Du är inte inloggad.

#1 2012-09-26 08:58

Naknut
Skribent
Från: Stockholm
Registrerad: 2012-01-22
BattleTag: Naknut#2513

Någon som spelar MoP?

Hej hej!

Är det någon som spelar Mists of Pandaria nu? Vilken server spelar ni på? Själv spelar jag på Xavius men jag funderar på att migga till en server med lite mer folk på så man kan få ihop ett litet Rated Battlegrounds team. smile

#2 2012-09-27 11:01

kajan
Admin
Registrerad: 2011-10-16
Hemsida

Re: Någon som spelar MoP?

Vad kan Blizzard göra för att förbättra spelet inför NÄSTA expansion? Världens bästa gamer sitter på ett förvånadsvärt bra svar.

#3 2012-10-19 19:45

anxiety
Medlem
Registrerad: 2012-02-18
Hemsida

Jag har polare som börjat lira det som tjatar på mig att jag ska börja. Vad tycker ni om spelet so far, är det något att ha?

#4 2012-10-22 10:03

Biteme
Medlem
Från: Linköping
Registrerad: 2011-10-28
BattleTag: Biteme#2686

Jag spelar

MoP är klart bättre än Cataclysm. (iofs hade de kunnat släppa precis vad som helst och göra det bättre) Det påminner ganska mycket om WotLK, med en ny kontinent och så. Det är mycket mer fokus på konflikten mellan alliance och horde, det finns ingen "huvudstad", det finns ingen "slut-boss" som de tidigare expansionerna har haft, utan allt är mer fokuserat på att du som spelare ska vara ute i världen och bidra, istället för att sitta i en stad och vänta på en instans/arena kö.

Som vanligt när det gäller första säsongen  av arena i en ny expansion så är PvP helt paj. Saker är inte testade tillräckligt, och vissa klasser är sjukt OP. Att MMR inte resetades gör inte saken bättre heller.

PvE mässigt är instanserna inte överdrivet svåra, och för raids finns en Raid-finder som är rätt lätt. "vanliga" raids, verkar vara rätt bra tweakat, (har inte lirat det själv än, men den generella uppfattningen verkar vara så) och hard modes är ju hard modes.

Blizz har ju introducerat Pet battles (pokemon), och det är sjukt kul. Beroendefaktorn för denna del av spelet är väldigt hög.

I det stora hela tycker jag att MoP är klart bättre än något de gjort i WoW sen WotLK. Det finns _otroligt_ mycket att göra, så det är ingen fara att normalt folk (sådana som inte spelar 20h om dagen) får slut på saker att göra på ett tag.
Det är väl värt att spela, om man har lirat WoW tidigare.

#5 2012-10-23 14:26

Biteme
Medlem
Från: Linköping
Registrerad: 2011-10-28
BattleTag: Biteme#2686

För övrigt lirar jag Alliance på EU-Frostmane, bara att lägga till Biteme (min hunter som jag oftast är online på) om ni vill snacka lite skit eller köra lite. Är rätt casual så mina tider online varierar rätt mycket.

eller lägga till min BattleTag, om nu WoW har stöd för det smile

#6 2012-11-11 23:53

Gurky
Medlem
Registrerad: 2012-02-27
BattleTag: Delita#2853

Spelar men har tröttnat helt på det så är bara online när det är raids, men ska väl ta och unsubba snart. Är nog den sämsta expansionen hitills (även om vissa saker har förbättrats).