Du är inte inloggad.

#1 2012-03-09 10:10

Hedenberg
Skribent
Registrerad: 2012-02-22
Inlägg: 30

Hardcore introduceras i Patch 14

blizzardInatt släpptes Patch 14 för Diablo 3 betan. De officiella ändringarna kan man läsa i här. För er som vill se ändringar ifrån datamining har Diablofans gjort en bra sammanställning.

Förutom buggfixar och klassjusteringar introducerade patchen Hardcore mode - efter att man nått level 10 med en karaktär. Standard-inställningen på spel är numera "Invite Only", så man måste aktivt välja att de ska vara tillgängliga för "Quick join".

Dessutom är Magic Find värdet som används vid multiplayer nu det genomsnittliga för alla karaktärer inne på det spelet, och Auction House har fått ett litet UI lyft.

En större nyhet rörande föremål är att Ringar och Amuletter nu är tänkta för högre levlar, så dessa droppar inte alls i betan. Sist kom såklart den omtalade ändringen att låg-level monster numera gör dubbel skada.

Ur dataminingen har man funnit strängen "Nephalem Valor - Defeating an Elite/Champion pack has increased your Magic Find and Gold Find" i nya klienten. Detta rör sig troligtvis om det omtalade ryktet att dödandet av elite eller champion monster på något sätt påverkar efterkommande boss.

Offline

#2 2012-03-09 11:32

Gibblet
Medlem
Från: Vasa - Finland
Registrerad: 2012-03-04
Inlägg: 54

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Är det bara jag men kan fortfarande använda de ringar jag hittat tidigare, de försvann inte som jag hade förväntat mig?

Offline

#3 2012-03-09 11:44

Soulsurfer
Medlem
Registrerad: 2012-01-17
Inlägg: 38
BattleTag: Soulsurfer#2401

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Den stora nyheten i patch 14 för alla HC älskare är inte bara att det går att testa HC i betan efter att man nåt L10 utan att det även kommer vara så i den skarpa versionen, dvs man behöver inte längre klara hela Normal för att kunna göra en HC karaktär utan det räcker att nå L10 med en karaktär för att låsa upp HC mode.

http://diablo.incgamers.com/blog/commen … -permanent

Senast redigerad av Soulsurfer (2012-03-09 11:47)

Offline

#4 2012-03-09 12:23

Mirago
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-21
Inlägg: 1,041

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Soulsurfer skrev:

Den stora nyheten i patch 14 för alla HC älskare är inte bara att det går att testa HC i betan efter att man nåt L10 utan att det även kommer vara så i den skarpa versionen, dvs man behöver inte längre klara hela Normal för att kunna göra en HC karaktär utan det räcker att nå L10 med en karaktär för att låsa upp HC mode.

http://diablo.incgamers.com/blog/commen … -permanent

Intressant. De känns som blizzard väldigt öppna för saker och lyssnar till spelarnas förslag och testar dem smile.

Offline

#5 2012-03-09 13:10

Enkeria
Medlem
Registrerad: 2011-11-07
Inlägg: 3,780
Hemsida

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Gibblet skrev:

Är det bara jag men kan fortfarande använda de ringar jag hittat tidigare, de försvann inte som jag hade förväntat mig?

Jag har både electrocute på wizard, amuletter och ringar kvar.. De kan vara värda en del i AH nu wink
Trodde de skulle göra en character wipe.

Intressant!

Jag har på känn att Patch 15 kommer att uppdateras väldigt snart!

Senast redigerad av Enkeria (2012-03-09 13:32)

Offline

#6 2012-03-09 14:57

Darkwolf
Medlem
Registrerad: 2012-03-05
Inlägg: 22

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Leap Attack
Ability renamed to Leap
Weapon damage reduced from 125% to 85%
Now slows enemies in the landing zone by 60% for 3 seconds

Liten nerf på dmg, men oj vilken fin debuff!
Tänk tillsammans med "Call of Arreat"... cool

Edit:

Såg inte ens detta:

Barbarians now have innate 30% passive damage reduction versus all sources. This damage reduction is applied at the same time as all other damage reducing effects (such as Armor), but prior to shield block

Gäller även för Monks. Intressant.. Melee ftw.

Senast redigerad av Darkwolf (2012-03-09 14:59)

Offline

#7 2012-03-09 17:44

KlenIz
Medlem
Från: Uppsala
Registrerad: 2011-11-05
Inlägg: 390
BattleTag: Kleniz#2413
Hemsida

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

någon som lyckats skapa en hc karaktär? Jag har levelat om från level 1 - 10 men jag får error när jag ska skapa en hc gubbe.. hmm Jag som vill testa..

Offline

#8 2012-03-09 17:45

Hjelpen93
Medlem
Registrerad: 2012-02-16
Inlägg: 471
BattleTag: Hjelpen#2801

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

KlenIz skrev:

någon som lyckats skapa en hc karaktär? Jag har levelat om från level 1 - 10 men jag får error när jag ska skapa en hc gubbe.. hmm Jag som vill testa..

Jag har gjort en, efter jag hade gjort en ny 1-10 gick det perfekt att skapa en HC.

Offline

#9 2012-03-09 17:55

Katsuni
Medlem
Från: Bankeryd
Registrerad: 2012-02-17
Inlägg: 699
BattleTag: Katsuni#2222

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

ooh intressant, ska testa lite strax då smile

Offline

#10 2012-03-09 17:57

Holydamage
Medlem
Registrerad: 2012-02-27
Inlägg: 77

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Tycker att det är lite konstigt, varför lvl 10, dit når man riktigt snabbt och man hinner inte precis sätta sig in i spelet något vidare, nej byt till hc från start av spelet, detta är bara ett störande moment. Tänk om två kompisar tänker starta med två HC charc vid realese, då ska de vara tvungna att lägga 2 timmar på en random charc först innan de kan spela på riktigt, lät mer logiskt att man var tvungen att klara spelet, men det här, förstår jag inte!

Offline

#11 2012-03-09 18:01

Katsuni
Medlem
Från: Bankeryd
Registrerad: 2012-02-17
Inlägg: 699
BattleTag: Katsuni#2222

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Holydamage skrev:

Tycker att det är lite konstigt, varför lvl 10, dit når man riktigt snabbt och man hinner inte precis sätta sig in i spelet något vidare, nej byt till hc från start av spelet, detta är bara ett störande moment. Tänk om två kompisar tänker starta med två HC charc vid realese, då ska de vara tvungna att lägga 2 timmar på en random charc först innan de kan spela på riktigt, lät mer logiskt att man var tvungen att klara spelet, men det här, förstår jag inte!

Alltså vad jag förstod är detta bara för betan... HC i retail kommer man vara tvungen att klara hela spelet för att komma åt. Rätta mig dock gärna om jag har fel tongue

Offline

#12 2012-03-09 18:07

Sumsarr
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-30
Inlägg: 810
BattleTag: Sumsarr#2185

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Katsuni skrev:

Alltså vad jag förstod är detta bara för betan... HC i retail kommer man vara tvungen att klara hela spelet för att komma åt. Rätta mig dock gärna om jag har fel tongue

http://diablo.incgamers.com/blog/commen … -permanent wink

Offline

#13 2012-03-09 18:12

Katsuni
Medlem
Från: Bankeryd
Registrerad: 2012-02-17
Inlägg: 699
BattleTag: Katsuni#2222

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

oh där ser man, tackar för infon. Och personligen tycker jag att det sög. Man ska fan få klara igenom spelet innan man kan lira hc tongue

Offline

#14 2012-03-09 18:18

Holydamage
Medlem
Registrerad: 2012-02-27
Inlägg: 77

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Katsuni skrev:

oh där ser man, tackar för infon. Och personligen tycker jag att det sög. Man ska fan få klara igenom spelet innan man kan lira hc tongue

haha ja precis, varför level tio är det någon som kan komma med en förklaring på detta, hur de tänker?

Offline

#15 2012-03-09 19:03

Danq10
Medlem
Från: Göteborg
Registrerad: 2012-02-20
Inlägg: 33

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Intressanta ändringar. Gillar att blizz ändrade lite i elective mode så det blir smidigare.

Lite konstigt är dock det här med hc... Lvl10... okej för betan, men inte okej för retail... Man borde ju behöva klara normal först, veta vad man kommer möta och vad man har att vänta sig...

Intressant är också att de flesta förändringar verkar vara nerfs... Lätt att kritisera nu, men svårt då man inte vet hur balanseringen är i hell och så vidare.

Nu får jag bara hoppas på en key så jag också kan skriva ner här på sidan om hur spelet känns och är...

Offline

#16 2012-03-09 20:49

Samophlange
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2012-02-20
Inlägg: 20

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Åt helt rätt håll med hardcore, men inte riktigt ända fram... Egentligen ser jag inte alls varför man måste igenom normal innan man kan börja med hardcore?

Är det för att man då inte kan frestas av RMAH?

Själva poängen med att börja i hardcore är väll för den extra nerv det tillför? Tänk att inte få upptäcka alla nya miljöer och potentiella dödsfällor utan denna nerv? Spelupplevelsen vattnas ur något om man först "tvingas" spela sig igenom normal mode, för att sedan börja från början igen (nåja, att behöva spela diablo 3 är kanske inget påtvingat straff direkt...men ni fattar). För den som vill lära sig spelet utan panik och död lurandes runt okända hörn kan ju faktiskt börja med en normal character för att sedan börja om med hardcore. Så funderar jag på att inleda denna nya epok. Inga konstigheter.

Och för den som inte vet vad hardcore innebär? Det framgår (vad jag läst mig till - har ingen beta, bohoo) ganska tydligt vad man ger sig in på när man startar en hardcore character. Missar man även denna varning - tungt, men bryt ihop och kom igen.

Jag tycker man måste klara HC innan man får slacka i normal! (not!)

Offline

#17 2012-03-09 21:35

Fiskerman
Medlem
Från: Ånge
Registrerad: 2011-11-02
Inlägg: 268
BattleTag: Fiskerman#2296

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Tycker att det är sjukt att dom satt just level 10, antingen ska man klara normal helt eller så ska man få skapa sina hc gubbar direkt.

Offline

#18 2012-03-09 23:25

Hjelpen93
Medlem
Registrerad: 2012-02-16
Inlägg: 471
BattleTag: Hjelpen#2801

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

fan vad najs, nu räcker det att man drar level 10 snabbt när spelet har gått live sen HC direkt big_smile LETS ROLL

Offline

#19 2012-03-10 16:01

Hjelpen93
Medlem
Registrerad: 2012-02-16
Inlägg: 471
BattleTag: Hjelpen#2801

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Fiskerman skrev:

Tycker att det är sjukt att dom satt just level 10, antingen ska man klara normal helt eller så ska man få skapa sina hc gubbar direkt.


En sak jag undrar är vad som fick Blizzard att ändra sig.

Innan var dom helt 100% stensäkra på att man skulle behöva klara normal för att låsa upp Hardcore, och försvarade det i varje läge.

Nu helt plötsligt är det visst level 10 som gäller.

Offline

#20 2012-03-11 00:47

Twilice
Medlem
Registrerad: 2012-02-28
Inlägg: 629
BattleTag: Twilice#2612

Re: Hardcore introduceras i Patch 14

Kan ju vara för att det är beta.

Eller så har de bara ändrat sig, för att de som faktiskt vill spela HC kommer spela HC oavsett?

Grundgränsen är ju bara där för att man inte ska starta på HC för att det är coolt, sedan dö första gången utan att man tänkt på att man faktiskt kan göra det och bli jättearg.

Offline