SvenskaDiablo.se - Officiell Diablo Fansite sedan 1998

Diabo 3 – ett spel för ”casual” gamers

forumkollHur svårt och tidskrävande vill vi egentligen att Diablo 3 ska vara? Ska det vara som WoW där man måste investera en stor mängd tid för att hinna åstadkomma någonting?

Eller ska man kunna hoppa in och spela 15 minuter och logga ut med känslan av att man faktiskt har åstadkommit någonting i form av föremål eller XP? Just den här diskussionen dök upp på battle.net och Bashiok är i vanlig ordning snabb med att ge oss Blizzards syn på saken.

I think that people get ”Accessiblity” mixed up with ”Casual” games and imagine Diablo 3 – Peggle edition. Similarly, a lot of us who have been gaming for a long time forget that Challenging doesn’t mean annoying or frustrating.

There’s also a lot of different ideas about what ”casual” means. It’s different for everyone.

Casual, in our minds, generally means that you can choose to jump into a game at any time, on any day, play for a relatively small amount of time, and make some kind of progress. Diablo II was a casual game, as is Diablo III. You can, of course, sit and play for 6 hours straight if you like, but the ability to jump in, kill some monsters, and get something out of it (drops, XP, story progression) makes it ’casually approachable’. You won’t be able to keep up with the people that dedicate more time to it, of course, but you’ll still be able to make meaningful progress.

That’s what allows it to be casual, purely depending on the amount of time someone can put toward playing. As far as accessible vs. easy, we attempt to instill all of our games with an easy to learn, difficult to master approach.

Vad förväntar du dig av Diablo 3? Hoppas du på en frustrerande utmaning som kan knäcka även den mest hårdkokte fanatikern eller på ett spel som inbjuder till en mer casual spelstil?