Du är inte inloggad.

#1 2012-06-11 22:35

Swampthing
Medlem
Registrerad: 2012-06-06

Uppdatera reglerna?

Ja, bara ett litet förslag då det inte tydligt framgår i reglerna att som ett officiellt forum så är inte någon typ av exploit är tillåten, varken beskrivande eller direkt länkat till just någon sorts exploit.

bara mina 5 cents.

#2 2012-06-11 22:49

Swesent
Medlem
Från: Hudiksvall
Registrerad: 2011-12-08

Re: Uppdatera reglerna?

Swampthing skrev:

Ja, bara ett litet förslag då det inte tydligt framgår i reglerna att som ett officiellt forum så är inte någon typ av exploit är tillåten, varken beskrivande eller direkt länkat till just någon sorts exploit.

Du har ju punkt #3 som vidrör just detta;

regler skrev:

...dvs, inget warez eller något sådant

Med "något sådant" har vi den rubricering där all typ av "olaga aktivitet" av varierande grader bör ingå. I och med att ogillade aktiviteter och -verktyg omfattar så många olika exempel så kan det vara rätt tidsödande att nämna dem samtliga.

Sedan kan det vara litet upp till den enskilde skribenten att göra ett välavvägt överslag vad som är OK och inte.

#3 2012-06-11 22:55

Swampthing
Medlem
Registrerad: 2012-06-06

Re: Uppdatera reglerna?

Ah, okej, fann det bara otydligt när jag försökte kryptera reglerna då trådar som diskuterar och länkar till exploits blivit redigerade och låsta (Inte för att jag har problem med det), men skulle det framgå tydligare just i relation till exploits osv så skulle vi kanske få se färre sådana inlägg?