Du är inte inloggad.

#1 2013-07-02 21:49

Thukk
Medlem
Registrerad: 2011-11-30
BattleTag: Thukk#1199

Thukk's guide för WW/HOTA-barb 1.0.8

VIKTIGT!

Denna build funkar inte så bra i PTR/RoS pga stora förändringar i hur life leech och Barbarian skills fungerar.

Förord

Hej, här kommer mina tankar och idéer som jag snott från massa annat folk om vilka skills/gear man skall använda.

Förkortningar:

AH - Auction House
APS - Attacks Per Second
CC - Critical Hit Chance
CHD - Critical Hit Damage
IAS - Increased Attack Speed
IK - Immortal King's set
AR - All Resistance
EF - Echoing Fury
Mempo - Mempo of Twilight
MS - Movement Speed.
LoH - Life on Hit
LS - Life Steal

Active Skills:

Cleave/Reaping Swing - Använder denna som fury generator istället för Bash/Instigation dels för att jag ogillar knockbacken på Bash samt att oftast när jag behöver fury så finns ett pack med mobs till hands så att jag på en sving får en hel fury-bubbla.

Whirlwind/Hurricane - Utan denna blir det inte mycket till WW-barb.

Battle Rage/Into the Fray - DPS-boost och att runan göra att vi kan vara i Berserk-form i oändlighet.

Wrath of the Berserker/Thrive on Chaos - Berserk är en helt underbar skill som man i mitt tycke måste ha. Vem vill inte vara immun mot knockback, freeze, jail osv. Dessutom så ökar den både DPS och survivability. Runan gör så att vi kan vara i Berserk-form permanent tack vare Battle Rage och dess runa (viktigt att ha nog med CC).

Sprint/Run Like the Wind - Det är här vi får mycket av vår DPS. Crittar inte speciellt högt men ofta vilket resulterar i massiv skada. (Beroende av APS)

Hammer of the Ancients/Smash - Använder denna mot singel-targets så att de går ner lite fortare. WW/Sprint är inte alls effektivt i de situationerna.

(Warcry/Impunity) - Har man svårt att överleva kan jag rekommendera att ni byter HOTA mot denna skill-run- kombination vilket resulterar i en fin 20%-boost till både Armor och AR.

Passive Skills:

Bloodthirst - Ger oss 3% LS vilket öppnar för större valmöjligheter när det gäller gear.
Ruthless - 5% CC och 50% CHD vad finns det inte att gilla?
Weapons Master - Mer skada till folket smile

Brawler - Har man nog med LS från vapen kan man ersätta Bloodthirst med denna för extra damage.
Nerves of Steel/Tough as Nails - Har man svårt med survivability är detta två skills att kolla på.

Stats:

Strength - Detta är vår main-stat ökar vår skada med en ganska duktigt summa. Ger även Armor. Vilket gör att vi vill ha den så hög som möjligt.
Vitality - Har ingen bestämd siffra som vi skall sikta på här utan det man skall sikta på är att ha minst 40,000 HP. Kan fungera med mindre om man är modig och har mycket LS och AR
AR - All resistance skulle rekommendera att man siktar på 400+ för att inte göra det så svårt för en själv. Om man har två delar i IK-settet så får man 60 bonus resistance.
CC - Här skulle jag nog rekommendera att man försöker att nå 45% för att kunna hålla uppe berserk så länge som möjligt.
CHD - Ju mer desto bättre. Men se upp med CHD på vapen dock. Kan vara värt att gå ner något snäpp i CHD för att få ett vapen med högre bas DPS.
LS - Här skulle jag väl rekommendera att man hamnar någonstans runt ~5-5.5% inkl. Bloodthirst.

Gear:

Head:

Mempo of Twiligt - är den hjälm som ger oss mest skada och survivability. Skulle inte använda en Mempo utan CC dock. Och med CC så är de hemskt dyra.
Andariels Visage - en mycket underskattad hjälm i mitt tycke. Det man skall leta efter är en som har 220+ STR, 9% IAS och VIT om det får plats i budgeten.
Immortal King's Triumph - här vill man gärna att den extra rollen på hjälmen skall vara STR eller VIT vilket av dem man nu behöver, sockas med Ruby för bonus-% EXP eller Amethyst för Bonus-% Life.

Shoulders:

Archon Spaulders of Strength/Vitality - Craftade shoulders som är de bästa i spelet. Kan vara hur billigt som helst eller hur dyrt som helst beroende på om man har tur eller inte.
Vile Wards - finns från vädligt billiga till väldigt dyra. Men eftersom de flesta craftar shoulders nu så brukar man kunna göra några fynd.

Torso:

Immortal King's Eternal Reign - Ännu en del i Immortal King's Legend settet. Blir rätt kostsamma när man letar efter dem med 200+ VIT.
Tal Rasha's Relentless Pursuit - Om man tycker att man har för lite IAS.
Tyrael's Might - Med 3 sockets, denna armor har även 12% MS vilket kan vara bra för att komma upp i de 24% MS som de flesta vill uppnå.

Wrists:

Razorspikes of Strength/Vitality - Craftade wrist se kommentar om craftade gloves.
Lacuni Prowlers - De kommer med extra IAS samt MS vilket gör att dem till intressanta alternativ kan vara väldigt kostsamma om man vill ha med STR och hög CC.
Strongarm Bracers - De har %life och 4.5%CC som standard vilket är det som gör dem intressanta för oss, de har även hög armor vilket inte är helt ointressant om man vill överleva.

Hands:

Immortal King's Irons - Väldigt dyra om man vill ha dem med så kallad "triforce/trifecta" vilket innenär att de har IAS/CC/CHD på en och samma item. Använde själv ett par av dessa med ~180STR, 9.5% CC och 50% CHD tills jag var Paragon Level 85 tror jag.
Archon Gauntlets of Strength/Vitality - Craftade wrist se kommentar om craftade gloves.

Waist:

The Witching Hour - Bästa bältet i spelet, nästan alla har detta bälte oavsett klass de spelar. Barbs har dock fördelen att Witching Hour kan rolla med över 200 STR.
Immortal King's Tribal Binding - Bra billigt bälte om man inte har råd med Witching Hour eller behöver mer AR eller LS

Legs:

Inna's Temperance - Ännu ett item nästan alla spelar med oavsett klass. Går att få rätt billigt man man bara tar ett par med STR, vill man ha STR/VIT på dem börjar det kosta massa pengar. Vill man inte ha Inna's Temperance så finns det två alternativ jag skulle rekommendera men då får man leta MS någon annan stans.
Depthdiggers - Byxor som ger oss extra STR samt AR. Kan även rolla med 2 sockets.
Blackthorne's Jousting Mail - Kan rolla med dubbla sockets samt att de har LoH och %Life.

Feet:

Ice Climbers - Boots som kan ha det mesta man kan önska. Hög STR, VIT, AR och Life% samt socket. Dock kan de bli dyra om man vill ha dem med MS. Så ett alternativ kan vara att ha Inna's Temperance och Tyreal's Might/Lacuni Bracers för att komma upp i 24% MS.
Zunimassa's Journey - Legacy boots med + damage och IAS kostar dock oftast en förmögenhet om någon inte har knappat fel när de lade upp dem på AH.
Zunimassa's Trail - Anledningen till att dessa finns med här är att de ger extra 7-8% Poison Damage vilket kan generera en massa extra skada (förutsättning för att detta skall vara värt det är att du inte har någon elemental damage på ditt/dina vapen).
Immortal King's Stride - Garanterad STR/VIT/AR på dessa så man kan inte bortse från dem. Går att hitta riktigt billigt.

Weapons:

Echoing Fury - Fantastisk liten hammare, ultimata är att en med STR/CHD/Socket samt hög DPS, dessa kostar dock mer än vad de flesta har budget till. Jag hade en med ca 1210DPS STR/VIT/Socket tills jag tog mig till Paragon level 100.

Andra 1-handare - Här brukar jag rekommendera att man har ett vapen med LS för att göra livet lite enklare. Andra stats att leta efter här är som vanligt STR/VIT/CHD. Bästa vore STR/VIT/LS/CHD/Socket men då börjar priset sticka iväg igenn om man vill ha ett vapen med hög DPS. Man får hela tiden göra prioriteringar. Länk till min yxa

Skorn - Bästa två-handaren som finns. Inget vapen jag gillar dock, alldeles för långsamt för min smak men om man gillar Skorn så för all del. Om ni får tag på en med hög LS dessutom så kan ni skrota Bloodthirst som passiv skill. Dessutom brukar en Skorn i slutändan vara billigare än två hyfsade 1-handare.

Jewelry

Amulet of Strength - Helt sjuk liten pryl. Dock känns det ibland som att man måste rolla 234907105750375021st innan man får en bra. Eller så kan man göra som "Einar" rolla en näst in till perfekt triforce/trifecta på första rollen och sedan sluta spela D3 efter några dagar.
Sedan vet jag inte om det finns några legendary amuletter att rekommendera, men om jag måste så är det väl Mara's Kaleidoscope eller Ouroboros

Och när det gäller ringar så är det rares som gäller, det man vill ha på dem är: Average Damage/IAS/CC/CHD/STR/VIT/AR/SOCKET allt får inte plats på en ring men som vanligt får man väga mot sin övriga gear. Andra ringar värda att nämna är Hellfire Ring som kan bli helt sjuk om man får till triforce/trifecta-rollen. Stone of Jordan jäkligt bra att ha att switcha med när man möter elite-pack. Unity billiga nu för tiden om man är ute efter en ren DPS-ring.

Är det något ni undrar över så är det bara att fråga antingen här eller på streamen.

Senast redigerad av Thukk (2014-02-09 17:02)

#2 2013-07-03 00:10

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Re: Thukk's guide för WW/HOTA-barb 1.0.8

Awsome!

#3 2013-07-03 01:01

anxiety
Medlem
Registrerad: 2012-02-18
Hemsida

Bra skrivet Thukk! smile

Ska försöka få upp något liknande för DH. Har ett par builds jag gärna delar med mig av.

#4 2013-07-03 14:34

Connyb
Medlem
Registrerad: 2012-03-17
BattleTag: lastone#2664

Tack så mycket. smile
Ska damma av min Baba och köra den rätt, tydligen.

#5 2013-07-03 15:34

Tocks
Medlem
Registrerad: 2012-02-23
BattleTag: Tocks#2317

Fint inlägg Thukk!

Jag har själv aldrig provat WW-barb utan bara kört med speccs jag snickrat ihop själv.

Det kanske vore kul att prova, nu är det så att jag kör med en hyfsat vettig Skorn och tänkte prova den även till WW-speccen. Något speciellt jag bordet tänka på för en 2hands WW-specc?

#6 2013-07-03 20:33

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Twilice#2612

Att du behöver manuelt spendera fury mer än vad whirlwind gör ifall du vill ha perma wrath (den räknar inte på fury som du fått när du har max fury redan). Så använd några fury generators även fast de redan är i effekt.

#7 2013-07-04 13:21

Garage
Medlem
Registrerad: 2012-11-10
BattleTag: Garage#2106

Bra guide!

#8 2013-07-04 19:42

Dajken
Medlem
Från: Västmanland
Registrerad: 2012-10-21
BattleTag: Dajken#2354
Hemsida

Mycket bra

#9 2013-07-04 19:47

Thukk
Medlem

Tackar smile Nu är guiden även uppdaterad med länkar och Amu/ring-sektion.

#10 2013-07-05 14:06

anxiety
Medlem
Registrerad: 2012-02-18
Hemsida

"Eller så kan man göra som "Einar" rolla en näst in till perfekt triforce/trifecta på första rollen och sedan sluta spela D3 efter några dagar."

Hahaha! big_smile Ibland har man tur.. För mig tog det säkert 2k crafts innan jag fick min triforce amu och ändå är jag inte nöjd med den.

#11 2013-07-05 14:19

Thukk
Medlem

azerate skrev:

"Eller så kan man göra som "Einar" rolla en näst in till perfekt triforce/trifecta på första rollen och sedan sluta spela D3 efter några dagar."

Hahaha! big_smile Ibland har man tur.. För mig tog det säkert 2k crafts innan jag fick min triforce amu och ändå är jag inte nöjd med den.

Jo fick ju upgrade på min amu här om dagen efter typ ~1K crafts. Skulle bara haft en 8-9% IAS på den också.

#12 2013-11-27 11:23

toto
Medlem
Från: Dalarna
Registrerad: 2012-06-24
BattleTag: Huruk#2451

Bra att jag såg denna smile

Kan nån säga vad PH på RoS items står för ?

Edit:
Fast jag ser nu att det är ändå fel tråd

Senast redigerad av toto (2013-11-27 11:25)

#13 2013-11-27 11:27

Thukk
Medlem

toto skrev:

Edit:

Tror det är när itemet är droppat för ditt account. Törs inte säga säkert dock.

#14 2013-11-27 13:17

Discoknekt
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2012-03-07
BattleTag: Discoknekt#2627

toto skrev:

Edit:

PH är place holder, antar att de inte lagt in nån design på just de grejerna. För tillfället rockar jag en sköld som är helt rosa och utan texturer! big_smile

#15 2014-01-17 00:30

perperub
Medlem
Från: Östergötland
Registrerad: 2012-05-07
BattleTag: perperub#2689

Tack för en mycket informativ och grundlig guide! Perfekt för bl.a. mig som ny på babbe smile

Pär

#16 2014-01-29 20:47

Thukk
Medlem

perperub skrev:

Tack för en mycket informativ och grundlig guide! Perfekt för bl.a. mig som ny på babbe smile

Pär

Det var så lite så. Dock kommer denna guide inte fungera speciellt bra för RoS. Får se vad som kommer istället, ska försöka lägga lite energi på PTRen och se vad som fungerar där.