkigt och dåligt att bara fire-wizards har bra nytta av det...

#3 2014-05-19 07:50

perperub
Medlem
Från: Östergötland
Registrerad: 2012-05-07
BattleTag: perperub#2689

Discoknekt skrev:

Jag ser fram emot en ändring av Firebird-settet. Det är riktigt tråkigt och dåligt att bara fire-wizards har bra nytta av det...

Som det är nu är det väl ingen som använder det...

#4 2014-05-19 09:40

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
BattleTag: Discoknekt#2627

perperub skrev:
Discoknekt skrev:

Som det är nu är det väl ingen som använder det...

Jag har själv bara en del kvar innan jag kan få hela setbonusen (som ser rätt sjuk ut om man kör fire?), har inte sett det in action tidigare. Det kanske inte påverkas av fire skill damage?

#5 2014-08-06 19:08

Jockelino
Medlem
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Jockelino#2173

Den senaste patchen gav munken en del kärlek vilket behövdes jag har bara testat min vanliga specc som jag kör med på liven dock ändrat lite.

Kör med
FoT-Static charge
LTK-Scorpion sting
SSS-Sudden assult
DS-Quicksilver
MoC-Overwave/Serenity-Peacful reasponse
SW-Cyclone

jag har inga setgrejjor el soj el increased dmg mot elite på min munk.
Jag har lightning 66%,51,9 critchance, 560 critDMG, 23% areaDMG, 14% LTKdmg, 15% SWDMG.

Normalt klarar jag av T3 med denna specc/gear visst jag har TF/ody och har kört T4 men inte solo det tar för lång tid och jag har bara 243K hp.

Just nu har jag kört T5 och att se lit DMG är riktigt nice, jag har dött för som jag sa min gear är inte optimal jag saknar Hp de flesta som kör T5/T6 ligger på 500K (inte alla) men de flesta.

Keywarden va den som döda mig så jag la in serenity, efter jag fick in mina stuns och lyckades hålla keywarden på plats va de inga problem.

mina problem nu är range och skit på backen som är svåra att komma ifrån pga av min lilla hp så dör jag lätt men de är en klar skillnad.

LTK- 15-20M
FOT- 3-7M
Fot+SW- 3-20M
SSS-12-18M

Har inte sett nått över 20M än men innan låg jag under eller i de trakterna iaf 10 så klar buff.

Spirit skulle behöva lite mer arbete munken är mer beroende av spirit som healing nu då loh el passiva kan ge dem HP och 0,5 el 1 spirit extra / slag skulle vara okej, mina abilitys är inte så dyra anv mest LTK 50 men de som anv dyrare saker som kostar 75 blir beroende av passiva som tar bort andra passiva toughnes el dmg, lite synd att spirit ska sabba builds när de känns som en ganska enkel fix.

Men helt klart är att Monken nu kan vara påväg att bli bra igen och komma in i matchen, kanske inte blir ledande på boardsen men den är likvärdig igen.

Nu ska jag testa en rift på T% kommer dö som fanken..
Jag drar igång streamen för de och loggar in på TS om nån vill tjöta iaf..
http://www.twitch.tv/jockelino

#6 2014-08-06 19:50

Jockelino
Medlem
Registrerad: 2014-05-04
BattleTag: Jockelino#2173

Efter kört Rift på t5 så lägger jag till att spirit är fortfarande ett problem flera ggr efter ett stort oack hade jag ingen spirit och utan de ingen extra heal/ingen kontoll över stun mm, dör monken startar vi med bara 75 spirit det är vad SW kostar så spirit är ett problem jag verkligen hoppas man ser över innan launch.
Drog upp en highligh nu på morgonen den är 30min lång men de är när jag kör monken på T5 för att bara ha 250K hp tycker ajg nog iofs att de går rätt okej..
http://www.twitch.tv/jockelino
Tänk vad man skulle kunna göra med innas&raimnet 4set.. och lite bättre head,handskar amulett mm..
De får bli monk nu klass jag älskar och den verkar ju komma tillbaka iaf..

Senast redigerad av Jockelino (2014-08-07 09:11)