Du är inte inloggad.

#1 2014-03-19 19:00

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Ansök till Klanen här!

Här ansöker du till SvenskaDiablos officiella klan. Uppge följande information i kommentarerna:

OBS!

- Ansök inte till klanen om du bara spelar Diablo "ibland".
- Max 30 dagar offline-tid tillåts innan man kickas från klanen.
- Störst chans för officerare som hanterar antagningar ingame är runt kl. 20:00 - 21:00.

1. Var bor du och hur gammal är du?

2. Hur länge har du spelat Diablo och vad är din Paragon Level?

3. Hur hittade du till vår klan / community / hemsida?

4. Känner du någon i klanen? I så fall vem?

5. Kort motivering till varför du vill spela tillsammans med oss.

6. Vad förväntar du dig av ditt medlemskap i klanen?

7. Lägg till KriegHammer#2987 ingame så att vi kan bjuda in dig.

8. Vad har du för BattleTag?

Är du sugen på att snacka med övriga klan- och communitymedlemmar? Glid in på vår Discord @ https://discord.gg/0112nhACV2vkCQNBz

#2 2014-05-02 13:16

Freppen
Medlem
Registrerad: 2014-05-02

Re: Ansök till Klanen här!

Hej! Jag bor i Motala och är 15 år(Blir 16 i år). Jag har spelat Diablo sen December 2012, Jag letade efter någon svensk community och hittade denna, därefter så såg jag att ni letade efter 5 spelare i eran klan så jag tänkte ansöka. Nej jag känner ingen i klanen, tyvärr. Jag vill spela med en seriös klan samt så vill jag spela med många aktiva spelare och såklart spela med svenskar! Jag förväntar mig att dem som är bättre än mig ska ge mig råd om jag behöver det och att jag ska få konstruktiv kritik om jag har fel och inga personliga kränkningar isf(Får det ganska ofta). Samt så förväntar jag mig schyssta spelare!
Jag är paragon 179 på SC och 33 på HC, levlar förfullt just nu på HC smile

-ANTAGEN /Kajan

#3 2014-05-02 13:25

Reptyle
Medlem

Tjenare!

Peter från Gävle här. 32 år, och har lirat D3 till och från, sen drygt 8 månader efter releasen. Nuvarande paragon level är 191 på SC. Har undvikit HC, då jag tidigare har haft en hero som dött pga lagg från Blizzards sida.

Hittade communityn genom D3's interna community/clan search. Känner ingen i klanen vad jag vet.

Vill gärna lira tillsammans med andra svenskar, och är trött på dessa publicteams man hamnar i, där hälften är AFK leechers.

Har lärt mig att inte ha några förväntningar, eftersom man aldrig blir besviken då ;p

-ANTAGEN /Kajan

#4 2014-05-02 13:42

Zeptow
Medlem

1. Var bor du och hur gammal är du? Malmö och är 25 år!

2. Hur länge har du spelat Diablo och vad är din Paragon Level? Sen början av D2 och paragon just nu är 225 bara.

3. Hur hittade du till vår klan / community / hemsida? Har haft ögonen på er ett tag! vet inte exakt hur länge. Dock har jag haft er som bokmärke som snabbval till hemsidor och varit medlem på er community ingame sen ett bra tag tillbaka.

4. Känner du någon i klanen? Vet faktiskt inte, tror inte det. Men lirat ingame med er ett antal gånger.

5. Kort motivering varför du vill spela tillsammans med oss? HAde varit kul att joina en klan som är helsvenskt då jag saknar folk att lira med aktivit.
Farm 4 life e det som gäller! hade bara varit kul att ha ngn annan att göra det med^^

6. Vad förväntar du dig av klanen? Att folk behandlar en sjysst och att ni älskar att lira lika mycket som jag gör smile Förväntar mig inte så mycket mer än att ni är ett par sköna svenska snubbar!

Lirar WD just nu, har även en DH.

Adda mig om ni vill ha en skön snubbe som gärna hjälper andra och är aktiv i klanchatten! smile

-ANTAGEN /Kajan

#5 2014-05-02 14:48

BlueLotus
Medlem

Bor i Göteborg (VF) är 27 år gammal. Har spelat Diablo 3 ca: ett drygt år har spelat Diablo 2 tidigare en hel del.
Min paragon lvl är 132 och på HC 86. Har sökt en svensk community / klan ett tag... gick med i  Er community för några månader
sedan.. och hörde nu att det finns lediga platser i klanen.. så passar därför på att ansöka om en plats i klanen. Känner
ingen (ännu) i klanen men tycker det skulle vara kul att lära känna och spela med andra.. spelar alla klasser och spelar
även mycket i hardcore. Förväntar mig att lära känna och spela mycket med andra "likasinnade" som gillar Diablo.

-ANTAGEN /Kajan

#6 2014-05-02 14:55

Aricandji
Medlem

1. Fyller 26 i maj och bor i Göteborg.

2. Min paragon level är 304. Lirade diablo 1 mycket i yngre år sedan det kom ut 96-97. Diablo 2 blev det mer sen, vidare mot mycket lir av Hell Unleashed-moden. Och sen diablo 3 sedan det kom ut, med ett break på ett år ungefär, tills inför RoS kom ut.

3. Har besökt sidan ett antal gånger men aldrig registrerat mig.

4. Nej, det tror jag inte.

5. Är trött på min tyskspråkiga klan som jag inte direkt är mycket involverad i heller. Har sökt efter svenska klaner ett tag och nu känns tillfället rätt att vara med i eran klan.

6. Att ni också är totala diablo-freaks som jag och tar spelet seriöst. smile

-ANTAGEN /Kajan

#7 2014-05-02 15:51

Mok
Medlem
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Välkommen i klanen!
Ser fram emot att få spela med lite nya lirare.

#8 2014-05-02 16:04

Straken-SWE
Medlem

Hej
Bor i Härnösand, är 27 år, har spelet Diablo 3 sen efter releasen ett år kanske och återupptagit det nu för sen för 6 månader sen kanske. Tidigare spelat massor med D2.
Är just nu paragon 191.
Fick reda på er, genom diablo tror jag, fick ett meddelande nu, så hade er sen tidigare.
Känner ingen i klanen tror jag

Vill spela med SD, för att den klan jag är med i nu är såpass inaktiv, dessutom är jag rätt less på att spela med personer som inte kan prata eller skriva när man spelar, beroende av konstiga tecken eller vad det nu är.

Förväntar mig ganska erfarna och lättsamma spelare, som tar Diablo på allvar och har kul.

-ANTAGEN /Kajan

#9 2014-05-02 17:59

ValleWikked
Medlem
Från: Gävle
BattleTag: ValleWikked#2667
Hemsida

Tja.

Valle heter jag och är 30 bast, boendes i Gävle
Jag har spelat diablo ända sedan Diablo 1 till playstation (finns inget roligare än Diablo på svenska) för nuvarande spelar jag RoS med min Thornsader på paragon 267
Jag har följt nyheter på svenskadiablo av och an under de senaste åren. Hittade er av en slump tror jag när jag letade efter intressanta saker om diablo på google.
Jag känner för närvarande inte någon i klanen, men ser fram emot att lära känna folk om man kommer med.
Jag spelar aktivt. minst 3-5 timmar per dag, helst mer när jag inte jobbar eller om tjejen tjatar om att jag nördar för mycket och borde kolla på desperate houswives med henne Q_Q
Mina förväntningar av klanen är väl inget annat än att få träffa roligt och aktivt folk som man kan hunta legendarys eller actfarma med.

hmm utöver det ni bad mig om å fylla i så kommer ja inte på något. är man nyfiken måste man fråga
hoppas hemsidan och klanen fortsätter gå bra i alla fall. hoppas vi hörs.

//MVH Valle

-ANTAGEN /Kajan

Senast redigerad av ValleWikked (2014-05-02 18:01)

#10 2014-05-02 20:15

orre
Medlem

1. Bor i Örebro och är 23 år gammal.

2. Började spela när D3 släpptes och min nuvarande Paragon Level är 236.

3. Genom communitysystemet så hittade jag er community och klan.

4. Känner tyvärr ingen i klanen.

5. Jag vill vara med i en svensk och aktiv klan, vilket ni uppfyller. Min nuvarande klan är helt död och det gör spelet lite tråkigare.

6. Aktiva och trevliga personer som älskar att spela Diablo!

-ANTAGEN /Kajan

#11 2014-05-02 20:35

Annaskipper
Medlem

Tja fan, Stockholmare här på 21 jordsnurr. Spelat sen Diablo 3 releasen och är paragon 306. hittade Klanen in game via eran community. känner ingen i Klanen. ni verkar vara va en mer seriös klan än dom jag har varit i. förväntar mig inge speciellt från klanen förutom att det bara är socialt

-ANTAGEN /Kajan

#12 2014-05-02 21:53

Cipon
Medlem

1. Västerås/stockholm, 24
2. Började spela när RoS släpptes, paragon 198
3. Burkar vara inne på communitychatten och såg nyligen att man kunde ansöka till er klan.
4. Nej, tyvärr.
5. Eftersom jag spelar en hel del kan det bli trist när man spelar själv ibland.
6. Har egentligen inga förväntningar men jag hoppas på en trevlig och social klan.

-ANTAGEN /Kajan

#13 2014-05-02 22:19

jojesos
Medlem
Registrerad: 2012-03-25

1. Göteborg, 25år
2. Spelat sedan diablo 2, la ner fruktansvärt mycket tid på spelet i tonåren. Paragon: 398
3. Läste mycket på forumet samt d2jsp under tiden jag spelat diablo, har dock inte varit så aktiv med att kommentera i trådarna på forumet.
4.Känner ingen vad jag vet
5.Här för den sociala biten, gött snack med andra svenskar och spela med bra spelare på högre torments
6. Förväntar mig bara få spela med likasinnade som spelar diablo på tok för mycket

-ANTAGEN /Kajan

Senast redigerad av jojesos (2014-05-02 22:22)

#14 2014-05-03 02:40

blade
Medlem
Registrerad: 2014-05-03

1 - Malmö 23 år
2 - när Diablo 3 kom ut. paragon 305
3 - en kompis
4 - ja
5 - spelar med mina kompisar och blir roligare i samma klan
6 - att spela med sjysst folk.

-ANTAGEN /Kajan

#15 2014-05-03 09:35

Calleponken
Medlem

Hallå!

1. Jag är 23 år gammal och bor i Stockholm.

2. Diablo 3 har jag spelat sedan release 2012. Ligger på ca 1100 timmar playtime. Min Paragon lvl är 281.

3. Upptäckte den via Blizzads fb-sida. Det är ganska svårt att missa denna sida om man är ett svenskt Diablo fan skulle jag säga wink

4. Nja, inte direkt. Har väl lirat lite med några från och till

5. Tror största anledning är väl att finna lite nya polare. Lira seriöst samtidigt som man har kul. Ha kul framför allt! Jag är en öppensinnad person som är öppen till förslag och förbättringar smile

6. Att kunna finna ett ”hem” där jag kan hitta likasinnade personer som gillar att spela mitt favorit spel. En klan som vill förbättras!

Ha't gött!

-ANTAGEN /Kajan

#16 2014-05-03 13:32

nicx
Medlem
Registrerad: 2012-03-06

Hej!

1. Jag är 24 år och bor i Stockholm

2. har spelat Diablo 3 sedan release med ett uppehåll tills RoS.

3. Jag hittade SvenkaDiablo när jag googlade efter olika builds efter D3 släppet.

4. känner ingen i klanen. än...

5. Det skulle vara kul att kunna börja spela med fler svenskar. Och känna lite mer gemenskap än att spela själv.

6. Att folk är aktiva och att det leder till många roliga kvällar.

peace out!

-ANTAGEN /Kajan

#17 2014-05-03 14:45

perberge
Medlem

Jag är 28 år och bor i Stockholm.

Spelat Diablo sedan Diablo 1 med diverse uppehåll. Paragon 168.

När jag letade efter information om diablo3 när det höll på utvecklas.

4. Känner du någon i klanen?
Har varit med och spelat med ett antal i klanen. Minns dock inget specifikt namn.

5. Kort motivering varför du vill spela tillsammans med oss
För att lättare få bra grupper och roliga människor att spela med. Som kanske faktiskt skriver en rad eller två i chatten.

6. Vad förväntar du dig av klanen?
Att medlemmar spelar ihop och bjuder in till olika runs.

-ANTAGEN /Kajan

#18 2014-05-03 15:27

bonalt
Medlem

Tjenare !

Jag är 22 blir 23 i höst , Och är bosatt trelleborg ( skåne )

Spelat Diablo sedan Diablo 2 / lod till och från fram till realese av diablo 3 spela då ett bra tag! hade sedan ett uppehåll då jag hade inbrott och datorn togs köpte sedan RoS och köttat sedan dess!. Paragon 167

Denna communityn har jag vetat om än längre tid läst lite nyheter och så fram o tillbaka då diablo varit det spel jag spelat mest.

Det tror jag inte men spelat i några klaner dock väldigt inaktiva och knappt några runs osv.. alltså inget kul.

För att hitta bra och roliga människor att köra runs med som faktiskt vet att man har en in game chatt att skriva i också.

att medlemmar kör ihop och kör diverse runs ihopa och allmänt trevliga ta lärdom tips av olika slag !

-ANTAGEN /Kajan

#19 2014-05-03 16:35

edskan
Medlem

1 - Malmö 22 år
2 - när Diablo 3 kom ut. paragon 150
3 - en kompis
4 - ja
5 - spelar med mina kompisar och blir roligare i samma klan
6 - att spela med gott folk.

#20 2014-05-03 17:42

Drunkenstyle
Medlem
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: Drunkenstyle#2917

Södertälje 33 år.

Körde ettan å tvåan när jag va en kid, kört d3 sedan starten till och från. 435 i paralvl.

Hittade hit lite innan d3 betan å har hängt sedan dess, minns inte hur dock, va nog att jag hade hört om beta tävlingarna. Vann en också så de tackar vi för tongue

Nej de gör jag inte. Har säkert snackat skit med någon på forumet men inte mer än så.

Är med i en kompisklan där vi alla känner varandra, vill helt enkelt expandera min spelkrets. Har ju ändå alla dom på friendlist sedan innan.

Schyst snack å en del spelande.

7. Lägg till Kajan#2886 ingame så att vi kan bjuda in dig.
Det gör jag.

-ANTAGEN /Kajan

#21 2014-05-03 19:50

Thomjohn
Medlem

Hejsan! Jag heter John, jag är 21 år gammal och jag bor i Stockholm.

Jag körde lite Diablo 2 med några polare men har mest spelat diablo 3 sen release i princip. Min paragon level just nu är 228.

Hittade när jag letade på ''Find Clan'' i diablo reaper of souls och kände att det skulle vara skönt att delta i ett svenskt community.

Jag var faktiskt medlem i klanen förut men jag blev utsparkad för att jag var inaktiv i några dagar men jag kan inte påstå att jag känner någon särskilt bra eftersom jag inte hann vara med så länge tyvärr.   

Skönt att köra med ett svenskt community och ni verkar ha rätt erfarna spelare som man kan byta lite ideér med.

Att kunna få lite tips och information om olika saker t.ex builds eller gear. Snabbt kunna hitta bra grupper att farma med, få prata med lite nya människor är skoj också smile

Tack för mig! // John

-ANTAGEN /Kajan

#22 2014-05-03 20:18

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Vi börjar bli väldigt många Stockholmare. Det bäddar för en klan-träff så småningom smile

#23 2014-05-03 21:30

Zantor
Medlem
Från: Skåne
Registrerad: 2013-04-07
BattleTag: ZantorSwed#2307

Då tar jag clan träffen i Skåne, vi är rätt många också smile

#24 2014-05-04 12:03

Zargnar
Medlem
Registrerad: 2014-05-04

Heeej!

1. Jag heter Markus är 22 år gammal och bor i Falköping.

2. Jag har spelat Diablo 3 sen releasen, men har verkligen kommit in i det nu med expansionen. Min paragonlevel är 232.

3. Jag tror jag hittade Svenskadiablo genom en giveaway på Diablofans.

4. Jag tror inte jag känner någon i klanen.

5. Jag har letat efter en aktiv klan där folk faktiskt är online. Min klan jag är i just nu är helt död.

6. Att ha en aktiv klanchat där man kan diskutera patcher, builds etc och ha ha nåra man kan spela med smile.

-ANTAGEN /Kajan

#25 2014-05-04 13:04

Riftey
Medlem
Registrerad: 2014-05-04

Tja jag heter Axel Holmström, bor i Stockholm (ekerö) är 16 blir 17, 26 november!

Jag har spelat d3 lite drygt i 9 månader och just nu är jag para 203! Jag hittade @Svenskadiablo via community.

Jag har spelat med flera av era klan medlemmar men känner ingen av dom, men jag är alltid öppen för vänskap! smile

Jag vill vara med i en svensk aktiv klan! hade en egen med några polare med ingen av dom spelar längre.
så därför letar jag efter ny klan med nya spelare och nya vänskaper!

jag förväntar mig en aktiv chatt och aktiva/schyssta spelare! smile

MVH
- Axel

-ANTAGEN /Kajan