Du är inte inloggad.

#1 2012-03-06 12:58

Nightfish
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-30
Inlägg: 77

Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

blizzardEn sak som har diskuterats på alla forum är hur lätt Diablo 3 är, trots att spelet fortfarande befinner sig i betastadiet.

Det råder delade meningar om hur Blizzard bör göra för att öka svårighetsgraden på spelet och många undrar hur svårt det egentligen kommer att bli i den ultimata svårighetsgraden Inferno.

Jay Wilson besvarade inatt ett par twitter-inlägg om hur Blizzards planerar att göra saker svårare för oss spelare. Vi tackar SpiXLOL för nyhetstipset.

Doubled monster damage from levels 1-13 (trailing off to level 20). Feels pretty good! Hopefully we can keep it.

Den goda nyheten är att vi eventuellt får se detta i en ny uppdatering av betan.

I believe it will be in the next Beta patch, but please don't ask me when it's getting released, I don't know. smile

Offline

#2 2012-03-06 13:04

Hedenberg
Skribent
Registrerad: 2012-02-22
Inlägg: 30

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

En dubbling är en god start i början, va sällan man märkte att man ens kunde ta skada smile Denna gamla post kan vara värd att damma av och ta en titt på igen också, det blir svårare : http://www.svenskadiablo.se/2012/02/10/ … ett-lofte/

Offline

#3 2012-03-06 13:13

Grekis
Medlem
Från: Hålanda
Registrerad: 2012-02-27
Inlägg: 9

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Jag har förstått att början av Diablo 3 ska vara lite nybörjarvänlig, men när man måste anstränga sig för att bli dödad så är det inte helt rätt. Dem måste förstå att folk som testar Diablo för första gången är nybörjare, inte handlingsförlamade.

Tycker att dubbel skada låter väldigt bra. Då blir det lite svårare men samtidigt inte för svårt för folk som inte har spelat hack-n-slash genren innan.

Offline

#4 2012-03-06 13:14

abborre
Medlem
Registrerad: 2011-11-29
Inlägg: 73

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Skönt då kanske man får tänka till lite innan man rusar in i en grupp med monster.

Offline

#5 2012-03-06 13:22

tnkvenom
Medlem
Registrerad: 2012-02-27
Inlägg: 541
BattleTag: Venom#2969

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Hmm, låter som det blir ett mindre hopp imellan svårighetsgraderna om dom ökar svårighetsgraden för normal alldeles för mycket.

Jag personligen gillar idén av att man får en stor "surprise" när man springer in i ett pack som man är van vid på en lägre svårighetsgrad och får en oväntad död och svära lite XD

Offline

#6 2012-03-06 13:28

rav
Medlem
Registrerad: 2012-03-06
Inlägg: 20

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Dom har ju sagt flera gånger att betan som är ca 1/3 del av Act 1 ska vara mer utav en introduktion till spelet.

Jag har fullt förtroende för att Blizzard kommer göra spelet svårare för varje svårighetsgrad.
Smartaste vore ju att göra det tokigt svårt och i värsta fall göra det lite lättare med patchar istället.

Själv hoppas jag att det blir tokigt svårt på svåraste svårighetsgraden och att det stannar så. Man ska få kämpa, man ska dö, det är ju en del av Diablo spelens grej. Hoppas även att dom lyckas skapa den där härliga känslan av nervositet som fanns i de förra spelen när man skulle öppna en dörr eller gå ner till nästa nivå. smile

Offline

#7 2012-03-06 15:45

Sumsarr
Medlem
Från: Stockholm
Registrerad: 2011-11-30
Inlägg: 810
BattleTag: Sumsarr#2185

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

En ändring som enligt mig inte gör spelet ett dugg mer svårt. Visst blir det mer tidskrävande, men knappast svårt. Hade föredragit att de lämnat normal som det var och endast gjorde nm, hell och inferno svårare i form av starkare monster (inte mer hp). Då blir det läskigt! wink

Offline

#8 2012-03-06 16:28

Hedenberg
Skribent
Registrerad: 2012-02-22
Inlägg: 30

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Helt sant Sumsarr, men man får iaf lära sig att använda en potion ibland smile

Offline

#9 2012-03-06 16:48

Enkeria
Medlem
Registrerad: 2011-11-07
Inlägg: 3,780
Hemsida

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Jag tycker betan är bra i svårighetsgraden, har inget att klaga över där.. Retail kommer bli awesome och längtar till inferno smile

Offline

#10 2012-03-06 16:54

Bustacruz
Medlem
Från: Helsingborg
Registrerad: 2012-02-17
Inlägg: 226

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Jag är på Sumsarrs sida. Ge mig mer utmaning och lite taktik istället för tank n spank samt AKTA DIG FÖR RAKANISHUS JÄDRA LIGHTNING :-P

Offline

#11 2012-03-06 16:59

Enkeria
Medlem
Registrerad: 2011-11-07
Inlägg: 3,780
Hemsida

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Mer utmaning i betan? Är det inte dumt att slänga in Nightmare direkt i de första 2% av spelet som man kommer att lira?

För oss njutare så går det fint med bara tutorial, tycker inte betan blir till det bättre om man får stå längre vid samma fiende direkt.

tongue

Senast redigerad av Enkeria (2012-03-06 16:59)

Offline

#12 2012-03-06 17:30

Kamoku
Medlem
Från: Visby
Registrerad: 2012-02-27
Inlägg: 20

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Jag är för det mesta som ökar svårighetsgraden fast om det var bara 1-13(20) så spelar det ingen större roll.

Offline

#13 2012-03-06 19:06

dreadmius
Medlem
Från: Gällivare
Registrerad: 2012-03-04
Inlägg: 37
BattleTag: Dreadmius#2180

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Tror det kan vara vettigt att ta med i det färdiga spelet om inte annat smile

Offline

#14 2012-03-06 20:46

KlenIz
Medlem
Från: Uppsala
Registrerad: 2011-11-05
Inlägg: 390
BattleTag: Kleniz#2413
Hemsida

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Tycker inte att svårighetsgraden behövde ökas, när man kör med en helt ny gubbe utan att twinka så är det lagom svårt hela vägen till skeleton king. Man får ju tänka på att det är normal och första akten, det kommer ju bli bra mycket svårare längre in i spelet.

Offline

#15 2012-03-06 21:07

Patsch
Medlem
Registrerad: 2012-03-02
Inlägg: 105
BattleTag: Patsch#2932

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Nu har jag tyvärr inte haft förmånen att testa betan själv, men mig gör det inget att det är lätt i början. Viktigare är att det blir svårare i nightmare, j*vligt mycket svårare i hell och omöjligt i inferno!

Offline

#16 2012-03-06 21:12

Danq10
Medlem
Från: Göteborg
Registrerad: 2012-02-20
Inlägg: 33

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Här kommer det som jag hört en som streamar ta upp. Lyssnar blizzard kanske lite för mycket på feedback, ändras det lite för mycket åt vad beta testarna tycker? Istället för att gå sin egna linje när blizzard är de enda som vet hur det blir längre fram i spelet..

Tänk tillbaka själva på första delen i akt 1 D2... Hur svårt var det? Nu har jag visserligen ingen beta och har ingen aning om hur svårt det faktiskt är... Ser ut att verka som D2 i svårighetsgrad... Känns ändå som att det är okej att början är lätt... Man är bara där en gång med sin karaktär..

Men jag vet inte... Det blir kanske hur bra som helst, eller så märker vi inte ens av någon skillnad.

Offline

#17 2012-03-06 23:31

Hurzk
Medlem
Från: Göteborg
Registrerad: 2011-11-29
Inlägg: 142

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

helt underbart med dubbla skadan:) kan erkänna att jag nästan dog 1 gång på en lvl 4 barbarian (kanske var lvl 3 me) jag sprang in i en stor grupp med monster, 6-7 champions och en jädra massa andra, blev inte bättre av att det komm ennu en grupp med champions och lite extra mobs. det var lite dåligt med health drop så var väldigt nära på dö när jag fick använt en health pot ifrån min bag och nästa monster jag dödade droppade liv. Hade han inte droppat det så hade jag nog dött:) dock denna gången så tog jag lite för många på mig men eventuellt i nästa patch kommer jag sten dö om jag tästar det igen:) underbart!

Offline

#18 2012-03-06 23:32

Hurzk
Medlem
Från: Göteborg
Registrerad: 2011-11-29
Inlägg: 142

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Danq10 skrev:

Här kommer det som jag hört en som streamar ta upp. Lyssnar blizzard kanske lite för mycket på feedback, ändras det lite för mycket åt vad beta testarna tycker? Istället för att gå sin egna linje när blizzard är de enda som vet hur det blir längre fram i spelet..

Tänk tillbaka själva på första delen i akt 1 D2... Hur svårt var det? Nu har jag visserligen ingen beta och har ingen aning om hur svårt det faktiskt är... Ser ut att verka som D2 i svårighetsgrad... Känns ändå som att det är okej att början är lätt... Man är bara där en gång med sin karaktär..

Men jag vet inte... Det blir kanske hur bra som helst, eller så märker vi inte ens av någon skillnad.

kan säga att än så länge så är d2 svårare ibörjan, men vi får väll se ner nya patchen kommer:)

Offline

#19 2012-03-06 23:48

dreadmius
Medlem
Från: Gällivare
Registrerad: 2012-03-04
Inlägg: 37
BattleTag: Dreadmius#2180

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

D2 var ju skit simpelt i början.... smile

Offline

#20 2012-03-07 00:09

Quizzy
Medlem
Registrerad: 2011-12-05
Inlägg: 11

Re: Ökad svårighetsgrad i Diablo 3

Tycker att det är ganska olika för olika klasser, wizard kan skjuta en spell så dör 10 monster, Demon Hunter däremot var ganska svår ibörjan, dog ett par gånger (båda berodde visserligen på att jag blev omringad och inte han döda dom innan jag dog) Sen kommer det väl inte ta längre tid att döda monster när de ökar deras skada, som vissa har sagt här? Gör bara att man får bli mer försiktig. Dock är jag tveksam till detta, har inget problem med att de första 1, 2 kanske 3 timmarna är väldigt lätta på ett så stort spel som D3

Offline