Du är inte inloggad.

#1 2014-01-24 13:36

k4rst3n
Skribent
Från: Göteborg
Registrerad: 2013-11-12
BattleTag: k4rst3n#2267

Levla upp till sex gånger snabbare i RoS

blizzardI förrgår pratade vi om hur Diablo 3 är på väg att flytta in i nya Battle.net appen men även att det kommer att gå snabbare att levla paragon i Reaper of Souls.

Nu har Nevalistis kommenterat i tråden och det visar sig att det kommer gå betydligt mycket snabbare att gå upp paragonlevlar än tidigare, upp till hela sex gånger för att vara exakt.

I want to clarify that I misread how this tuning was being approached, though the overall goal is the same (i.e. quicker Paragon leveling). The amount of experience needed to gain Paragon levels was actually doubled - however, experience gained per monster kill was drastically increased and outweighs this by a significant margin. To give you a rough estimate, overall you should find that Paragon leveling will be approximately six times faster. I also want to stress that this is an overarching change, and you'll find that this change impacts the speed of gaining higher Paragon levels more than it does lower ones.

Är detta en bra eller dålig ändring? Välkommen in i forumet för att diskutera.

#2 2014-01-24 13:47

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Re: Levla upp till sex gånger snabbare i RoS

Enligt mig är det en klok avvägning med tanke på att taket för Paragon Levels är oändligt.

#3 2014-01-24 15:00

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
BattleTag: Discoknekt#2627

Väldigt välbehövlig! Jag är för tillfället paragon 120 i betan och jag var runt 118 eller nåt när jag började. Som det är i nuläget skiter man fullständigt i XP då belöningen inte känns värt besväret. Nu kanske det kommer kännas lite bättre när man faktiskt ser skillnad på mätaren.

#4 2014-01-24 20:29

Eagle
Medlem
Registrerad: 2012-07-11

Jag tycker personligen att Ros är på väg att gå utför. Garanterat legendary drop efter en viss speltid, oavsett vilka kriterier dom har räknat in, speltid, antal dödade monster, antal drop eller vad det nu kan tänkas vara, så är det oavsett en gratis legendary, Legender ska vara legender inte nåt man ska hitta för ofta! och hittar man dom ofta ska dom bra hittas one in a lifetime typ, som crit mempo är i dagsläget, hittat kanske totalt 10 mempos alla utan crit chance, det är jag helt okej för mig, för jag vet att jag kan hitta den om jag spelar mera.

Sen att dom ökar paragon level exp med 6 gånger, tycker jag är dåligt, tycker det ska ta länge, och det kommer att ta länge ändå, men tycker det ska vara ett omöjligt uppdrag att plussa ut alla Paragon points!

I nuläget vet jag inte ens om jag orkar förboka Ros, men som sagt, mina tankar och funderingar är inte mycket värt för någon annan än mig smile och känner jag mig själv rätt så kommer jag sitta kl 00:01 och försöka logga in som besatt ändå när det släpps, råkar ha ledigvecka just då så man får se:P

Men just nu känner jag mig helt otaggad att köra!

#5 2014-01-24 21:55

Discoknekt
Medlem

Eagle skrev:

Jag tycker personligen att Ros är på väg att gå utför. Garanterat legendary drop efter en viss speltid, oavsett vilka kriterier dom har räknat in, speltid, antal dödade monster, antal drop eller vad det nu kan tänkas vara, så är det oavsett en gratis legendary, Legender ska vara legender inte nåt man ska hitta för ofta! och hittar man dom ofta ska dom bra hittas one in a lifetime typ, som crit mempo är i dagsläget, hittat kanske totalt 10 mempos alla utan crit chance, det är jag helt okej för mig, för jag vet att jag kan hitta den om jag spelar mera.

Sen att dom ökar paragon level exp med 6 gånger, tycker jag är dåligt, tycker det ska ta länge, och det kommer att ta länge ändå, men tycker det ska vara ett omöjligt uppdrag att plussa ut alla Paragon points!

I nuläget vet jag inte ens om jag orkar förboka Ros, men som sagt, mina tankar och funderingar är inte mycket värt för någon annan än mig smile och känner jag mig själv rätt så kommer jag sitta kl 00:01 och försöka logga in som besatt ändå när det släpps, råkar ha ledigvecka just då så man får se:P

Fast sen finns det ju de som spelar när tid ges (mig själv inkluderad) och då är det helt enkelt inte roligt att sitta timme ut och timme in utan att få något roligt för det. Och om nu legendaries ska vara bind on account måste man hitta en massa skräp för att kunna rerolla sina bättre items. Som det har varit nu efter F&F-betan har jag kanske 3-4 legendary items som skulle kunna vara upgrades men jag kan helt enkelt inte rerolla dem p.g.a. för dålig droprate.

Sen tycker jag att det ska vara som många säger att det är olika tiers på legendaries. De "dåliga" kan droppas på Normal-Master och sen ökar det gradvis (både item- och stat-mässigt) i Torment. Det bästa av det bästa hittas bara i Torment 6.

Definera gärna vad du menar med "länge" angående leveling. Om det tar flera dagars (~10-20 timmar) speltid för att nå en level kan de lika gärna slopa det tycker jag. Isåfall är det bara en onödig bisyssla man gör när man farmar. "Oj, nu kan jag visst få 5 mer intelligence eller 0,2% mer crit chance".

De måste tilltala den stora massan och förstå att de flesta som spelar inte sitter 8-10 timmar per dag. Det är just de sistnämnda som kommer tycka att det blir för lätt för fort och så kommer det alltid att vara med ett spel som Diablo.

#6 2014-01-24 22:06

Snorfisk
Medlem
Från: Trollhättan
Registrerad: 2012-02-22
BattleTag: stighedvig#2270

Eagle skrev:

Text

Jag kan faktiskt inget annat än att hålla med. Tycker inte om ändringar de gör som inte faller mig i smaken. Det enda som verkligen lockar (men som ser ut att antingen fördröjas eller inte bli av) är "ladders". Men nu då spelet är nära release och inget officiellt uttalande, eller beta, över det så skulle jag tro att de skrotade den idén. Vilket för mig ger mig noll motivation att fortsätta spela, tyvärr.

Hade velat markera min ståndpunkt genom att inte köpa spelet, men kommer vara tvungen då jag vill ha sakerna som följer med i collectors edition till deras andra titlar.

#7 2014-01-24 23:38

perperub
Medlem
Från: Östergötland
Registrerad: 2012-05-07
BattleTag: perperub#2689

Jag har inte betan, men läst att många klagar på för låg monsterdensitet. Trots detta så levlar man alltså snabbare?

#8 2014-01-25 01:46

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Tror de har fixat det nu, eller när jag spelade sist på PTR så verkade det som att iaf. act 3 har "bra" densitet. Men jag har inte testat de andra acterna direkt.

#9 2014-01-25 03:12

perperub
Medlem

Jag gillar tankan på att kunna levla fortare. Jag märker att ju högre Paragon Level jag blir, desto segare tycker jag att blir att fortsätta. Inge vidare roligt att knappt se exp-mätaren röra på sig. För mig kommer det förhoppningsvis göra att spelet håller längre. I och med borttagandet av AH tror jag på att kompensera lite, bl.a. på detta sätt. Tummen upp till konceptet med snabbare levling!

#10 2014-01-25 03:13

perperub
Medlem

Twilice skrev:

Tror de har fixat det nu, eller när jag spelade sist på PTR så verkade det som att iaf. act 3 har "bra" densitet. Men jag har inte testat de andra acterna direkt.

Goda nyheter! Det räcker för mig! smile

#11 2014-01-25 10:24

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Jag har inte spelat verken betan eller nya patchen och håller mig inte jätte uppdaterad heller då jag vill njuta av dom när dom släpps och få en upåfattning av dom då, inte testat igenom en massa och hittat saker på vägen som jag gillar som sen är ändrade eller inte finns med när det släpps.
Så för tilöfället jagar jag praragon och funderar lite drömskt på hur patch/ros kommer bli^^

#12 2014-01-25 11:40

k4rst3n
Skribent

Kan hålla med om att det blir lite väl mycket när utvecklarna måste säga exakt hur saker och ting fungerar för att folk ska bli halvnödja. Många ser det som en bra sak och köper expansionen medans andra kommer strunta i det. Personligen vill jag bara spela och ha kul som jag hade i D3. Skulle det inte vara kul så gör jag som förra gången när det var för svårt, tar ett break på nån månad och kommer tillbaka när de börjat patcha igen.

Allt handlar om vad jag tycker är kul och just nu vill jag bara sitta och gamea hela releaseveckan och riktigt sunka ner mig i Diabloträsket!

#13 2014-01-25 23:46

perperub
Medlem

Apropå att kunna levla snabbare: Läste i en blue tracker att NV-buffarna ska försvinna - stämmer det? Hur blir det med Key Wardens i så fall och deras droprate? Jag kan ha missuppfattat det hela, jag är ruggigt trött just nu.

#14 2014-01-26 00:14

Discoknekt
Medlem

NV är helt borttaget, både på PTR och beta, och för tillfället är det 100% dropchans från Keywardens (i testsyfte) men jag antar det kommer bero på svårighetsgrad senare. 10-100% kanske? Normal, Hard, Expert, Master, Torment 1-2-3-4-5-6.

#15 2014-01-26 23:13

Nightswipe
Medlem
Registrerad: 2012-03-02

Undrar snarare vad dem kommer göra med systemet fram till nästa expansion(efter RoS).

Senast redigerad av Nightswipe (2014-01-26 23:13)

#16 2014-01-26 23:37

Discoknekt
Medlem

Även om det går "sex gånger snabbare" så tvivlar jag på att någon kommer orka leva särskilt långt då utdelningen inte är speciellt bra. Om de ändrar något kan det dock se helt annorlunda ut men i nuläget är det inte många som bryr sig om paragon.

#17 2014-02-11 02:00

k4rst3n
Skribent

Måste säga att efter senaste PTR/Beta patchen så känner man verkligen att man får experience för det man gör jämfört med hur det var innan. Pool of Reflection verkar fungera nu också och det ger en liten extra morot för att hålla sig ifrån att dö.

Edit: Nähmen titta en blåpost, http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/11675697691#4

ZJnVl5M.png

Senast redigerad av k4rst3n (2014-02-11 04:29)

#18 2014-02-11 17:03

ZeNo
Medlem
Registrerad: 2013-01-18
BattleTag: zeno#2450

Discoknekt skrev:

Normal, Hard, Expert, Master, Torment 1-2-3-4-5-6.

Var i den skalan ligger dagens MP10?

#19 2014-02-11 17:29

Discoknekt
Medlem

ZeNo skrev:
Discoknekt skrev:

Normal, Hard, Expert, Master, Torment 1-2-3-4-5-6.

Var i den skalan ligger dagens MP10?

Osäker i nuläget då de gjort lite ändringar i svårighetsgraderna. Jag farmar nu Torment 1 och röjer det mesta utan problem. MP10 kanske ligger nånstans runt Torment 2. Det var ett tag sen jag spelade D3V också dock.

#20 2014-02-11 17:31

Discoknekt
Medlem

k4rst3n skrev:

Måste säga att efter senaste PTR/Beta patchen så känner man verkligen att man får experience för det man gör jämfört med hur det var innan. Pool of Reflection verkar fungera nu också och det ger en liten extra morot för att hålla sig ifrån att dö.

Edit: Nähmen titta en blåpost, http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/11675697691#4

http://i.imgur.com/ZJnVl5M.png

Okej, även om jag läser bluepost blir jag lite fundersam gällande detta. Jag har nu spelat en stund och hittat 4-5 Pools of Reflection. Om jag inte är helt ute och cyklar får man alltså 25% mer XP av monster upp till en viss gräns (märket på XP-baren) och när man nått den gränsen försvinner effekten? Jag har kollat och det händer ingenting på mina XP-stats om man kollar där. Det kanske det inte ska göra heller?

Edit: Kan tillägga att det går ruskigt fort att levla även i RoS nu. Jag har gått från level 121 till 124 på runt 1½ timme. Jag har gjort ca 4-5 hela bounty-clears (alla 5 per akt) och 2 rifts på Torment 1.

Senast redigerad av Discoknekt (2014-02-11 17:33)

#21 2014-02-11 17:59

k4rst3n
Skribent

Yesbox Discoknekt, den ger 25% mer XP per monster men upp till bonus poolen du har. Hittar man flera pools så får man inte mer % utan taket höjs, med andra ord har du 25% en längre tid.

#22 2014-02-11 18:33

perperub
Medlem

Detta med levlandet låter ju grymt lovande! Jag börjar bli riktigt peppad på RoS nu!

#23 2014-02-11 18:57

Discoknekt
Medlem

k4rst3n skrev:

Yesbox Discoknekt, den ger 25% mer XP per monster men upp till bonus poolen du har. Hittar man flera pools så får man inte mer % utan taket höjs, med andra ord har du 25% en längre tid.

Jo, har märkt det nu när jag kört lite mer och testat lite. Vet inte om det är en bug eller om det är medvetet att det inte ändras på "pappret" när man kollar sina stats. För där ändras inget så vitt jag kan se. Gillar tillägget starkt dock! Känns lite som när man hittade Gloves of Worship första gången och man var livrädd för att dö och forlora alla shrine-effekter. big_smile

Edit: Level 126, snart 127 nu förresten. Det går undan!

Senast redigerad av Discoknekt (2014-02-11 18:58)

#24 2014-02-11 19:28

k4rst3n
Skribent

Yeah, märks att de ökat XPn, kört kanske 90 min och nästan en hel level redan vid p160+