Du är inte inloggad.

#1 2012-03-22 00:03

kajan
Admin
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-10-16
Inlägg: 3,648
Hemsida

Information om Nephalem Valor-buffen

blizzardIdag kom ett officiellt uttalande som gav oss bättre inblick i hur den nya Nephalem Valor-buffen, som kickar igång när du når lvl 60 och innebär att din gold- och magic find ökar ju fler bossar du dödar utan att byta skills, faktiskt fungerar.

We’re working hard on balancing and testing Diablo III, and one of the major components is making sure that the end game experience is fun and exciting. We’d like to share a few of our goals for end game:


       
  • We have an enormous number of skill build combinations, and we want a lot of those skill builds to be viable and interesting

  •    
  • While there are millions of skill builds available to players, we don’t want players swapping skills regularly to beat specific encounters as they come up

  •    
  • We don’t want repeatedly running specific three-minute chunks of the game to be the most efficient way to acquire gear for your character

  •    
  • While a three-minute run shouldn’t be the most efficient, we also don’t want you to feel like it’s a two-hour commitment every time you sit down to play

  •    
  • Bosses should still feel worth killing


Nephalem Valor is one of the major new systems in Diablo III and it kicks in at level 60. Keep in mind that this is still in testing and we’re still working out the details. Here’s how it currently works internally: Rare and Champion packs already have great loot on them. By killing a Rare or Champion pack, not only do you get their loot, but you’ll also receive a buff granting you increased magic find and gold find. However, if you change a skill, skill rune, passive, or leave the game, the buff disappears. As an extra reward, if you kill a boss while this buff is active, you’ll receive extra loot drops from that boss. 

The exact amount of magic find and gold find provided by the buff is still being reviewed, as is the amount of extra loot you get from a boss while the buff is active. We’re also playing around with whether or not the buff stacks, what the duration should be, and whether or not it should persist through death. We want to make sure the buff is strong enough to make staying in your current game more rewarding than creating a new game. At the same time, if the buff is too strong, it risks making shorter play sessions feel not worthwhile.

We expect this system will encourage players to stick with a skill build of their choice, select an area of the game they enjoy, and sweep it for rare and champion packs on their way to a boss, finishing off a run with a boss that’ll be worth killing. If you wanted a shorter play session you could be done at that point, but if you have more time, the path of least resistance would ideally be to stay in the same game and make your way towards the next boss.

Även Force Strategy Gaming har sammanfattat det nya systemet i en video.

Offline

#2 2012-03-22 00:25

Balthazir
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2012-02-21
Inlägg: 85

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Detta gillas skarpt smile

Offline

#3 2012-03-22 00:34

Askelsson
Medlem
Från: Frändefors
Registrerad: 2012-03-12
Inlägg: 39

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Faktiskt kul! Trist att man inte få stänga av spelet bara hmm Måste vara trist att buffa upp och sedan bli disconnectad ofrivilligt, vilket faktiskt inte är så ovanligt.

Offline

#4 2012-03-22 00:43

Mirago
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-21
Inlägg: 1,041

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Riktigt bra system! smile
t

Offline

#5 2012-03-22 02:24

Enkeria
Medlem
Registrerad: 2011-11-07
Inlägg: 3,780
Hemsida

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Fattar inte, påverkar detta något gällande Co-op ?? Saknar info på detta.

Offline

#6 2012-03-22 02:47

kraanc
Medlem
Registrerad: 2012-02-21
Inlägg: 255

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Borde vara endast för dig själv, tror inte shared mf har något med detta att göra. Hade varit något irriterande om man spelar med randoms som kommer in mitt i skiten och börjar byta sina skills och förstör när man hållit på i en timme eller två.

Offline

#7 2012-03-22 03:11

tnkvenom
Medlem
Registrerad: 2012-02-27
Inlägg: 541
BattleTag: Venom#2969

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

iomed att dom fortfarande testar det så vet vi INGENTING.

Men idén är bra nice.

Offline

#8 2012-03-22 08:06

Raccoon
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2012-02-17
Inlägg: 819
BattleTag: Raccoon#2771

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Okej. Iden är faktiskt intressant. Men tycker inte den borde påverkas av att man byter skill under ett helt game :S

Vill jag bygga upp min buff genom att flytta från act till act. Borde jag få kunna byta skills anser jag iaf. Vad gör det om jag har andra taktiker för olika slags mobs/områden. Ologiskt.

Hur fungerar det egentligen med mf beroende på hur många som är i spelet.
För så va det väl i diablo2. Om det va ett fullt game. Så va väl dropsen bättre. Men samtidigt va bossarna svårare?

Offline

#9 2012-03-22 08:26

Sumsarr
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-30
Inlägg: 810
BattleTag: Sumsarr#2185

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Raccoon skrev:

Vill jag bygga upp min buff genom att flytta från act till act. Borde jag få kunna byta skills anser jag iaf. Vad gör det om jag har andra taktiker för olika slags mobs/områden. Ologiskt.

Om du byter spells kommer du att ha ett övertag i form av att du anpassat din build efter vad du möter. Om du inte byter spells kommer du att ha ett övertag i form av mer MF.

Det är helt enkelt två olika vägar att vandra.

Offline

#10 2012-03-22 08:30

Leaf
Medlem
Registrerad: 2012-01-07
Inlägg: 314
BattleTag: Leaf#2422

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Enkeria skrev:

Fattar inte, påverkar detta något gällande Co-op ?? Saknar info på detta.

"Does the buff splits between players?
Like someone joins after you've been killing and they have less stacks? It's a direct increase to your MF/GF, so it uses the same mechanics."

Detta är mycket välkommet, Nephalem Valor, yey hurray!

Offline

#11 2012-03-22 08:31

Raccoon
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2012-02-17
Inlägg: 819
BattleTag: Raccoon#2771

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Sumsarr skrev:
Raccoon skrev:

Vill jag bygga upp min buff genom att flytta från act till act. Borde jag få kunna byta skills anser jag iaf. Vad gör det om jag har andra taktiker för olika slags mobs/områden. Ologiskt.

Om du byter spells kommer du att ha ett övertag i form av att du anpassat din build efter vad du möter. Om du inte byter spells kommer du att ha ett övertag i form av mer MF.

Det är helt enkelt två olika vägar att vandra.

Tack för ett bra svar smile har du ett svar på min andra fråga oxå smile ?

Offline

#12 2012-03-22 09:00

Sumsarr
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-30
Inlägg: 810
BattleTag: Sumsarr#2185

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Raccoon skrev:
Sumsarr skrev:
Raccoon skrev:

Vill jag bygga upp min buff genom att flytta från act till act. Borde jag få kunna byta skills anser jag iaf. Vad gör det om jag har andra taktiker för olika slags mobs/områden. Ologiskt.

Om du byter spells kommer du att ha ett övertag i form av att du anpassat din build efter vad du möter. Om du inte byter spells kommer du att ha ett övertag i form av mer MF.

Det är helt enkelt två olika vägar att vandra.

Tack för ett bra svar smile har du ett svar på min andra fråga oxå smile ?

I Diablo 2 var mobsen i ett 8-mannaspel 350% mer tåliga jämfört med single player. Deras chans att droppa bättre items var även högre.

I Diablo III kommer de inte att ha högre chans att droppa bättre items (såvitt jag vet). Istället kommer alla att få sin egen loot. Det kommer därför att vara lika bra att spela ensam som tillsammans med tre andra.

Offline

#13 2012-03-22 10:20

WaXsMoKe
Medlem
Registrerad: 2012-03-03
Inlägg: 120

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Jag gillar detta system, roligare att göra en hel quest/nivå än att bara rusa som en galning mot bossen smile Kul att man belönas för det

Offline

#14 2012-03-22 10:47

Sabrinaro
Medlem
Från: Ängelholm
Registrerad: 2012-02-25
Inlägg: 262
BattleTag: Sabrinaro#1472

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Löneökning till den som kom på idén! wink

Offline

#15 2012-03-22 12:11

Darkwolf
Medlem
Registrerad: 2012-03-05
Inlägg: 22

Re: Information om Nephalem Valor-buffen

Jag gillar det skarpt!
Var lite smått orolig att folk bara skulle byta builds hit och dit, detta var ett bra och kreativt sätt att minska det.
Tycker den borde stacka, så ju längre man stannar i ett skapat game, ju bättre loot får du.

Offline