Du är inte inloggad.

#1 2013-09-17 21:37

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Auktionshuset tas bort ur Diablo 3

Blizzard meddelar att man har beslutat sig för att stänga ner de båda auktionshusen i Diablo 3. Man hänvisar till att de underminerar spelets mest fundamentala grunder, dvs jakten på föremål. Det exakta datumet för nedstängningen är satt till 18 mars 2014 vilket kan tolkas som att expansionen Reaper of Souls inte kommer att släppas innan dess. Vad tycker du om beslutet att ta bort AH? Kommer du sakna möjligheten att shoppa eller föredrar du att hitta dina föremål på egen hand?

#2 2013-09-17 21:39

Snorfisk
Medlem
Från: Trollhättan
Registrerad: 2012-02-22
BattleTag: stighedvig#2270

Re: Auktionshuset tas bort ur Diablo 3

Vågad gissning är att RoS släpps efter(samtidigt?) den 18:e mars.

#3 2013-09-17 21:41

Slappy
Hedersmedlem
Registrerad: 2011-10-21

SO
MUCH
WIN

(japp jag lever fortfarande tongue)

#4 2013-09-17 21:42

kajan
Admin
Hemsida

Jag säger som Magnus Härenstam i Jeopardy. Välkommen in i spelet, Slappy.

#5 2013-09-17 21:49

Slappy
Hedersmedlem

kajan skrev:

Jag säger som Magnus Härenstam i Jeopardy. Välkommen in i spelet, Slappy.

Fast jag lämnade ju aldrig tongue fan va gött att bli av med AH, kan dom nu bara piska på expansionen så blir jag ännu gladare ^^, frågan är om man inte skall ta datumet som AH stängs ner som expansionens release date, det verkar rätt så logiskt då dom måste ändra om gamefiles nått så kopiöst mycket för det.

#6 2013-09-17 21:51

kajan
Admin
Hemsida

Det känns föga troligt att expansionen släpps INNAN nedstängningen av AH. 18 mars är en tisdag och Blizzard är sedan tidigare kända för att släppa sina spel på just tisdagar.

Om de upprepar samma mönster som inför releasen av Diablo 3 lär betan komma innan jul.

#7 2013-09-17 22:07

Slappy
Hedersmedlem

kajan skrev:

Det känns föga troligt att expansionen släpps INNAN nedstängningen av AH. 18 mars är en tisdag och Blizzard är sedan tidigare kända för att släppa sina spel på just tisdagar.

Om de upprepar samma mönster som inför releasen av Diablo 3 lär betan komma innan jul.

Ja att den skulle släppas innan nedstängningen lär inte hända, faktum är att du måste i princip skriva om gamefiles på nytt för att få bort AH vilket skulle innebära att dom måste i så fall släppa en massiv patch vilket visserligen borde göras, frågan är bara om dom kommer att ta bort det med patchens hjälp eller genom expansionen.

#8 2013-09-17 22:11

toto
Medlem
Från: Dalarna
Registrerad: 2012-06-24
BattleTag: Huruk#2451

Viserligen blev jag van vid AH, men det gör mig inte så mycket om det försvinner. Det enda som kanske blir tråkigt, är att man kanske måste plocka upp varenda pinaler från backe för att eventuel krafta nåt. Var enklare att köpa grejer smile ... men men...

Efter ca 2100 spelande timmar har jag fortfarande inte hittat nåt bättre item än dom hag har på mig...... Så nu hoppas jag verkligen med borttagande av AH att jag kommer hitta bra o bättre item.... det är ett måste smile

#9 2013-09-17 22:15

Slappy
Hedersmedlem

toto skrev:

Viserligen blev jag van vid AH, men det gör mig inte så mycket om det försvinner. Det enda som kanske blir tråkigt, är att man kanske måste plocka upp varenda pinaler från backe för att eventuel krafta nåt. Var enklare att köpa grejer smile ... men men...

Efter ca 2100 spelande timmar har jag fortfarande inte hittat nåt bättre item än dom hag har på mig...... Så nu hoppas jag verkligen med borttagande av AH att jag kommer hitta bra o bättre item.... det är ett måste smile

Med loot 2.0 så är det nog inga problem, ännu mindre problem blir det när mysticen kommer in i spelet med så man kan reforga statsen.

#10 2013-09-17 22:15

Alias-Patteras
Medlem
Registrerad: 2012-03-01

För spelet är de sjukt och bra roligt att ah försvinner tycker jag.  Blir mer old school igen:-)
Dock lite segt att veta vad man ska göra med allt guld.  Jag är rätt rik.
Har jobbat ihop guld och lagt mycket tid på det. Men de får man väl crafta bort om inte annat.
Men blizz kanske hittar på nå annat för folk me mycke gold vem vet.
Men ett rejält steg för att spelet ska bli hållbart på sikt iaf:-):-).

#11 2013-09-17 22:31

Mirago
Medlem
Registrerad: 2011-11-21

De känns otroligt skönt! Dessutom kommer ladders också vilket jag ser fram emot. Nu börjar RoS känna igen sig som D2/lod smile.  Jag tror många spelare kommer att komma tillbaks med de här annonseringen.

#12 2013-09-17 22:48

Niacus
Medlem
Registrerad: 2013-07-15
BattleTag: Niacus#2659

Fan vad taggad man blev nu.
Oldschool känslan är tillbaka. Grinda och farma och faktiskt få nått för det big_smile

Längtar!!

#13 2013-09-17 23:07

Slappy
Hedersmedlem

Alias-Patteras skrev:

För spelet är de sjukt och bra roligt att ah försvinner tycker jag.  Blir mer old school igen:-)
Har jobbat ihop guld och lagt mycket tid på det. Men de får man väl crafta bort om inte annat.
Men blizz kanske hittar på nå annat för folk me mycke gold vem vet.
Men ett rejält steg för att spelet ska bli hållbart på sikt iaf:-):-).

Sålde precis av allt mitt på d2jsp då jag kan använda forum guldet där i andra spel eller när RoS kommer ut.

#14 2013-09-17 23:40

Mok
Moderator
Från: Göteborg änna!
Registrerad: 2012-09-25
BattleTag: IrieMoK#2623
Hemsida

Oj vilken nyhet! RoS kommer göra
så sjukt mycket nytta för oss d3 spelare. Det känns som det koller bli precis som jag drömt om att det skulle vart vid start. Dock tror jag att handeln kommer finnas kvar om dom inte inför bta på alla end game grejer du hittar. Men gött hur som helst att man inte kommer
Vakna lite bakis och insett man fylle köpt något på rmah för på tok för mycket pengar.
Att veta att lättadste sättet att hitta uppgrades är att spela kommer va en sjuk lättnad.

#15 2013-09-17 23:58

DrKeps
Moderator
Registrerad: 2013-08-21
BattleTag: DrKeps#2123

Alias-Patteras skrev:

Jag gjorde tvärt om. Jag hade typ 7€ på mitt B-netkonto och började med att köpa 100 millar guld. Kostade typ ingenting, och priserna tycks falla hårt smile

#16 2013-09-18 00:23

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Priserna ökar ju hårt tongue

#17 2013-09-18 01:02

Lierox
Medlem
Från: Västervik
Registrerad: 2012-02-19
BattleTag: Lierox#2292

Synd bara att det är för sent för min del... Ah förstörde hela Diablo III upplevelsen för mig .. Man blev för fokuserad på att ha bra gear, och att gearen bara var ett kreditkort runt hörnet var för mig helt sjukt.
Jag höll mig kvar ganska länge med selffound, men till slut blev det löjligt vilka fördelar man kunde skaffa sig för bara nån hundralapp.
Hoppas bara dom håller det här nu, då kanske expansion kan väcka nytt liv i diablo serien, iafl för mig.

Senast redigerad av Lierox (2013-09-18 02:34)

#18 2013-09-18 01:03

Connyb
Medlem
Registrerad: 2012-03-17
BattleTag: lastone#2664

Jag får väl säga att det blir jobbigt för mig att spela utan AH, med tanke på min ringa speltid är jag starkt beroende av att AH finns. Så för mig blir det konstigt nog: adjö till Diablo.

#19 2013-09-18 03:47

Yijiru
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-02-17

Glorious!

#20 2013-09-18 07:18

toto
Medlem
Från: Dalarna
Registrerad: 2012-06-24
BattleTag: Huruk#2451

... egentligen är jag både sur och glad... när jag tänker efter.

Sur, för att Blizzard tvungna det oss av att köpa på AH om man ville ha bättre items.

Glad, för att dom erkände på video klipet att tack vore AH fick man sällan eller aldrig bättre item. Och att nu var det bättre att "play to win" än "pay to win"

Och det svaret jag fick på mailet jag skickade dom var skit "RANDOM".. skit, skit var det

toto skrev:

Vart trött o på dåligt humör... så jag skrev till Blizzard (google translate)

Hi
I've played Diablo 3 since it came out, and now I have played 1271 hours.
I do not understand what I'm doing wrong, because during those 1271 hours, I
have NEVER and say NEVER got anything item that was better than what I'm
wearing, between level 40-60.
But what is strange, is that you can buy better item on the AH than what I
wear.
Where did the people got their items ... drop.?? ... no I do not think so
Why should others get and not me ... after 1271 hours
Or am I unlucky?, No, I do not think so either.
I think you deceive us, to force us to buy from AH.
I think it's time that you change the strategy, otherwise the risk is that I
will stop playing, and many others.

Huruk#2451

---------------------------------------------------------------------------------------------

Hello Huruk,

Thank you for your ticket regarding the items in Diablo III.

I am sorry for your experience and can only tell you that it is random how items drops in the game and many many good items drop all the time, you may unfortunately just be unlucky.

For your concern please don't hesitate to use our forums.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/

I hope this meets your request and that you will enjoy the game and should you have further questions please do not hesitate to contact us again.

Best regards,

Bo M.
Customer Services
Blizzard Entertainment Europe
http://eu.blizzard.com/support

----------------------------------------------------------------------------------------

Random!!
Do you take me for an idiot or what!!??

------------------------------------------------------------------------------------------

Greetings ,

You are receiving this message in response to the help petition which you submitted regarding Diablo 3 items and their stats.

Thank you for your ticket, I apologize we were unable to meet you ingame to discuss this. And I hope you are well and good.

I can only beg your forgiveness for the last response sent to you. It seems the last Game Master forgot to attach part of his message to it, and so you only got a partial reply. Rest assured he will be hanging upside down in our basement dungeons shortly over this.

I have investigated this for you and can confirm there is nothing wrong with the D3 loot or item system. When an item drops, all its stats are randomly selected. As this is purely random, you can get strange or useless items, or on rare occasions perfect stats. However perfect stats are very rare, and so you may only find a few.
And with randomness it is possible not to get a perfect stat weapon for a million years! Or even get perfect stat items a million times in a row. Random is random, after all.

If you think it is unfair may I advise you post on our Forums at http://eu.battle.net/d3/en/ about it. We welcome any changes or feedback regarding it.

I hope this helps explain the situation, that you get a few perfect stat weapons soon, that you continue to enjoy the game, and have an excellent weekend and upcoming holiday period.

Regards,
Game Master 'Murloc Wrestling Champ 2012' Cruzzidax
English Game Master Team
Blizzard Europe

Our In-Game Knowledge Base is updated regularly with hot topics and current known issues. It's a great resource for players, with answers to many common questions. You can access the Knowledge Base by pressing the red question mark icon in your action bar.

----------------------------------------------------------------------------------------
Få se om jag orkar spela 1 miljon år..... jag tror jag kommer att ledsna innan roll

Skickades den 23 december 2012
http://www.svenskadiablo.se/forum/viewtopic.php?id=3737

#21 2013-09-18 08:08

kiny
Medlem
Från: Borås
Registrerad: 2011-10-26
BattleTag: Skåpet#2720

Det här ger mig bra vibbar. Undrar dock vad detta kommer få för effekt på trade chat mm. De borde kanske se över det också. För min del får det gärna finnas möjlighet att byta saker in game som på den gamla goda tiden. Tyvärr minns jag med avsmak hur osmidigt det vara att tradea i D2LOD. Eller de kanske har som målsättning att helt avskaffa handel mellan spelare?

#22 2013-09-18 09:13

nagflar
Medlem
Registrerad: 2012-02-17
BattleTag: Nagflar#2576

JAAAA!
Vilken jävla nyhet!
Jag hoppades verkligen på att Blizzard skulle ta bort AH men trodde aldrig i livet att dom verkligen skulle göra det smile Nu kryper den gamla D2 känslan upp i magen!
Känns ju som expansionen kommer bli ett helt nytt spel (eller som diablo 3 borde varit från början)..

Vad ska man göra med allt sitt guld? Tror ni man kommer behöva mycket guld i exp? crafting mm?

Oj vad taggaad jag blev nu hehe

#23 2013-09-18 09:45

tokdum
Medlem
Från: stockholm
Registrerad: 2013-01-25
BattleTag: tokdum#2911

Fantastisk nyhet tillsammans med ladders, spelet kommer kännas helt nytt (eller gammalt om man är LoD-nostalgiker). Tror klaner kommer bli stort då det ger en naturlig trade också. Riktigt nice.

#24 2013-09-18 10:04

Snorfisk
Medlem
Från: Trollhättan
Registrerad: 2012-02-22
BattleTag: stighedvig#2270

Connyb skrev:

Jag får väl säga att det blir jobbigt för mig att spela utan AH, med tanke på min ringa speltid är jag starkt beroende av att AH finns. Så för mig blir det konstigt nog: adjö till Diablo.

I och med loot 2.0 skulle jag säga mer att nu har du mer tid att spela spelet och mindre tid att sitta och kolla på saker i en auktionssimulator.

#25 2013-09-18 10:22

Zantor
Medlem
Från: Skåne
Registrerad: 2013-04-07
BattleTag: ZantorSwed#2307

Skönt, har aldrig gillat AH, det har varit ett ont måste..... men nu får man väl passa på..eller kommer priserna höjas...?