Du är inte inloggad.

#1 2012-12-15 02:30

Atom
Medlem
Från: Mellerud
Registrerad: 2012-09-13
BattleTag: atom#2470

Test av effektiv DPS

Tjohej!

Har provat lite WKL (won khim lau) ikväll och jag är imponerad av resultaten. Tog en testrunda mot ghom på MP5 bara för att testa den effektiva skadan man faktiskt gör och om jag räknat korrekt så levererade jag strax över 2.8 miljoner dps med min orginalbuild.

Körde följande skills:
BF - faith in the light
BOH - blazing wrath
SW - cyclone
MoC - Overawe

Passiva:
OWE
STI
BOY

Laddade upp klippet som olistad på Youtube ifall ni skulle vara intresserade att kolla upp,
http://www.youtube.com/watch?v=yIPqNPzw … e=youtu.be

Beskrivning:
Just wanted to test my effective damage per second, with my original build! No SoJ or combination strike or anything like that is used in this video.
25.7 million hp / 9.10 which is 2.8 million DPS if my calculations are correct..

#2 2012-12-15 03:46

Thora
Medlem
Registrerad: 2012-02-19

Re: Test av effektiv DPS

Ge mig mer!
Jag saknar theory crafting, höll på med mycket sånt i WoW (elitistjerks.com).
Vad låg din effektiva DPS på innan du bytte till WKL? Vad är det för skillnad i stats? smile

#3 2012-12-15 10:20

slurg
Medlem
Från: kungsbacka
Registrerad: 2012-11-01
BattleTag: slurg#2486

Lite avundsjuk på ditt gear wink

#4 2012-12-16 00:35

Atom
Medlem
Från: Mellerud
Registrerad: 2012-09-13
BattleTag: atom#2470

Thora skrev:

Ge mig mer!
Jag saknar theory crafting, höll på med mycket sånt i WoW (elitistjerks.com).
Vad låg din effektiva DPS på innan du bytte till WKL? Vad är det för skillnad i stats? smile

Om jag skiftar till min andra offhand så ökar jag min DPS med 21k på papperet. Dock så minskade min effektiva dps med 400k dps på ett ghom-run.

Så här ser ju dock verkligheten ut om man tar med den procentuella ökningen till FoT och SW med min WKL,

Obuffad dps med WKL hamnar på 232k +30% = 302k DPS
Obuffad dps med mitt spear hamnar på 253k

Den stora nackdelen är dock att jag måste dra ner inventory och checka details på vilket vapen som är aktiv innan jag poppar SW - Detta då SW baseras på grund-damagen för de vapnet som är aktiv när man aktiverar SW.
WKL har en mycket lägre min/max damage om man jämför med min andra offhand som har runt 700/1200 i min/max damage.

Efter en lång tids spelande så tror jag dock inte att man förlorar på längden även om man råkar poppa SW mot WKL då jag faktiskt märker av att jag producerar en hel del mer cyclones tack vare den ökade AS som jag får från WKL kontra en tung spear, mace eller liknande.

slurg skrev:

Lite avundsjuk på ditt gear wink

Jag tar den som en komplimang! Tackar wink

Senast redigerad av Atom (2012-12-16 00:43)