Du är inte inloggad.

#1 2013-08-26 21:21

Jakan
Medlem
Registrerad: 2012-03-12

Förvirrad av attackspeed på dw barb

Hejsan,

En snabb fundering från nån som köpte D3 vid release men la ner ganska omgående, men har nu börjat leta mig tillbaka. Hur som helst. Jag siktar på 2.15 atackspeed, vilket jag uppnår, tror jag.

Det är nämligen så att när jag sätter på mig mina vapen ändras den attackspeed man ser under detaljerad info beroende på vilket av mina 1h ja tar på mig sist. Om ja tex eq min 1h i main först sen min 1h i offhand står det 2.20 attackspeed, och gör jag tvärtom och börjar med offhand och sedan sätter mainhand står det 2.05 eller nått. Alltså samma vapen på barbaren, men beroende på vilket jag eq sist påverkas vilken attackspeed som står under detaljerad info.

Varför är det så?

Om det har betydelse är min mainhand ett rare 1h och min offhand ett echoing fury, ja kan byta plats på dom med, alltså switcha vilken som är i offhand/mainhand, så länge ja sätter min echo sist är attackspeed 2.20 och om ja sätter rare 1h är den 2.05.

Senast redigerad av Jakan (2013-08-26 21:22)

#2 2013-08-26 21:22

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Re: Förvirrad av attackspeed på dw barb

Jag flyttar tråden till forumet för "Barbarian" och låter barbarexperterna svara.

#3 2013-08-26 22:17

Jakan
Medlem
Registrerad: 2012-03-12

kajan skrev:

Jag flyttar tråden till forumet för "Barbarian" och låter barbarexperterna svara.

Ah, schysst, självklart lyckades man stoppa tråden fel. oO

#4 2013-08-27 05:49

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Behöver ju inte vara en barbar tråd när det handlar om dual wield, demon hunter kan också dual wielda tongue

Men i alla fall är det så att din attackspeed alterneras mellan vilket vapen som du slår med just nu. Så det bör inte spela någon roll för din attackspeed vilket vapen du har i din main-hand eller off-hand. Däremot vet jag att vissa spells (osäker på vissa) är beroende på din main-hand skada, så jag sätter det vapnet som slår hårdast i min main-hand.