Du är inte inloggad.

#1 2012-04-28 17:35

Rasmous
Medlem
Från: Tjörn
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Rasmous#2662

Förslag: Låsa sin egen tråd

Hejsan!

Gjorde en tråd igår som jag fick svar på, och ville låsa den då mitt problem vart löst. Var tvungen att skriva ett inlägg att problemet var löst och det går bra att låsa tråden nu.

Vore det inte bättre om man kan låsa tråden själv utan att Moderatorer ska kolla igenom gamla tråder som behövs låsas?

#2 2012-04-29 00:53

KriegHammer
Medlem
Registrerad: 2011-10-23
BattleTag: KriegHammer#2987

Re: Förslag: Låsa sin egen tråd

Tanken i sig är inte tokig. Dock öppnar det upp för missbruk av funktionen, då jag tror inte det kommer hända. Har du sett detta tidigare? Inget av de forum jag frekvent besöker använder sig av en sådan funktion.

#3 2012-04-29 01:56

Rasmous
Medlem
Från: Tjörn
Registrerad: 2012-02-28
BattleTag: Rasmous#2662

Jag har sätt det på ett par forum faktiskt. Som du säger, det öppnar upp för en del missbruk. Men på andra sidan blir det lättare att hålla reda på trådar som är uppklarade eller inte. Tycker det är synd att det tyvärr inte kan hända då det är väldigt praktiskt för dom som verkligen använder sig av forumet och håller sig till reglerna.

#4 2012-04-29 02:08

Helgonet
Moderator
Från: Södertälje
Registrerad: 2011-10-22
BattleTag: Helgonet#2672

Jag har inte riktigt förstått den funktionen faktiskt... Speciellt inte på forum som låser tråden automatiskt efter X dagar. Det finns ofta någon som har nytta av tråden senare, och om dom drar upp tråden från djupet så har dom oftast en god anledning.

Lås på trådar är till för sånt som är fel och inget annat.

#5 2012-04-29 08:07

Sumsarr
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-30
BattleTag: Sumsarr#2185

Helgonet skrev:

Lås på trådar är till för sånt som är fel och inget annat.

Precis.

När man skapar en tråd så äger man den inte, utan man bidrar med diskussionsmaterial. Därefter får tråden ett eget liv. Finns det intresse att diskutera kommer den leva vidare och om inte faller den ner i glömskans brunn.

Din tråd om att köra över brevlådor, Rasmuous, kommer kanske återanvändas om 8 månader om Kajan kör över sin brevlåda. Förmodligen kommer det inte att inträffa, men möjligheten existerar. Tjänar inget till att börja hänga lås på trådar utan anledning.